efendim, şarkı yazma işinin inceliklerine geçmeden önce ismail yk'yı biraz tanıyalım. ismail yk* 5-6 yıl öncesine kadar almanya'da yaşayan, kalabalık bir kardeş grubu olan yurtseven kardeşler'de genellikle ablasının arkasında duran koroya ve oyunlara eşlik eden bir güzel kardeşimizdi. o zamanlar, şimdikinden daha sakin;
hop de bakim
hop de bakim
iç kahveni falın bakim
aşktan yana, dertten yana
nelerin var tek tek okim
tarzında şarkılar söylemekteydi. ta ki o makus güne kadar...
ismail baktı ki böyle arka tarafta durmakla olmayacak, içindeki büyük sanatçıyı daha fazla gizli tutamayacak, tek başına albüm yapmaya karar verdi. o gün bu gündür, ismail yk sözlerini kendi yazdığı şarkılarla abazan gençliğin ilahı olmuş durumda.
şimdi gelelim ismail yk tarzı şarkı yazmaya... ismail yk tarzı şarkı yazarken öncelikle hedef kitlenin abazan gençlik olduğu akıldan çıkarılmamalı ve sözler ve beste* buna göre seçilmelidir. iki tür şarkı yazma seçeneği vardır;
1. slow bir şarkı yapılıp, içinde terkeden sevgiliye ağza gelen herşey söylenir. bu tip şarkılarda özellikle göt yırtar bir şekilde bağırmak önemli olduğundan bir ana kelime seçilip onun üzerine şarkı yapılır. "nerdesin", "son defa" ve "canın çıksın insafsız" şarkıları bu kalıba göre yapılmış şarkılardır. şimdi daha iyi anlamak için bir tane de biz yapalım:
gittiiiiiiiin
niye gittin
allah belanı versin
beni mahvettin
gittiiiiiiiiiiin
veya
vicdansııııııııız
ben seni unutamam
sensiz hiç yaşayamam
nefes bile alamam
vicdansııııııız
2. ya da hareketli bir şarkı yapılır ki burada ne söylendiği hiç önemli değildir. amaç dumtıslı ve çıstaklı müziği laf kalabalığı ile tamamlamaktır. bu tip şarkılarda özellikle sokak tacizcilerinden ilham alınabilir*. akla gelen her şey o anki ilhamla şarkı sözüne dönüşebilir. örneğimizi verelim;
yavrum bu ne güzellik sende
aklımı aldın gittin benden
ben senin yanında horlarım
tamam baba kirayı da öderim
veya
çatur çutur ez beni
gel beriye süz beni
dur niye gittin ki şimdi
iddaa gene yattı bugün
öncelikle abaza olmak gerekiyor 90 60 90 vücüt ölçüleri şapur şupur yiyişmeler ve bir zurna olduğunuz hiç aklınızdan çıkmaları ve bunları dışa vurun gitsin ismail yk aslında ekspresyonist bir sanatcıdır..
1. madde
kafanızı en yakın duvara 123 kere vurun daha sonra alttaki maddeye geçin.(bu madde uygulanmadan alt maddeyi okumayın.)
2.madde
bu maddeyi kuralları çiğneyip okuduysanız üzülerek bildiririz ki siz asla ismail YK gibi şarkı yazamayacaksınız.
ama kurallara uyup okuyorsanız hala ölmemişsiniz demektir sevinerek bildiririz ki artık ismail Yk gibi şarkı yazabilirsiniz çünkü beyin hücrelerinizin çoğu ölmüştür.
astalavista astalavista (x 2)
bindik cadillac' a , sür dedim galata' ya
kızlarrrrrrr
fıstıkkkkkkkkkkkkk
ortammmmmmmm
fıstıkkkkkkkkkkkkk
ruhlarrrrrrrrrrrrr
fıstıkkkkkkkkkkkk.
slow bir örneği için ise:
bebeğim, o son sözü bitirdi beni, son kurşunumla,
bittim mezar gülleri gibi, narin ve narin
ama koparamazlar asla, bedenimden yapraklarını,
kırmızıyız aynı bedende gülümmmmm.(buraya eko konulacak)
içinde bol miktarda argo kelime barındırmalı. hatta daha da ileri gidip küfür edebilir, bela okuyabilirsiniz.
sözler genellikle birbiriyle uyumsuz ve sokak jargonu olmalı. rahat olun, içinizdekileri dökün..
sık sık, ''seni gidi kız, fıstık, fındık'' gibi sözcükler kullanın. 13 yaşında bir ergenin enerjisine sahip olun. aşkınıza karşılık bulamazsanız her türlü gideri yapacak kapasiteniz olsun.
geriye pek bir şey kalmıyor. bir kağıt bir de kalem.