bugün

Kesinlikle doğru bir önermedir.
kemalistlerin el attığı olay. size ne lan islamdan.
mezheplerin oluşma nedenini bilmeyen cahillerin önerisidir.

Kur'an da ve hadis te yer almayan bazı konular, zamanın islam alimleri tarafından incelenmiş, düşüncelere göre farklı yorumlar getirilmiştir.

Buna örnek namazda rükuya giderken şafilerin ellerini tekbir alır gibi kaldırması, abdestliyken vücuttan akan kanın ne kadarının abdesti bozduğu düşüncesi, hakkında net bir bilgi olmayan şeylerin kimi mezhepte helal (hanbeli), kimisinde mekruh (hanefi) olması vs. Gibi üzerinde tam net bir hüküm olmayan konularda farklı islam alimlerinin farklı görüşler öne sürmesidir.

Bu hususta en ileri derecede ilme sahip olan 4 imamın (muhammed b. şafi, ahmed b. hanbel, imam malik, ebu hanife) kanaatleri farklı kesimler tarafından kabul görmüş ve islamda mezhepler oluşmuştur.

Islam alimlerinin bu yaptığına içtihad denir ve islamen caizdir. Ama günümüzde daha başka karışıklıklara neden olmaması için bu yol kapalıdır. Ki zaten zamanın alimlerinin büyük çabaları ve bu hizmetleri dolayısıyla açıklığa kavuşmayan bir konu da günümüz itibariyle yoktur.
zaten yoktur.

mezhep kuranda yazmaz. sonradan kurana eklenmesi durumu da olmamalı diye öğrettiler bize.

peygamber döneminde de yoktur.

peygamberden sonra döneminin önde gelenlerinin yorumu, fikri veya anlayışına göre oluşmuş biçimleri islamiyetin tamamına mal etmek zannımca hatalıdır.

günümüzde her mezhep kendininkini en doğru kabul eder ve bu ayrışmalara neden olur.

falan filan bana ne bunlardan diyemiyorum işte.
mezheplerin ortaya çıkma sebebi, mezheplerin öncülerinin kur-an'ı kerim'i farklı bir şekilde yorumlayıp farklı çıkarımlar yapmasıdır. elbette olmaması gerekir.
Meshepler siyasi ılaylardan doğmuşdur kanımca. Uygulama farkı yanlış yorumlama deniliyor fakat bana mantıklı gelmiyor.

Bir peygamber geliyor ve dini anlatıyor. Birgün abdest alıyor ve bazısı diyor ki kadına değdiği için aldı bazıları diyor kanama durumu olduğu için . Kalkıp biride sormuyor ki neden abdest aldın. Peygamber efendimiz yanına yanaşılmaz soru sorulamaz gattar bir insan değil ki peygamberlik sıfatına erişmiş. Yani bana bunlar tamamen siyasi şeyler olarak geliyor. Prygamber efendimiz neden 6 gün boyunca defnedilemedi ? Bu rezilliğin temelinde ne yatıyordu ? Dinimizi bu hale getirenler günümüze kadar devam eden siyasi çalkantılar değilmi ?
yanlış gerekliliktir.
mezhepler insanlara farklı yaşantılarına göre dini yaşantısını kolaylaştırır. mezhep çatışmalarını mezhepsiz kitapsız insanlar yapar .
hanefi mezhebindeki insanlar genelde şehir ortamında yaşar
şafiler ise genelde köy ortamı gibi yerlerde yaşar

mesela
hanefi mezhebinde kan abdesti bozar
şafide bozmaz
hikmetlerinden biri köy ortamında çalı malı veya insanın vucudunun çeşitli kısımlarını kanatan nedenler çok hasıl olabilir. bu da sürekli abdesti yinelemesi mukabilinde uğraştırıı külfet demektir.

mesela
hanefi mezhebinde kadınların bir yerine dokunmak abdesti bozmaz
şafide bozar
hikmeti sayabileceğimiz bir neden köy ortamında erkekler kadınlarla fazla haşır meşir olmaz
şehir de ise en basitinen kasiyerle bile bir dokuma münasebeti olur gibi gibi ...