allah zaman kavramını durdurabilir mi, durdurabilirse fizik kanunlarına göre mantıklı açıklamasını nasıl yaparsınız ve allah kendisinin de kaldıramayacağı bir şey yaratabilir mi? dir.
bunlar sadece iki soru, aklıma takılan o kadar çok şey var ki sadece bir tanesine bile cevap gelir de ikna olursam hacca giderim o kadar ciddiyim. zaman kavramında ısrarcıyım bu arada. durdurursa, durdurduktan sonra geçen zaman ne olacak?
kişinin nefsine hoş gelecek cevapları arzusuna keyfine hoş gelen cevapları vermek istemediklerinden dir .
sen inanmayanlardan olabilirsin ancak buda bir inanç tır bunu nereye oturtucaz ?
zaten neye inandığımızdan sorulacaz . al bak inanmakta bir seçenek inanmamakta bizi yaratıp bu seçenekleri 1 milyon sene önce yok iken şimdi keyiflerimize sunan güce kudrete ve iradeye biz allah diyor ve inanıyoruz sen dilersen inanmaya bilirsin islam dininde zorlama yok tamamen kişinin kendisine kalmış .
ölümden sonra artıydı eksiydi hesaplaşılıcaktır . zaten biz hesaplaşmayı kendi şahsi hayatlarımızda başladık hangisi doğru hangisi yanlış bunun mahkemelerini kendi içlerimizde yapıyoruz .
dilersen sen yapma seçim senin ölümde hızla yaklaşmakta ve ölüm hakkında da hiç bir şey bilmiyoruz yeterli mi ?
bütün kavramları hatta hatta düşüncelerimizi bile yaratan allah dır . yani ondan gizli hiç birşeyi bilemeyiz milyarlarca insanın ince ince hesaba cekebilecek güce biz allah diyoruz .
kendisine inanmayanları dahi yaratıp yaşatıp sonrada öldüren güce biz allah diyoruz siz ne derseniz deyin artık tamamen kendi hesabınıza yazılır o kadar .
soru sormaya kalkarsak o kadar çok soru varki yok şu neden var yok bu neden yok gibisinden sen hayata bak geçip giden zamana bak yaşadıklarına bak bu yaşadıkların önceden yoktu ama bak şimdi baş rolündesin yeterli mi ?
o cevabı beğenmessen bu cevabı beğenmessen sen ancak kendi cevaplarına inanır kalırsın ve ümit etki ölüm gelmeden önce doğruyu bulabilesin . ölüm acısı hiç bişeye benzemez tarifi çok zordur tadan bilir yani .
her canlı ölümü tadacaktır sende bir canlısın sen kabul etmesende ölüm senin kaderine yazılmış bi kere bundan daha gerçek bir cevap bulursan sıkı sıkıya yapış belki ölüm acını hafifletir .
ölümde var akıp giden zamanda var sende varsın ve öleceksin al sana doğru cevap diyecemde sana sen bunu kabullenmek bile istemeyeceksin ama ne yazık ki o ölümü tadacaksın dedelerin ninelerinin tatığı gibi tadacaksın .
firavun en azılı kafirlerden di güçlüydü zengindi ama bak ne oldu ?
her canlı ölümü tadacaktır ayetini doğruladı ve öldü oysa öleceği kuranda yazılıydı az önce yazdığım ayete binaen ama ne yaptı o büyüklendi kendisinden daha güçlü bir varlığı kabul etmedi
halbu ki o büyüklenme duygusunu yaratanda allah tır büyüklenmek ona lezzetli geldi kibirlenmek lezzetli geldi ona ama çukura girince anladı ki heee demek ki ben güçlü değilmişim keşke taş olsaymışımda
bu sorumluluklardan beri kalsaymışım demiştir demelide zaten .
o kadar güçlü ve kudretli değil miş bu firavun bir sinek bir bitki nasıl ölümü tadıyorsa oda öyle tattı bizde tadacaz o kadar .
her canlı ölümü tadacaktır . daha doğru bir cevap yok ! dedelerin öldülerse böylesine doğru biz ayeti inkar edemessin he edersen bilinçli edersin buda hesabına yazılır .
artı eksi biliosun .
ölümden sonrasını bilmiyorsan araştır ne var acaba diye bundanda aciz olamazsın özelliklede keyfine hoş gelen şeylerin peşinde koşturuyorsan !
ne yazık ölüm pek keyfe hoş gelmiyor belki yanarak ölmek belki kim bilir boğularak ölmek yada yüksekten düşerek yada kafana büyük bir cam parçası düşmesi bunların hepsi ölüm için sebeblerdir ve sende buna dahilsin .
çelik bir kasanın içinde bile yaşasan ö l e c e k s i n .
ölüm seni eliyle koymuş gibi bulacaktır saniyesi saniyesine işte bu sistemi yaratan güce biz allah diyoruz ve inanıyoruz sen inanmayabilirsin bu tamamen senin seçimin .
allah kullar arasinda ayirim yapmamaktadir bunu bilmek gerek.. ortaya atilan kavramlar sonradan insanlar tarafindan kendilerine taninan dusunme-kabul etmeme veya karsi cikma durtulerinden var olmustur..
cevap verecek kisiler kendi istegi ile bilgili veya bilgisiz cogunlukla inanc uzerinden bilimden uzak cevaplar verildigi icin allah'in cahil insanlari sectigine ihtimal veriliyor*..
ki ayni allah size 1000 kere ayni gunahi isleyin 1001. olan tovbenizi kabul edecegim derken bir secim ve ayrimdan soz etmek sacmalik olarak kaliyor..
allah, sosyal düzenini laiklere kabul ettirmek için neden sizin gibi bilgiden, akıldan, izandan ve dürüstlükten mahrum bir kesimi araç olarak seçmiş olabilir ? bu bağlamda, allahın sizi seçmiş olması gibi bir ihtimal nasıl var olabilir ? allahın sizden başka araç bulamadığını veya bir araca ihtiyacı olduğunu söyleyebilir misiniz ?
1. sebebi mumkun kilmak..
2. gercek ile efsaneyi ayirt etmeyi bilmek..
3. yoktan var olmamistir o hep vardir zaten..
bunun tersi de vardir.. soyle ki metafiziksel olaylara inan biri tanrinin yoklugunu kabul edemez zira metafizik bir yataici oldugunun gostergesidir.. evrim veyahut mutasyonla ortaya cikamaz..
hadi diyelim metafizik denen bir sey yok.. dejavu her insanin yasadigi bir durum.. ruyanizda gordugunuz bir kareyi veyahut olayi gercek hayatta ayni sekil ve durumda yasamanizdir.. ruya gelecekten bir kapi olarak gorulur zaten.. burada secenek ikiye ayriliyor..
bu durumda bunu tanrinin kaniti olarak gorebilirsiniz zira hicbir evrim veya mutasyon size gelecekte yasayacaginiz seyleri gosteremez.. diyelim ki beyin sizin gordugunuz kareleri toplayip size gelecekten seyleri gosteriyor veyahut yasadiginiz an bir anda beyinde kareler halinde birlestirilip bunu daha once yasadim-gordum komutunu sagliyor.. bu zamanda boyle guclu bir kompleks yapinin tesadufen olusmasi olasiligi tanrinin var olma olasiligindan kat be kat alt seviyededir.. *
Butun sorulari anladim, sorulmasi olagan beklenen sorular. Onlara bir sey demiyorum sorsunlar. Fakat yukarida bir arkadas var ki islamci deyince akla direkt fethullahcilar geliyo saniyor garibim. Bu ne garabet bir dusuncedir. Ogrenmis fethullah'in arabistan'a alinmadigini, burada soyleyip artistlik yapmaya calisiyor. Sen de adamakilli digerleri gibi beynini kullanip sorsana sorunu kardesim.
Tanima gelicek olursak islamci tayfa olarak bazilarina cevap verebilecegimiz, veremeyecegiz yerde inancimizi devreye sokacagimiz ama asla cevabi aramaktan vazgecmeyecegimiz sorulardir.
--spoiler--
misal 1: nedensellik ilkesi gereği her sonucun bir sebebi varsa tanrı niçin var?
misal 2: zeus diye bi kavram varsa zeus neden yok?
misal 3: hiçbir şey yoktan var, vardan yok olmayacaksa tanrı nasıl yoktan var oldu?
--spoiler--
cevap 1: o olmasa bu soruyu soranın olmayacağı bile bu sözde zor soruyu çözer.
cevap 2: ya bi git işine.
cevap 3: yoktan var olmadı, hep vardı. bu kadar basit.
--spoiler--
tanriyi kim yaratti?
tanri evreni yaratmadan önce ne yapiyordu?
--spoiler--
tanrı kavramını kendi üzerinden düşünüp hiçbişey yoktu sıkılmıyor muydu diye bir sonuç çıkarmaya çalışmak pür cahillliktir. senin gibi olsaydı allah olmazdı zaten, önce bunu anla.
--spoiler--
nedensellik ilkesi gereği her sonucun bir sebebi varsa büyük patlama niçin oldu?
--spoiler--
evrenin yaratılışına bir sebep olması için. "ol der olur" kuralını ol dedi uzay dünya dağlar taşlar bir anda oluverdi diye değil, ol dedi big bang oldu diye değerlendirmek çok daha mantıklıdır.