çok normal olan bir korkmadır. çünkü çağımızda saçmalıktır ve uygulaması imkansızdır. şeriat gelsin diyen arkadaşlara sorarım. adil yargılamayı hangi hakim hangi halife uygulayacaktır. suçsuzluğunu ispatlayamayan masumların aldığı cezalar ne olacak. haksız yere ceza evinde yıllarca yattıktan sonra gerçek suçlu bulunup pardon denilerek salınan o kadar çok insan ve bu insanlara giydirilmiş o kadar çok cezai hüküm varki binlerce.
şeriat gelsin diye zırvalayan tiplere sorarım. tecavüzden iftiraya uğrayıp siki kesilen bir kardeşimizin suçsuz olduğu ortaya çıkınca bu arkadaşın kesilen çükü yerine gelecekmi veya bu kararı veren hakimin çükümü diyet diye kesilecek sonra bu çüküşü kim yer. kesilen kollar bacaklar kelleler gerçek suçlular bulunursa ne olacak kimin kıçına girer bunlar. bin kere düşünüp bir kere konuşmak gerekir. şeriat gelsin diye işkembeden sallamak kolay. allah a inanıyoruz şeriatına da inanıyoruz fakat uygulanabilirliğine inanamıyoruz.
türkiye'de çok normaldir. çünkü nefsine, tutkularına, arzularına göre yaşayan bir halk vardır. eğer islami düzen gelirse, şimdi yaptıkları sömürüyü, hayasızlığı, ahlaksızlığı, fuhşiyatı, fesadı yapamayacaklar. dolayısıyla islam'ın her alanda hakim olmasından korkuyorlar, islam'ı sadece vicdana indirgemeye çalışıyorlar. islam'dan korkuyorlar çünkü islam bunların çirkin çarklarına çomak sokacaktır. ancak inanmıyoruz da demiyorlar. bu da sanırım fıtri inanç ihtiyacını örtmek için olsa gerek.
günümüzde şeriati yanlış temsil edenler yüzünden çok da abes olmayan davranıştır .sonuçta hiçbir ülke din açısından homojen değildir ve büyük yaptırımları onaylamamak haklı bir davranış.
bu ülke insanının müslümanlardan ibaret olmadığını bilen insandır. gayet haklı endişedir. her din mensubu insanın rahatça yaşayabildiği bu huzur ortamında şeriat bir inanan olarak benide korkuturdu.
anlaşılması zor eylemdir. islam ve islami hukuk sistemi dünyada barış ve huzur ortamını oluşturabilecek yegane kaynaktır. bundan ölesiye kaçınmak ve aynı zamanda müslüman olduğunu iddia etmekse apayrı bir olaydır.
çok hassas bir konudur. çünkü dinin bir kısmına inanmak, beğenmediğin hükümleri reddetmek diye bir şey yoktur. ya kuran da yazanları kabul edersin ya da etmezsin. bir ayeti inkar insanı inançsız yapar.
şeriat allah ın bize bireysel ve toplum hayatımızda uymamızı emrettiği kurallar bütünüdür. Bu kuralları gericilik vs şeklinde aşağılamak sizin dini reddettiğiniz anlamına gelir.
bu emirleri uygulayan kişinin/makamın keyfiliği elbette eleştirilebilir. ama bu keyfilik şu an ki hukuk sistemlerinin hepsinde zaten mevcut. engellenmesi de nasıl münkün olabilir bilmiyorum.
örneğin kuran da hırsızlık yapanın elini kesin der. elbette bu mecburi ihtiyaçlarını gidermek için başka çaresi kalmamış kişinin yaptığı eyleme (ekmek çalmak), gerekli güvenlik önlemleri alınmamış malın çalınmasına vs uygulanmaz. ihtiyacı olmayanı keyfi çalan kişiye uygulanır ki bunu peygamberin tatbikinden öğreniriz. şeriat hükmü baklava çalan çocuğa ceza vermez, banka hortumlayan, elinde bavul dolusu parayla görüntülenen yahya şerefsizinin elini keser. eğer allah a inanıyorsanız onun koyduğu adalet budur. yok inanmıyorsanız zaten sizlik bir problem yok. ancak hem ben müslümanım diyor hem de "ya böyle ceza mı olur kardeşim" diyorsanız siz dinden çıkmış olursunuz. lütfen inançlı birisiyseniz laf olsun diye böyle abuk subuk yorumlar yapmayınız.
içki içmek günahtır, ancak sizi dinden çıkarmaz. günah işleyen bir müslüman olursunuz. ama içerken bi yandan da "bize günahı yok hacı, ehe ehe" gibi yavşak bir ifadenin ağızdan çıkması sizi dinden çıkarabilir.
ezcümle allah a inanıyorum ama şeriatını kabul etmiyom diye bişey yoktur. ya inanırsın ya inanmazsın.