Fransız sinemasının sessiz döemlerinden tutun da 1960'ların ortalarında yönettiği hollywod filmlerini göz önüne alırsak bu alandaki en verimli yönetmenlerden birisi diyebiliriz kenisi için. Kendisi de sanat temelli bir aileden geldiği için bu tip bir alanda pek yalnızlık çekmemiştir. Cezanne'in oğlu ile yakın ilişkiler kurmuş olup babası da ünlü impressionist ressamlardna pierre aguste renoir'dir. Kardeşini de Les enfants du paradis filmindeki Jericho karakterinden hatırlayabiliriz.
Renoir'in kariyerine bakıldığında 1.dünya savaşında fransız hava kuvvetleri için keşif piilotluğu yapmıştır. tabi ki bu mesleği ister istemez bilhassa le grande illusion ve la regle du jeu isimli filmlerinde oldukça dikkat çeker. bu konunun ya da bu otobiyografik yansının la regle du jeu isimli bir filmdeki yansısı nazi karşıtıdır. ama le grande illusion gibi bir filmde senaryo ve kurguya asıl yön veren elementlerden biridir.
Renoir asıl başarısını 1930'larda fransa'da çektiği filmlerde yakalamıştır. la bete humain la regle du jeu(ki dönemin en kompleks sosyal temsillerinden birini içerir ki bu filmde alain de musset'in les caprices des marianne gibi eserlerinin 20.yüzyıl koşullarına klasik bir uyarlamasını buluruz], la grande illusion, boudu sauve des eaux[nietsche'nin belirttiği gibi tarihe yön veren diyonisyen ve appollon güçlerin klasik bir çatışmasınıburjuva hayatı/değerleri ve boudu'nun hayatı arasındaki karşıtlıkta ifade etmiştir] gibi burjuva değerleri ile dalga geçen eserler ağırlıklı konularını oluşturmaktadır. genellikle filmleri ağırlıklı olarak kendini hissettiren bir anakarakterden yoksunluktur. la regle du jeu isimli filmde göreceğimiz gibi ana karakterin Christine de la Chesnaye, Robert de la Chesnaye, Octave(bu karakteri jean renoir canlandırmıştır), André Jurieux(filmin sonunda ölür) mi? hangi karakterin olduğu belli değildir. bu renoir in "film de ensemble" adını verdiği yapıdır. teknik açısından orson welles citizen cane filmini çekene kadar deep focus un ustası renoir olacaktır.
la grande illusion, la regle du jeu, les bas fonds, la bete humaine(emile zola'nın nefis eserinde jean gabin devleşiyor) gibi müthiş filmlere imza atan şiirsel realizmin gerçek ustalarından biri olup bundan tam 36 yıl önce kaybettiğimiz ve bazı kendini bilmezlerin abartılmış balon dediği fransız sinemasının büyük yönetmeni. evet.
empresyonizmin ustalarından biri olan ressam babası pierre auguste renoir ile beraber Essoyes mezarlığında aynı kabirde yatmaktadır.