ismail yk'nın, serdar ortaç gibi bir şarlatanla kıyaslanması bile ayıptır ve saçmalıktır. elitist züppeler sizi.. ismail yk türkiyedeki şu an en iyi müzisyendir. hem beste hem enstürüman hem de ses olarak mükemmel bir karşımdır, üçü biraradadır. müziğin dahi çocuğu..
serdar ortaç zamanında yanılmıyorsam ingilterede bir albüm yaptı. hala o albümün alt yapılarını müziklerini kullanıyor. kendini geeliştiremedi. dostlarımızda mal bulmuş tacir serdarın süper yetenekli bir sanatçı sanıyorlar. süreki kendini tekrar ediyor ama bunun farkına varamıyoruz nedense. ismail yk ise çok yönlü bir şarkıcı (bana uymasada). adamın her formatta şarkısı var. zaten böyle olmasa kimse onu yurseven kardeşlerden sonra kabullenemezdi. tek başına var olamazdı.
sadece "allah belanı versin" isimli parçayla bile doğrulanabilecek önermedir. parçadan o ismail yk'nın yanık küçük emrah sesini çıkartın, kemanları arabesk tondan biraz batıya kaydırın, alın size manga tadında bir parça. parçanın söz kısmına kadar olan girişi gayet gümbür gümbür türk rock tarzında gideceği izlenimi veriyor aslında.ney, elektro ve mix var ve melodi süper bence. ha tabi adamın söyleyişi, o arabesk tarzı vs. hoşuma gitmiyor, hatta oturup başka bir parçasını da dinlemedim sağdan soldan duyduğum şeyler dışında. ama bariz belli ki adam gerçek bir müzisyen. yaptığı müziği sevmesek de... serdar anca karılarla dans eder... (ha bak dansta da o ismail'e koyabilir.)*
ismail yk ve serdar ortaç türkiye müzik sektörüne darbe vuran iki isimdir. ismail yk bu tarzı para için yaptığı disko kralı nda söylemiştir. aslında kendisi türkü söyleyen albümler ile tanınmıştır. düğünlerde çalıp söylerken şimdilerde ''bas gaza'' tarzı şarkılar ile günümüze gelmiştir. kendisi yurtseven kardeşler in albümüde ''canın çıksın insafsız'' şarkı ile kendini duyurmuş. daha sonra ''hayatımı maffettin'' şarkı ile tarzını hafiften belli etmiştir. bu şarkılar tutunca arabesk ve damar parçalara yönelmiştir. ''hop de bakim'' tarzı parçalar yapıp daha çok türkü formunda ki parçaları güncelleyip o tarzda şarkıları ''tiridine bandım'' şeklinde değilde ''şapır şupur'' haline dönüştürdü. fakat hem müzik kültürü hem çaldığı enstrümanlar ile gerçekten istese kaliteli müziklerde seslendirebilirdi. fakat o kolay yolu seçti. güler duman, songül karlı, orhan hakalmaz gibi isimler belli bir çabalamadan sonra hakkettikleri yeri bulmuşlardır. hatta bu ülkede kazım koyuncu gibi bir değer bile çok geç keşfedildi.
serdar ortaç ise radyocu olarak başlamış. sonra kendi parçalarını yapıp sesinin de güzel olduğunu düşünüp konuk olan ünlülerin peşinde koşup kaset çıkartmak için uğraşıyordu. metin özülkü onu beğenmemiş sürekli ertelemesine rağmen ''karabiberim'' şarkısı ile patladı. daha sonra şarkıların matematiğini çözünce aynı müzik farklı söz sistemini benimseyip şarkılarını yazmaya başladı. nasıl olsa yiyiorlar formunda takılmaya devam etti. fakat son kaseti gösteriyor ki artık bu yolla tutmuyor. farklı müzik türlerini araştırmaya farklı soundları araklamaya başladı. yabancı prodüktörler ile biraraya gelip ''sor'' ve ''gitme'' şarkılarını farklı soundlar ile yapmaya çalıştı. yine son kasetinde çıkış parçası ''karakedi'' yine rus bir grubun müziğini kopyalayıp üstlerine söz yapıp devam etme yoluna seçti.
sonuçta bana göre her türlü ismail yk fakat bu yaptığı tarzı beğenmiyorum. fakat mesele müzisyenlik ise ismail yk her türlü.
ikisinin arasında pek fark olmadığı için yanlış önermedir.
serdar ortaç 1999'da ahmet kaya'ya yönelik saldırılarda provakatörlük rolünü üstlenmiştir.ismail yk ise ''albümümü kürtler dinlemesin'' demiştir ve dikkati çekmemiştir.sonuç olarak,ikisi de popüler kültürün ön plana çıkardığı,kişiliksiz,kokuşmuş,yoz kimselerdir.