islamiyet denince benim aklıma çorap kokusu gelir

entry14 galeri0
    1.
  1. bu koku moku, ter olayının müslümanlıkla alakası yok, küçük beyinli. eğer öyle olsaydı, hindular da müslüman olması gerekirdi.
    bu iş, eğitimsizlikle alakalı. sizin kemalist sistemin tv'si, yıllardır basın yayın ve televizyonlarda halkı aydınlatmak yerine aptal dizilerle beyinlerini sistematik bir şekilde uyuşturmaya çalışmasaydı, belki de metrobüste daha kaliteli insanlarla yolculuk yapacaktın. 90 yıldır sanki ülkeyi eğiten sizin sistem değilmiş gibi, bir de halkın cahilliğinden ve bakımsızlığından şikayet edersiniz.
    0 ...
  2. 2.
  3. koku üzerinden dini tartışma yapmak saçma, yok ateistler yıkanmaz, yok müslümanlar ayak kokusu olan insandır, aleviler belden üstünü yıkamaz gibi tartışmalar, saçma sapandır.
    1 ...
  4. 3.
  5. biraz yaraticilik lan valla. ateistlerden duydugu laflari burda baslik olarak pazarlamaya calisan kakalak taze.ergencim biraz yaratici.ol bari.

    ayrica nfk reyizin su sekilde cevap.verdigi hede:
    o koku senin cigerlerinden geliyo lan...
    1 ...
  6. 4.
  7. o koku dinini anlayamamış müslümanlardan gelir, her iki emrinden biri temizlik olan islamdan değil. keşke o kokuya isyan edip dinden soğumayıp o din nasıl yaşanır insanlara gösterme yolunu seçseydin.
    2 ...
  8. 5.
  9. falih rıfkı atay ın 90 yıl önce söylediği sözü kendi başlığıymış gibi yazan kişinin cümlesi. merak etme bebeğim 90 yılda işler çok değişti.
    ha bak sonra da neden chp ye din düşmanı deniyor derler.
    3 ...
  10. 6.
  11. ortaokul sıralarındayken okul müdürümüz bizim sınıfın da dahil olduğu üç sınıfı halk eğitim merkezine, yeşilay menşeli bir kanferansa götürdü. sınıf öğretmenlerimiz de bizimle beraberdi. konu malumaliniz ağaçları korumak, onlara iyi davranmak, sulamak, dikmek vs eylemler çerçevesinde geliştirilebilecek doğayı seven gençler yetiştirme ve sigaradan nefret eden, ailesinden kullananlar da varsa onlarla mücadele eden bir nesil imal etme çalışmalarını içermekteydi.

    konferansı veren allame görünümlü akciğerçsevici üstad konuşması bittikten sonra öğrencilere bu konularla ilgili sorular sordu ve beni kaldırdı ayağa. sigara içiyor musun diye sordu ve o an müdürle göz göze geldik. hayatımın neredeyse hiçbir alanına yalan sokmamaya gayret ettiğim için gözlerimi müdürden kaçırarak, ara sıra içiyorum dedim. salona sessizlik çöktü bir an. kız arkadaşın var mı diye sordu. yok dedim. bir gün olursa ve seni sigara içtiğin bir zaman aralığında öpse, yaaa aşkım ağzın küllük gibi kokuyor dese utanmaz mısın? dedi. onlarca kişi güldü haliyle..

    hem sorunun biçimine hem de beni aşağılamasına sinirlenip ona şu cevabı verdiğimi hatırlıyorum:

    benim yaşımda öpüşmeye özendirilen insanlar sizin korumaya çalıştığınız ağaçların altını hiç de hoş olmayan işler için mesken tutuyorlar. bu daha ciddi bir toplumsal sorun değil mi?

    ortam buz kesti. müdürün yüzündeki hergele gülüşü asla unutmam. adam birkaç saniye sustu ve adımı sordu. iddia ediorum, bu çocuk büyük bir adam olacak dedi. son cümlesindeki iddia tırt çıktı da adamın bülbülle dut arasındaki bülbül aleyhine işleyen etkileşimi temsil eden çaresizliği sigara içtiğimi benim ağzımdan duyan müdürün bu konuyu affetmesine vesile oldu. sağolsun.

    bir şeyi küçümserken daha değersiz, daha tahrip edici bir alternatif geliştirmeye kalkmak, kendi düşünce dünyamızın çürük kırıntılarını, terazinin yukarıda kalan kefesine çaktırmadan koyarak dengeyi sağlamaya çalışmaktır. hele o küçümsenen değerin karşısındaki kitlenin devirdiği çam sayısı ve bozuk tarihi hiç de es geçilecek seviyede değilse dinime sövenin imanı olsa dedirtmez mi insana(müslüman olsa diye ifade edilen aslında yanlış olandır.)

    bir şeyi olumsuzlamaya yeltenirken onu imal eden kitlenin o şeyden bağımsız ele alınabilecek özelliklerini, olumsuzlanan konunun kendisi gibi göstermeye çalışmak, bileşenlerini ya da şekillendirici unsurlarını aşağılamak, o şeyi ortaya koyan kültürel zemini küçümsemek ve o şeyin taraflarını, onu kabullenenleri ve sevenleri sosyal statülerine vurgu yaparak tanımlamak başlı başına kepazeliktir. yani bir olguyu değerlendirirken, mesela futbol müsabakasında kendi takımlarını desteklemek için bir araya gelmiş taraftar gruplarının kalabalık olmanın verdiği özgüvenle karşı takımın taraftarlarıyla kavga etmesi sonucu bu durumu futbolu tanımlamada kullanmak ya da bütün futbol camiasını holiganlıkla, kana susamışlıkla, bozgunculukla değerlendirme öküzlüğüne girişmek, olgu ile onu tanımlamada kullanılabilecek bir unsurun alakasız bir eyleminin yerini değiştirerek , bağlam dışı ele alınması gereken bir şeyi konunun kendisi gibi sunma yanlışı değil de nedir.

    imdi islam dendiğinde aklına çorap kokusu gelebilir insanın. bu incitici bir tasnif biçimi olsa da normal karşılanabilir. zira bir insan islam dediğinde aklına yalnızca cami geliyorsa orada islamın karşısında olan unsurlar, onu camiye tıkayıp kepenkleri çekip gitmeyi ideal müslüman olma kalıbına dönüştüren güruh islamın kendisinden bir boy ileride demektir. müslümanların bu ülkenin sosyolojisinin dizaynındaki etkisini cami cemaati olmak suretiyle avluda kurulan etkileşimden ibaret zanneden bir modern nesil yetişiyorsa burada suçlu olan biraz da o camideki boşluğu doldurmayı mükellefiyet zanneden müslümandır. haaa göremeyen gözün hiç mi hatası yok? bu ülkede aşağılayanlar, aşağıladıklarına asla tatmin edebilecek bir alternatif fikirle gelmediler. sadece onları sınıflandırıp, kendi dayattıkları şeyin ciciliğinden dem vurarak büyüklük iddiasına giriştiler. islamın sebep olduğu çorap kokusuna karşılık toplumu steril bir çizgiye taşıyabilecek bir birliktelik geliştirememekle yetinmeyip, ayrışmaları bu ruh halleriyle derinleştirmekte de maharet kazandılar. mesela kendi rakılarının reseptör bozucu kokusundan müslümanlar rahatsız olunca da yine islamın yobazlığı gündemlerindedir. kendilerinin her zaman rahatsız olmaya hakları varken, hayatın hakikatine daha alt seviyeden temas eden çoraplı kitlenin bir şeylerden tiksinme gibi bir lüksü olamaz.

    her neyse, islamın kompoze ettiği köylü manzaradan sıyrılmak için alabildiğine batılı gibi düşünmeye çalışan adamın; sıçtıktan sonra götünü eliyle temizlediği için o batı aleminin gözündeki tiksinç imajını düzeltme şansı çorap kokulu güruhla ciddi bir zihinsel temas kurma olasılığı kadardır. haa bir de doğmasal topluluk diye bir şeyin olmadığını öğrenme imkanı sunduğum için bana teşekkür etmesini beklemeli miyim bilmiyorum. zira doğmasal diye bir şey de yoktur. (bkz: dogma) allah aşkına lafa bak!! (bkz: doğmasal topluluk) bilgi ve birikimini eşşeğin çüküne havale ediyorum.
    1 ...
  12. 7.
  13. namaz kılacak kadar müslüman olanların çoğu camiye leş kokan çoraplarla girmekten geri durmadığı ve camiler hemen hep kirli çorap koktuğu için yerinde bir durumdur. islamiyet kelimesi, camide burnuna dolan kokuyu çağrıştırıyordur. çok normal.

    temiz olun. aptal olmayın, eleştirdiğiniz şeyi kendiniz yapmayın. kompoze etmek filan gibi osuruklarla anadilinizin ırzına geçmeyin. ayrıca saçmalamayın.
    1 ...
  14. 8.
  15. ateist deyince hepten maymun kokusu olum, islamiyet iyi yine iyi. günde 5 defa temizlenen insanla haftada 1 belki yıkanan it aynı olur mu. olmaz.
    2 ...
  16. 9.
  17. islamın ne olduğunun bilinmemesi halidir.
    islamı Allah' tan, kur'an' dan, hz. Muhammed ' den öğreniniz, hatalar yapan müslümanlardan değil.
    2 ...
  18. 10.
  19. olabilir tabi, o da bir görüş. benim aklıma beyni küflenmiş insanlar geliyor çorap kokusundan daha ziyade.
    3 ...
  20. 11.
  21. çorap kokusu deyince aklıma doritos gelir.
    1 ...
  22. 12.
  23. Islamiyette, müslümanlarin günde 5 kere namaz kilmak icin 5 kere abdest aldigi icin mantikli olmayan, sahibi belirsiz söz.
    0 ...
  24. 13.
  25. "o islamiyet'in değil, kendi ciğerinin pis kokusudur." diye cevap verilecek iğrenç fikir.
    2 ...
  26. 14.
  27. bir tür atasözü. bu topraklardan çıkmış baştan sonra anadolu kokan bir söz.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük