sözde olduğu varsayılan, hayal ürünü bir ülkenin marşıdır. marş hakkında hiç konuşmaya gerek yoktur, keza bu ülke yoktur. varlığı mevzu bahis bile değildir. hatta hiç olmayacaktır.
ütopik bir ülkenin ütopik marşıdır.
gerçek olabilitesi olsaydı, 'şemmamme' olurdu milli marşları herhalde.
okuyup okuyup tepinirlerdi kafalarını sarsıp beyinlerini biraz daha boşaltarak.
varsayalım ki bir kürdistan var, mesela dedik canım. marşı ancak ve ancak ' lililililil' gibi kulağa cazip gelebilecek seslerden oluşabilir. eee, melodik olmasaydı fatih ürek kullanır mıydı allesen...
bazen merak ediyorum bazı dogulu arkadaşlar var konu konu açınca '' diyarbakır kürtleri '' ''tunceli kürtleri'' ''bitlis kürtleri'' diye ayırıyorlar. bu arkadaşlarda dogulu. garip bir durum. kürt derken aşagılıyor aslında. diyorum sen kürt degilmisin. ''ben kürt'üm ama türk vatandaşıyım onlar gibi orospu çocugu degilim. bu ülkeyi asıl kürtler bu hale sokmuyor emin olun bir çogu yurt dışı piçleri ama aralarınada fantazi olsun diye gelen kırmançiler var'' diyor. marş varsa oda istiklal marşıdır diyor ve yine bana bakarak onlar kürt falan degil bu vatanı 1 karşında bile hakları olmayan orospu çocugu diyor.
peşin edit: eksi alacak biliyorum ama bir kürt arkadaşın orjinal görüşleri. bende katılıyorum düşüncelerine. demekki ortada olan sorun başka. kürt ayrı orospu çocugu ayrı.
mustafa kemal ayağına serilan bayrağı yerden kaldırmıştır.saygıyı bir kez daha gözümüze sokmuştur.bu yüzden kürtlerin marşına hakaret etmeyeceğim.ama bunları söylemek istiyorum sözlük
i)şimdi marş dediğin yüreklendirici olmayacak mı?marşlarında hala düşman gibi kavramlar var.sonra bize barbar diyorlar aziz dostum sözlük.
ii)bizim okulun da marşı var.bu marştan gayet anlamlı ve düzgün.
aklıma takılan soru aziz dostum sözlük : şimdi herkes kendi yakışan marşı mı yazıyor?