kişinin kendisiyle ilgili bir durumdur ne kadar sarhoştur onun ayırdında olabilirse namaz kılıp kılamayacağına kendisi karar verebilir. yani içki namaza engel değidir sarhoşluğun derecesi engel olabilir
Kalpte iyi ile kötü aynı anda olamaz olursa samimiyetsizlik vardır, içkiliyken namaz kılabilir alkol kullananlardan farz olan ibadet düşmüş sayılmaz kılınmasını gerekir, tek şart okuduğu ayetlerde ki kelimeleri ve harfleri düzgün söylemesi anlam kaybı olmaması gerekir.
Eğer kılınan namaz insanı haramlardan uzaklaştırmıyorsa o insanda ciddi bir problem var demektir.
yok anasının şeyi dedirten açıklama. hayır benim bildiğim alkolün girdiği bünye 40 gün abdest tutmaz. abdestsiz namaz kılınmaz. e nasıl oluyoda oluyo lan. biri izah etsin.
bilader neyini eksiliyosun ki bilmiyorum mantığıma yatmıyo. eksileyeceğine bi msj at bişeyler yap aydınlat beni. tabi eksilemek basit amına koyim.
persembe gecesi o halde alkol alinabilir anlamina gelen aciklamadir.
yani persembe mubarektir, evet. neden? ertesi gun cuma! evet, cuma gunu ne var? cuma namazi! evet, geceden icince oglene kadar bunye kendine tam anlamiyla gelemez,sarhos gibi oldugundan cumaya gitmesinde sikinti olur, evet!
o halde persembe icilsin, cuma oglen cumaya gidilsin, olur mu?
hertürlü fetvaya boyun eğen genç şakirtciklerin koskoca diyanete haziktir çektiği açıklamadır. en doğruyu ben bilirim yapıyorlar ya çok gülüyorum bu şakirtlere. sahabe falan sanıyorlar kendilerini sanırım dar kafalılar.
doğrudur. dayanağı da; nisa suresi'nin 43. ayetidir:
"Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, bir de -yolcu olmanız durumu müstesna- cünüp iken yıkanıncaya kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta olur veya yolculukta bulunursanız, veyahut biriniz abdest bozmaktan gelince ya da eşlerinizle cinsel ilişkide bulunup, su da bulamazsanız o zaman temiz bir toprağa yönelip, (niyet ederek onunla) yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin. Şüphesiz Allah, çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır.".
asıl saçmalık 'içiki içen 40 gün namaza durmasın...' tarzındakilerdir. ha, yukarıdaki ayet de içiki iç, namaza dur, içki iç namaza dur, içki iç, namaza dur, demek değildir. şu ayetten de anlaşılabilir;
"Şeytan, içkide ve kumarda aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah'ı anmaktan ve namaz kılmaktan alıkoymak ister. Artık siz hepiniz vazgeçtiniz değil mi?"/ (Maide Sûresi, 91).