- sahih-i bukari 3:43:658 e gore muhammed mekkeye girer ve var ola 360 tane putu bicaklar. ancak orada bulunan siyah kayaya dokunmaz ve onu ibrahimin insa ettigini iddia eder. kuran 2:125. daha sonrasinda abu dhaar muhammed ile olan konusmasinda (sahih-i bukari 4:56:636) muhammed kayanin, suleyman tapinagindan 40 sene once insa edildigini soyler. ibrahim ve suleyman tapinagi arasinda 1000 sene vardir! o zaman ya kuran hatalidir, ya da muhammed.
olaya geri donecek olursak, mantikli bir sekilde baktigimizda, bu tanrinin islam alemine zoraki ve aslinda muhammedin istegi disinda katildigini goruruz, nitekim
sahih-i bukari 1:3:128 "aswad: "ayse eskiden sana gizlice bir seyler soylerdi. kabe hakkinda sana ne dedi?" cevap verdim. "bana bir zamanlar ona peygamberin "ey ayse, senin insanlarin hala islam oncesi kadar cahil. tasi yikar ve icinden 2 kapi yapardim, bir tanesi girmek otekisi cikmak icin."
kisaca bu siyah tasi opmek 7.yy paganiziminden gelen bir inanctir. daha sonradan islamin icine yarlesmistir...
Gunumuzdeki muslumanlar şekilci muslumanlardir dinin ve islamin kavramini tam olarak anliyamamis namaz kilip hac'ca gitmekle herseyin bitecegini cennetlik oldugunu zanneden muslumanlardir sorun zaten burda basliyo.
Çevrenize bakın ve dönmeyen, sabit olan tek bir şey, ama bakın tek bir kum tanesi bile kabulüm, bana dönmeyen, bir kıblesi olmayan, sabit olan bir şey gösterebilir misiniz.
Hiç uğraşmayın. Çünkü gösteremzsiniz!
Zerreden şemse küçükten büyüğe dönmeyen hiçbir şey yoktur.
Atom parçacıkları çekirdek kabesi etrafından dönüyor, ay hem kendi etrafında ve hem dünya kıblesini daima tavaf ediyor, dünya ve gezegenler hem kendi
Etraflarında hem güneş merkezi etrafında pervane, tüm galaksi bir karadeliğin peşinde,
Evren zaten dönüyor.
Lamba etrafında nasıl güveler dönme eğilimindedir, insanları boş bir alana bıraksanız ve yürüyün deseniz o insanlar hep spiraller çizme eğilimindedir, sarılmışsa deli gibi dönme eğilimindedir, nedenini hala bilemiyoruz.
Girdaplar, hortumlar, galaksiler,
Dönmeyen ne var iki gözüm. islam bu gibi bir fiil ile makro alemlerden mikro alemlere kadar tam uyum halinde iken senin buna akıllıca değil demen bilemiyorum ki ne kadar akıllıca.
musluman kımlığe sahıp herkesın kendınde bır görev bılıp kabede yaptığı dini eylemdir.ayrıca dönmek değil adı tavaftır.
dini eylemler bir felsefi sürec olarak değerlendirilemeyeceğinden bu sürec mantığa tabı tutulamaz. peki kımler bunu mantığa tabı tutar. şöyle ki ; hıc bırşey bılmeyıp kulakdan doğma bılgılerle kenardan da uc beş bırşey araklayıp başlık acanların ıslam dınınıne yada başka dınlere bır kamcı sokmak ıstıyenlerın başvurduğu yöntemdır. ama ınannın böyleleri ile dışarda ıkı dakıka ıletişime gecsenız ne kadar cocukca yaklaşımları olduğu . sorduğu sorulara bıle nereden kaynak göstermesı gerektığını bılmeyen insanlardan oluştuğunu görürsünüz. şimdi tanım girilen ve boş bılgılerden oluşan eleştriyi cürütelım.
mantığın sözluk anlamı akıl yürütme ve tutarlılıktır. şimdi soruyu şöyle soralım bır muslumanın kabeyi tavaf etmesi yada bır hrıstıyanın klısıde mum yakması tutarlımıdır. bu sorularda anafıkrın ne kadar cahılce tasarlandığı ortaya cıkıyor. cunku mantık asla dınlere yöneltılen bır soru olamaz. eğer olsaydı dındekı herşey bır nedene ulaşır olcaktı. tabıkı olması gereken bu değil. olması gereken başlangıcın bır neden den oluşup sonucun bır kavram oluşturabılmesıdır.
mantıkla hareket eder ve dıne bunu uygulamaya calışan bır solucan olursanız şu ortaya cıkar. neden başını secdeye koyuyorsun ? hrıstıyanlar neden kutsal suyla yıkanıyor ? yahudıler neden ağlama duvarında ağlıyor? vb. sonuc olarak bunu ateıst felsefecıler cok eskı tarıhlerde denedıler fakat hıcbırısı bır sonuca ulaşılamadı.
eğer herşeyı bır mantık cercevesınde değerlendiren bır ınsan benzerı varlık var ise karşınızda ona neden sıcıyorsun dıye sorun . oda ıhtıyacım olduğu ıcın sıcıyorum dıyecektır. sonra pekı neden yemek yıyorsun dıyın oda ac olduğum ıcın yemeğe ıhtıyacım var diyecektır. son olarakta bu ıkı sonuc arasında senı hayvanlardan farklı kılan nedir dıye sorun . emın olun kı ellerındekı değiştrilmiş dını hıkayelerı , kendı kendılerıne bozdukları peygamber kıssalarını ınanmadıkları mucızelerı bır kenara bırakıp kendılerının bır hayvan değil insan olduklarını ıspatlamaya calışıcaklar.
böylelerinin coğunlukla hayatları boştur. bir işe yaramazlar coğu dunya okuzun başında dönuyor der. sonra bazısı budızıme merak sarar , gider taşların önunde eğilir ey taş der ustume düşme duamı kabul et . deprem olur adamın taş kafasınıı yarar, ama taş bunu neden yaptın ben sana tapıyordum hanı ne sorunumuz var derken konfıcyusun öğretılerını ezberler sonra derkı ben artık bır cın aydınıyım böyle devam eder. vb örneklerı coktur.