islam ve kürtaj

    2.
  1. bugün doç.dr. mustafa karataş'ın açıklamasını yaptığı bir konudur.

    tecavüze uğrayan bir kadının, kürtaj yapmasının dini açıdan caiz olduğunu söylemiştir. bunu yahudi olayı üzerinden anlatmış ve bir kadının yahudinin çocuğunu taşımak zorunda olmadığını söylemiştir.

    fetva vermek bize düşmez ama eğer olay böyleyse, yahudi tecavüz ettiği zaman, kürtaj caiz görülmüşse, bugünün şartlarında da tecavüzle hamile kalan bir bayanın kürtaj yaptırmasının caiz olması gerekir. çünkü tecavüz edecek kadar vicdansız biri zaten müslüman değildir. tecavüze uğrayan masum kadın da, müslüman olmayan bir adamın çocuğunu taşımak zorunda değildir. *
    4 ...
  2. 1.
  3. islam dininde kürtaj gerekli durumlar haricinde tamamen yasaktır.

    gerekli durumları yazmaya gerek var mıdır bilmem?

    anne'nin veya bebeğin hayati tehlikesi, zihinsel yada bedensel engelli doğacak olması, ikiz çocuklarda siyam ikizi durumu gibi...

    bunun haricinde dinimizde kürtaj yaptırmak yasaklanmıştır. kuran'ı kerimde verilen matematiksel değerlere göre cenin insan şeklini almaya başladığı anda bedene melekler tarafından ruh üflenir, işte bu ruh üfleme işleminden sonra kürtaj katti suretle yasaklanmış. Dinimizde bedenin insani değerleri alması ve ruhuna kavuşması 12 Hafta olarak verilmiş buda bilimsel çalışmalarla aynı süreyi göstermektedir. Üç ayı aşkın hamileliklerde kürtaj kesinlikle suçtur.

    bunun haricinden 3 ay'dan önce belirli nedenlerden dolayı kürtaj yaptırmanın ve başka bir kadına zarar vererek düşük yaptırmanın bir cezası vardır islamda.

    bu cezaya gurre denir, bedeli iste orlama 220 gram altım yada 5 devedir. bu para kadına yada düşük olmuş, kürtajla alınmış ceninin yaşayan kardeşlerine pay edilir.

    sağlık sorunları nedeni ile kürtaj yaptırmak ise suç değildir.
    2 ...
  4. 3.
  5. türkiyede yaşayan herkesi müslüman olmaya zorlayan başbakanın kişinin bedensel hakkına karışma hakkını kendisinde bulma sebebi.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük