"bir kişi hariç bütün insanlık tek bir kanaatte olsa ve yalnızca bir kişi karşıt fikre sahip bulunsa, o bir kişinin, gücü eline geçirmesi halinde, insanlığı susturma hakkı olmadığı gibi insanlığın da o bir kişiyi susturması haklı görülemez."
“Ateistlerin yanı sıra, herhangi bir dine ve hatta en kötüsüne inananlar bile iyi insanlar ve hayatın her türlü ilişkisinde saygın ve değerli insanlar olabilir ve çoğu zaman da öyle olurlar; ve tüm diğer insanlar gibi onlar da eylemleriyle değerlendirilmeyi hak ederler.”
A System Of Logic-Mantık Sistemi, 1843 isimli eseri ile Tümevarım’ın Kuralları’nı belirlemiş, fakat kendisi de “tümevarım”ın doğrulanması hususunda kesin bir neticeye ulaşamadığını kabul eder.
Ahmet ağaoğlu nun kızı, samet ağaoğlu'nun kız kardeşi Tezel taşkıran bu abimizin bir kitabını Türkçeye çevirmiş olması lazım. Çevirmen taşkıran, Cumhuriyetin ilk bayan avukatıydı galiba.
faydacı teoriyi liberalizme uyarlamış ve eylemlerin ya da toplumsal düzenlemelerin mutluluk ürettikleri ölçüde doğru yada iyi kabul edilebilecekleri fikrini benimsemiştir.
değişimi kişilerin değişimi ile irtibatlandırmıştır. değişen birey kurumunu etkileyecek kurumda tüm toplumu etkileyecektr.
" tedirgin bir sokrates olmak mutlu bir domuz olmaktan yegdir, mesut bir budala olmaktansa tedirgin bir sokrates olmak yeğdir. Budala veya domuz farkli düşünüyorsa da bu sorunun tek bir yönünü bildikleri içindir: kendilerininkini. Diğeri ise karşılaştırma yapmak icin her iki tarafı da bilir." der. Gıpta ettim.
1927 yılında atatürk'ün emriyle eğitim ve öğretim komisyonunun katkılarıyla , hüseyin cahit tarafından fransızcadan çevrilip hurriyet ismiyle yayınlatılmış bir kitabı vardır bu zatın.
devletin bireyin özgürlüğüne müdahalesini redederken bireyin özgürlüğünü korumada devletin rolünü de vurguluyarak klasik liberalizm ve sosyal liberalizm arasında bir köprü kurmuştur.
Herkesin eşit oy hakkına sahip olması * fikrini reddetmektedir.* Ona göre başkalarına bağımlı olarak yaşayan insanların verdikleri oylar, kendilerine ait oylar değildir.Okuma yazma bilmeyenler, engelliler vs. bu sınıfa girer.
Hatta burada aysun kayacı'nın çoban ve kendisi hakkında öne sürdüğü siyaset kuramını da geliştirerek, insanları belli aralıklarla sınavlara tabi tutmayı ve bu sınavları geçebilenlere daha fazla oy hakkı tanımayı uygun bulmuştur.Buradaki düşünce elitizme doğru kaysa da, toplumun her kesiminin aynı prosedüre tabi tutulduğu düşünüldüğünde aradaki farklar da görünecektir.
"dunyadaki butun insanlar, biri disinda ayni fikirde ve o tek kisi karsi fikirde olsa, o tek kisinin iktidari ele gecirip tum insanlari susturma hakki ne kadar yoksa, tum insanlarin o tek kisiyi susturma hakki da ayni derecede yoktur" diyen liberal demokrasi ve ozgurluk anlayisini benimsenis ve ozumsemis kisidir.
iktisadın sadece zenginlik peşinde koşma ile güdülerin baskın olduğu toplumlara uygulanabileceğini söyleyen adam. yani ona göre "azıcık aşım ağrısız başım" diyen toplumlarda iktisat olmaz olamaz. nitekim doğru söylüyor, afferin ona..