"Kendinde (seksi) şey"dir kendileri. o kadar ki kendisini anlamak da tanımlamak da zor anca zihnimize kendisine dair fenomenonlar ile algılayabiliyoruz[mesela kafamda hep ağzında emzik gibi hiç düşürmediği bir sigarası ile Fellini'nin ve Antonioni'nin alter egosu Mastreoanni ile öpüştüğü[la notte] sahne gelmektedir. bu kadın ala öpüşmektedir ve öpüşmekten arta kalan zamanda ise sigara içmektedir. geri kalan zamanlarda "kendinde seksi şey"dir efendim. sigara içmeden ve öpüşmeden kendisini kavramak biraz zordur]. o kadar seksi yani..
(bkz: ding an sich)
la notte filminde başını alıp gittiği bir sahne vardı. minimalizm başyapıtları olan o güzelim antonioni siyah beyazları neden piyasada bulunmaz ki sahi?
piaf kadar büyük bir gerçeklik. ağıza inanılmaz yakışan bir sigara... estetik umarsızlık... yeni çağ fransızı juliette binoche marjinalliği ve entelektliği nerden geliyor diye düşünmemek. kaynağı fazlasıyla jeanne moreau çünkü. bir patti smith bir janis joplin farklılığına keza tavırlarını içselleştirmek. iç geçirmek, sinema için sanat için...ussal yaratı budur!
Le Tourbillon De La Vie yorumuyla beni kendine aşık etmiş kadındır. ne dediği hakkında en ufak fikrim yok ama bir insan bir şarkıyı bu kadar güzel söyleyemez.
Asmis fransiz kadin oyuncu. ozellikle jules et jim ve la notte ile hatirlanabilir, truffaut ve antonioninin baska filmlerinde de oynamisligi vardir, buraya sigmaz. hala film cevirmektedir.
ilk bakışta güzel görünmeyen ama baktıkça güzelleşen dişi sembolüdür. dudaklarındaki erotizme giz katan buğulu sesi, kadınsı anatomisi ve mükemmel oyunculuğu ile fransız sinamasının unutulmayan efsanesidir.