Bazı mezheplerin şarap harici içkilerin serbest olduğunu savunduklarını bilmeyen yazar beyanıdır. Kimin nereye gideceğini rab bilir. “Aranızda birbirinizin mallarını haksız yere yemeyin. insanların mallarından bir kısmını bile bile günaha girerek yemek için, onları hâkimlere (rüşvet olarak) vermeyin.” (BAKARA SURESi – 188. AYET) asıl cehennem bileti burada: kul hakkı.
insanların kendi seçimleri ne olursa olsun neden başkasını bu kadar geriyor?
ya ben belki cennete gitmek istemiyorum sana ne arkadaşım?
beni neden cennete zorla götürmek için bu kadar uğraşıyorsun?
"Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz; bundan başkasını, (günahları) dilediği kimse için bağışlar. Allah'a ortak koşan kimse büyük bir günah (ile) iftira etmiş olur." Nisa 48. Bu ayete zıt bir önermedir. içki içmeye teşvik etmek istenmese de Kur'an-ı içki içen herkesi %100 ateşe atıp sonsuza kadar yaktıran kitap olarak zikretmek kimsenin haddine değildir.
ömer hayyam demiştir.
Şarabım, kasem, sevgilim, bir de çimen
Bırak bana bunları, al cenneti sen.
Cennetmiş, cehennemmiş, kuru laf bunlar
Kim gitmiş cehenneme, kim dönmüş cenetten ?
dinden kendi kafasına göre çıkarım yapanlar, kendi inanmak istediği dini buraya yazanlar yanılıyorlar, evet içki haramdır,
içkinin kişisel zararı sorun değildir size göre evet, ama en büyük zararı toplumsaldır ve vebali de içkinin haram olmadığını savunanlaradır.
hamr, şarap demek değildir esasen. hamr, "beyin örtücü" anlamına gelir ki bu da tüm beyni uyuşturan maddelere verilen genel bir addır. fakat dönemin yegane keyif veren ve "beyin örten" içkisi şarap olduğu için ona "hamr" denmiştir.
kur'an'da "içkiliyken namaza durmayın" denir, içki direkt olarak haram kılınmamıştır. örneğin domuz etinin haram olduğu açıkça belirtilmiştir fakat içkinin haram kılındığı bir sure veya ayet yoktur. hadis-i şerif demiyorum bakın, kur'an diyorum.
haram olan şeyin bir lokması da bir kilosu da haramdır, yani miktar önemli değildir. ben bir lokma domuz eti yesem de haram, oturup ziyafet çeksem de haram. eğer alkol de haram olsaydı onun da bir damlası bile haram olması lazımdır. fakat doğada bazı maddelerin içinde alkol vardır zaten; pekmez, boza ve bazı narenciyeler bunlara örnektir. sık tükettiğimiz gazozun içinde bile alkol vardır. eğer bir zerresi haram olsaydı, bütün bunların da haram olması gerekirdi.
kimin cehenneme gideceğini karar verdiğine göre, bizim de yerimizi belirlesene dedirten önerme. beni affetmeyecek allah'ı ben ne yapayım? bu kadar hataya meyilliyken...
islam da ilk önceleri haram olmayan içkinin daha sonradan haram olmasını iyi analiz edenlerin sikinde olmayan, olmaması gereken gerçekliği her daim şüpheli tatavadır.
islamdan önce de var mıydı içki yasağı ben hatırlamıyorum. hatta semavi denilen dinlerden önce de ?
mesela paganlarda içki yasak mıydı ? yasak değilse onlar adam değil miydi ? yani bu sorular ucu uca urfayı bulur. hiç böyle başlıklar açıp kendinizi kitlemeyin. size de yazık. neden insanlık tarihi son 1400 yıldan ibaret gibi davranıyoruz. her kavme peygamber geldi dediğinizi duyar gibiyim. olabilir ama yine de bu tarz bir yasak argümanı mantıklı, vicdanlı bir argüman değil. taş devrine, yontma taş devrine hatta buzul çağına falan hiç inmiyorum. 20-30-40 binler yıllar öncesi de yasak mıydı mesela. aborjin yerlisi için de yasak mı ? herif 100 bin yıldır avustralya da.
içmeyenlere neden dert olduğu anlaşılmayan durumdur. acaba bunu sürekli gündeme getirenlerin bilinç altında ufaktan ufaktan bir içme isteği mi var diye sordurtur.
Bir ihtimal daha var kişinin tövbe edip allah'ın affetmesi tabi allah'tan önce kullar kesin hükmü vermiş kimseye laf söylemek düşmez. Kişinin din bilgisinin çok iyi olması allah'ın adına konuşmasını gerektirmez. Sen kimsin lan gavat derler adama, allah'a şirk koşmaktır resmen "içki içen insanların cehennemlik olduğu gerçeği" demek.
birinin cehennemlik olduğunu belirtiyorsan bu, o kişiye kafir diyorsun demektir. kime ait unuttum şimdi kesin emin olmadan yazmak istemiyorum ama 'biri birine kafir diyorsa o iki kişiden biri kesin kafirdir.' diye bir söz var. eğer dediğin doğruysa karşındaki kafirdir tamam ama karşındaki kafir değilse böyle bir yalan ithamda bulunduğun için sen kafir oluyorsun. bir insanın islam inancına göre kafir olması imanın şartları olarak bilinen altı olguya inanıp inanmamaktan geçer. yani bir insan bu altı olguya kesin olarak inanıyor ve kabul ediyorsa imanı var demektir ve kafir olmaz. allah da imanı olan herkesin ebedi olarak cehennemde kalmayacağını müjdelemiştir. dikkat ederseniz imanın şartlarında içki içmemek diye bir şey yoktur. o da diğer bir sürü haram olan yasaklanmış eylemlerden biridir. yaparsan günahtır bedelini ödersin ya da affedilirsin onu bilmem ama sonuçta kafir olmazsın. haliyle de affedilmesen bile cezanı çeker, ebedi cehennemde kalmazsın. içki içen insanların günahkar olduğu gerçeği diyorsan eyvallah itirazımız yok ama cehennemlik olduğu gerçeği dersen hem senin haddine olmayan bir kanaate varmandan dolayı hem de kafir olmayan birine kafir yaftası vurmandan dolayı allah korusun sen o cehennemi tadabilirsin. iyisi mi günahtır de, yapmayın de güzel öğütler ver. böyle ucu nereye varacağı, bedeli ne olacağı belli olmayan söz ve davranışlardan uzak durulması gerekir.
not: alkol kullanmayan birisiyim.
islam inanışına göre içki haramdır ve haramın devamlılığı insanı cehennemlik yapar. ama bu islam dinine göre böyledir. yahudileri bağlamaz mesela. ya da ateistleri.