-sofu bak içki içip namaz kılınabiliyormuş
+olmaz öyle şey.
-niye ki neden ki
+islam bilimle çelişmez yiğidim, bünyene aldığın alkolün sindirimi kana karışması ve vücuttan dışarı atılması nerden baksan 10 gün
-öyle ama
+sus kafir sözümü bitirmedim, hem bu alkol vücuda alındığı anda hücrelerin bölündüğünü düşün, polisikkiritler disikkiritler, yani tüm vücudun alkolün monosikkiritlerinden müteşekkil olur ki yatacak ve yanacak yerin olmaz öte tarafta, hafizanallah.
-ama ayet öyle demiyo ama
+....o zaman açalım bir ufak yatsıya kadar ayılırız. hadi kavuştur...
bu tip meselelerde kişi kafasına göre değil, ayet, hadis, icma ve kıyas sıralamasına göre konuşmalıdır. hele ki, namaz gibi, dinin diğeri, müslümanın miracı olan konuda.
sarhoş olmadığınız yani bilinciniz yerinde olduğu müddetçe kılınabilir, aksi halde namazın temel düsturu olan bir'lik duygusunu sağlayamayacağınız için kıldığınız namaz nafiledir (nafile namaz değildir aman haa, haybeye anlamındadır) Nafile olmasının sebebi halk arasında zahiri olarak Allah'ın bunu kabul etmemesi olarak açıklanabilecekken (ki burda örtülü şirk vardır!! ihlas suresinin ilk ayetini geçersiz kılıp ikilik yartır bilincimizde) batıni anlamda tamamıyla farklı, fizik biliminin ilgi sahasını işgal eden bir gerçekliktir. Vücudumuzda oluşan negatif elektrik(halk arasında günah diye bilinen şeyin kaynağıdır aynı zamanda) namaza durulan an itibariyle nötralize edilmezse namazdan herhangi bir sonuç hasıl olmaz.
Kaldı ki içilen içki ayrı, kılınan namaz ayrıdır. Böyle garip sınıflandırmalar sadece dinin özünü kavrayamadığımızın göstergesidir. Bir kişi eğer içki içiyorsa doğru veya yanlış fakat bu onun seçimidir, fakat bizim ona içki içiyosan namaz 'kılma' dememiz, bizi hem kul hakkına sokar hem de cehaletimizi gösterir.
Bu misal; eğer evinizin banyosunda yangın çıktıysa onu söndürmeye çalışmadan evi terkedin demek kadar saçmamsı, komiğimsidir.
Sözün özü kılınabilir efendim, yalnız maharet değildir!!
namaz emredilen içkiyse men edilen bir şeyse ve insan bu emirleri verene inanıyor ve onun gazabından korkuyorsa, nasıl olur da men ettiği bir şeyi yapıp daha sonra emrettiği bir şeyi yapmaya kalkışır ki? bu insanın kıldığı namaz ne kadar Allah içindir? ya da içkisini yudumlarken ne kadar vereceği hesabı düşünmüştür ki? o yüzden bırakın içki içip namaz kılsınlar.. herkes attığı en küçük adımın hesabını bile o'nun önünde vericekse eğer bize çok fazla söz düşmez..
doğru bir önermedir! fakat başlıkta yanlış anlaşılabilir durumdadır. dün haberi duyduğumda ben de ilk başta utandım mamafih olayın aslı şöyleymiş:
kişi eğer çok içmemişse ve ne dediğini biliyor durumda ise sarhoş değilse o anda namaz kılabilir. bunda bir sakınca yoktur. ayrıca kuran'da benim bildiğime göre kişi bir günahı işliyorsa bile namaz kılabilir. kişinin bir günahı işlemesi, farz olan şeyleri yapmamasını veya sevap işlememesini gerektirmez. yani insanı "madem içki içicen neden namaz kılıyosun ki?" diye yargılamamalıyız.
herkesin dini de,inancı da,ibadeti de,içkisi de kendine.
yorumlamak aptallıktır,kimsenin de haddine değildir.
bu muhasebeyi sonunda zaten allah yapar,nitekim allah ile kul arasına da kimse giremez.
bazı insanlar saçmalamaktan hiç vazgeçmeyecekler galiba.
haberin ayrıntısında kişi içki içtiyse ama kendini ayık hissediyorsa namaz kılabilir yazıyor. merak ediyorum siz hiç serhoş olduğunu kabul eden sarhoş gördünüz mü?
ben yaptim oldu mantigiyla aciklanabilecek onerme. olmayacagini gormek icin ille gokten bisilerin inmesini ya da tuhaf varliklar tarafindan alikonmayi bekliyor sanirim bazilari.
namaz kilma iradesi gosterebilecek birinin ickiden vazgecmemesi diye bir sey sozkonusu olamaz. "ickimi de icerim , namazimi da kilarim" denilirse takva olmaz. cunku icki haramdir. icki icip namaz kilmak riyadir. riya takvayi getirmez. ibadette samimiysen ickiyi birak namaza devam. yok degilsen namazi birak ickiye devam.
hatta cemaatle yapılırsa daha da sevaptır. cemaat oluşturup yerine göre bi büyük rakı yerine göre bi kasa bira içilebilir. zaten milka içi viskili çikolatadan tesbihler bile yapmaya başlamış. he bu arada cehennemde yeni talepleri karşılamak için yeni loca yapılmış arkadaşlar rahat yansın diye.
içki içmek zorunlu bir olay değildir ister içersin ister içmezsin aynı şekilde namazda zorunlu değildir ister kılarsın ister kılmazsın.bu bağlamda iki dakkika insan ol namaz kılacaksan içkini içme,içkini içeceksen namaz kılma.
hasta bir adamdan hasta edecek bir cümle. manyak mısın abi sen? çok içki ihtiyacın varsa, namaz kılma.. hayır namaza ihtiyacın varsa o saatte içki içme. lan her şeyi bir kenara bırak sure okurken dilin pelte pelte olur. ahaahhahahah
kimi yerlerde ''içki içtikten sonra ve kişinin bilince yerine gelse dahi, alkol vucutta henüz var olduğundan namaz gayesini bulmaz.'' der. ancak, alkol alıpta bilinci yerine gelen kişi belki de tövbe amaçlı namaz kılacaktır. bunu biz bilemeyiz. fakat, sarhoş kişi namaz kılmaya kalkışır ise allah(c.c)ın emrine karşı gelmiş olur. bununda hükmü allah(c.c) katındadırç