islam daki ahlak paradoksu

entry17 galeri0
    1.
  1. bir türlü çözemediğim olgudur...

    yani bir erkek 5-10 tane eş alıp,bir o kadar da cariye aldıktan sonra nasıl ''ahlaklı'' olabiliyor acaba ?

    fesatlık olsun diye sormuyorum..gerçekten çözemiyorum ben bu sorunsalı..

    ''kafirlerin canı ve namusu helaldir'' anlayışını ise tamamen pas geçerek soruyorum..

    (( edit : peygamberi yada islam'ı sorguladığımız yok..elhamdülillah müslümanız...sadece iyi niyetle anlamadığımız birşeyi sorduk..ne hakaret etmeye, ne de dalaşmaya gerek yok..))
    7 ...
  2. 2.
  3. islamı götünden anlayan bireyin kafasını kurcalayan paradoks.
    okuduğunu anlamayan biri paradoksa nasıl kafa yoracak o da ayrı bi tartışma konusu tabi.
    4 ...
  4. 3.
  5. ahlağı sadece kadın vajinasına indirgeyen erkekle kadını bir tutmayan bir dinin ahlak anlayışıdır. karmaşa değildir erkek işidir.
    1 ...
  6. 4.
  7. bu entry ile çürütülen paradokstur.

    (#14580835)
    3 ...
  8. 5.
  9. adem ile havva'dan efsanesinden başlayan paradokstur. elma yemek yasak fakat ensest serbest.

    bir de başlığı açan arkadaş gayet normal bir şekilde meramını dile getirmiş, ama altında havlayan havlayana. cevap verin, yargılamayın. bir de ateistler kötü kibirli olur.
    1 ...
  10. 6.
  11. ortada paradoks falan yoktur. bir paradoks varsa o yozlaşmış insanların içindedir. insanların genel hatası islamı yaşamayan müslümanların hatalarını islam dinine mâl etmektir.

    Allah açık açık bir eş alınması gerektiğini, dört eş arasında adaletin sağlanamayacağını belirtmiştir. bu gerçek küçük bir araştırma yapmış tüm müslümanlar tarafından bilinir.

    ensest diye bas bas bağıranlar bu tarz rezillikleri müslümanlıkta değil başka bir yerde arasınlar. islamda süt kardeşlerin dahi evlenmesine müsaade edilmez. kızından çocuk peydahlayanlara dinlerini bir sorun bakalım. belki ikisi de memnundur bundan değil mi? sizin mideniz alır böyle şeyleri biz karışamayız iki insan arasındaki ilişkiye.

    kör cahilliğinizi neyle gidereceksiniz bilemiyorum. tüm aktarlar ve kütüphaneciler toplansa size ortak bir reçete çıkartamaz.

    bu da bonus: (#13364375)
    3 ...
  12. 7.
  13. konu hakkında yeterli bilgi edinildiği taktirde, paradoks olmadığı anlaşılacaktır.

    --spoiler--
    islamda çok eşlilik ne allah'ın bir emri, ne de kuran' ın verdiği bir ruhsattır. kuran'ın hitap çevresi, daha çok ekvator kuşağı ikliminde görüldüğü gibi 'poligaminin' (çokeşlilik) yaygın olduğu bir toplumdu. kadınların durumu çok kötüydü. alınıp satılıyorlar, bırakın mirastan pay almayı kendilerine mirasçı olunuyordu. boşanmış bir kadının üzerine paltosunu (gömleğini, entarisini, şalvarını) atan erkek onu 'kapatmış' sayıyordu. bırakın şahitliği, evlenirken de boşanırken de onlara bir şey sormak zül addediliyordu. onlarla evlenmenin ve boşanmanın sınırı yoktu. kadınların son derece kötü durumlarını düzeltmek için işe buralardan giren kuran, evlenme, boşanma, miras vs. konularında da büyük reformlar yaptı. doğrusu kur'an ayetlerinin inişi sona erdiğinde, yani yirmi üç yılın sonunda bu işten tabiri caizse en kârlı çıkan kadınlardan başkası değildi. çünkü kuran'daki bütün kadınla ilgili ayetler onlara ya bir hak veriyor, ya da koruma ve kollama amaçlı hükümler ihtiva ediyordu.'' ilgili ayet şudur. 'yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. işte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur. (nisa 3) 'demek ki ayetin sevk yönü, çokeşliliği teşvik değil; çokeşlilikten sakındırma, en azından dörde, üçe, ikiye hatta sonuçta teke indirme yönündedir. yani genellikle tekeşli evliliklerin olduğu bir toplumda giderek ikiye, üçe, dörde kadar çoğalma değil, zaten çokeşliliğin yaygın olduğu bir toplumda giderek dörde, üçe, ikiye hatta bire kadar azaltma amaçlanmaktadır.
    --spoiler--

    detaylı bilgi için (bkz: ihsan eliaçık) http://www.tevhidnesli.de...26%23305%3bn-d.oe.vme.htm

    (bkz: islamda çok eşlilik/#12290542)
    4 ...
  14. 8.
  15. götünden anlamaya yer arayanların içinde bulunduğu paradokstur efendim, kulağıyla dinleyip aklıyla inanan, bilen diğer hiç kimse için sorun değildir.
    1 ...
  16. 9.
  17. sagdan soldan duyma bilgilerle islamı sorgulamanın saçmalıgını ortaya çıkaran bir durum daha.nerede yazıyor lan 5-10 tane eş almak söyle desen söyleyemeyecek ateist saçmalıkları.
    2 ...
  18. 10.
  19. dizsizlerin, kitapsızların, allahsızların, kansızların ve bilimum ateislerin savunabileceği bir ifadedir.
    3 ...
  20. 11.
  21. arap kavmiyetçiliği ve akrabalık bağları kurulmasının hayati öneme sahip olmasının kavranmasının yeteceği durumdur.
    o ki geceleri ayakları şişene kadar namaz kılardı.. öyle nefsi biri ki kendisine gece namazlarını farz kılmış. nefsi bir insan olsa gençliğinde, müsait olan arap toplumunda kendisini elbette doyurabilirdi. o devirde herkesin çok eşi vardı ama sadece allah'ın elçisi seçilen peygamber köklü devrimlerle gönderilmiştir. o ne bir melekti ne de sıradan bir insan. allah beşerden elçiler göndermiş yerine göre onu da uyarmış, onu da eğitmiştir. onun nazarında insanlığı da eğitmiştir.
    kafirlerin canı ve namusu helaldir anlayışı diye nitelenebilecek bir anlayış yoktur.
    durduk yere kimseye saldırılmamıştır peygamber devrinde. kendileri hakkında plan yapan tuzak kuran anlaşmaları bozanlara karşı savaş meşru görülmüş ve savaş hukukunda insafsızlıklara asla yer verilmemiştir.

    elbette insanın aklına bazen böyle hadiseler takılabilir, ama komple bir hayatı etüd ettiğimizde, içinde bulunduğu çağı ve toplumu iyi anladığımızda soru işaretlerinin yerini hayranlık işaretleri doldurur. kimse bir şeyleri yeniden keşfetmiyor, kimse yeni bir şeyler ortaya koymuyor bu söylemlerle, bunları sistematik çerçevede doğru anlamlandırabilen insanlar tahkiki imana erişiyor.

    peygamberi şu anda şu çağın içine koy, gerçekleştirmekte öncelik vereceği devrimleri elbetteki farklı olacaktı. bu devrimler ki allah'ın devrimleri. şu an kuranda yazılı olan ama insanlığın okuyamadığı bir uygulayıcı bekleyen devrimler.

    o çağ için bir maldan farksız algılanan kadına verilen değerin yansımalarıyla şekillenen dünyadaki kadının konumunda islamın payı yoktur diyenler insafsızlardır. kadına verilen değeri yapay yüceltmelerle süsleyip cinsel obje olarak kullanılmaya başlanması ise çağın bir çok çağda olduğu gibi ikiyüzlülüğüdür. eskiden kaba ifadelerle metalaştırılan kadın şimdi medeni ifadelerle metalaştırılıyor. batılıların en büyük ikiyüzlülüklerinden birisi tek eşliliktir diyenler yine batılı bir takım eleştirmenler. görüyoruz sevgili dostlar; bir tek eşlilik sürecinde aldatmayan erkek var mı acaba diye sorgulayan zihinlerle dolu etraf ve aldatmayan ve tek eşli yaşayan insanlar samimi dindarlar yine. bu ne tuhaf çelişki böyle. tek eşliliğe teşviği ilahi bir hüküm ile meyleden insanlar çünkü bu insanlar, ama bilirler ki aldatmaya varacaksa olay ruhsatı vardır dinde. bilirler ki adaleti sağlamak zordur ve bu tavsiye edilmez. bilirler ki kıskançtır kadınlar. ama insanı en iyi bilen rab'bın toplumsal düzeni bozacak zinaya karşı bırak meyletmeyi yaklaşılmasını dahi men edişindeki güzellikler yeter müslümana.

    peygamberi hılfil fudul da; ezilenlere karşı yardımlarında ara.
    peygamberi o çağda duyulunca alay edilecek konumda olan ırkçılık, kavmiyetçilik düşmanlığında ara.
    peygamberi bir savaş sonrası ele geçenleri dağıtırken fakir fukaraya ayrı bir pay ayrılmasında ara.
    peygamberi insanlarası ilişkilerdeki ahlak ve doğruluk prensibinde ara.
    peygamberi ahiretlerini mahvediyorlar diye kendini parçalayaşına tesellinin rab'den gelişinde ara.

    inanana ya da inanmayan insaflı bir çok doğulu batılı farketmez bir çok fikir adamının o çağda gerçekleştirdiği devrimlere saygı duyuşunda ara. o devrimler ki özünü ilahi prensbilerden alır elbette.
    düşmanlık gütmeden tarafsız olabilen her insaf sahibi insanın vicdanında ara.

    ya da olayı toplumsallığından koparıp 11 kadınla evlendi, pek nefsi imiş basitliğinde,
    derin şüpheler bulunan kureyza olayında falan ara..
    arayan bulur.
    0 ...
  22. 12.
  23. türkiye' de medeni kanunla çok eşlilik yasaklanmamış olsaydı, eminim bi çok arap ülkesinde olduğu gibi 4 kadınla evlenen erkekler olacaktı. o zaman görürdük paradoks mu, değil mi?
    0 ...
  24. 13.
  25. çok yönlü paradokstur. bir çoğundan fanatik müslümanlar rahatlıkla sıyrılır, yok okumuyorsunuz, az okuyun, sanki fizik bu. sanki çok okuyunca daha iyi anlaşılıyor, keza ben çok okumuşumdur ve fikir yürütebildiğim için dinlerden kendimi kurtarabilmişimdir. şimdi islamda ki temel ahlak sorunu; tekrar ediiyorum ensesttir. adem ve havva'dan geldiğimizi düşünene ama bunun hakkında konuşan bütün müslümanları sıvadıklarını özel mesajlarımda gösterebilirim. yakında kitabımda da göreceksiniz zaten.

    şimdi önce şunu okuyun: (bkz: adem ile havva paradoksu/#13774316)

    ve şunu okuyun: (bkz: adem ile havva paradoksu/#13779540)

    ve her ihtimale karşı: (bkz: adem ile havva paradoksu/#13780392)

    şimdi hala çıkıp kıvıran müminler olacak. biraz kalıplarınızı bir yere bırakın ve fikir yürütün, ha yürütmezseniz de çok umrumda değil yaşayın böyle.
    0 ...
  26. 14.
  27. hz. adem ile havva'nın bir kız bir erkek ikiz çocukları olur ve ikizler kendi arasında evlenemez. o ilk yaradılıştaki zorunlulukta dahi enseste karşı bir duruş vardır. ha denebilirki; hz. adem ve havva'nın dışında iki kişi daha yaratılabilirdi, ama allah böyle diledi ki tüm insanlar ortak bir atadam kardeş olsunlar. ataları bir olan ademoğlu şu halde bile ırkçılığa yöneliyor da o zaman nasıl olurdu kim bilir. birde anne oğul gibi çarpıtma mekanizmasıyla ironi yaptığını sanıyorlar. biliriz sizlerin mantığını biz. cansızlıktan canlıya dönen ilk maddenin tesadüflerindeki ironi gibi.
    0 ...
  28. 15.
  29. 16.
  30. paradoks diye ortaya attığı şeylerin hiçbirinin islamda yeri olmadığını bilmeyen bir vatandaşın kafasını kaşırken kuracağı cümle.

    arkadaşım sana o 5-10 hanım ve kafirin canı ve namusu helaldir diye islam öğreteni bana bi gönder ben onu... *

    aç da bi kitap oku birader, dinsizlerden öğrenme dinini...
    0 ...
  31. 17.
  32. Erkeğin aklı başında ise 5-10 tane eşinin olması benim açımdan sorun değildir. Bu anladığınız Grup işi değildir. Erkeğin ''tabi adam gibi adamsa'' kadınları sahiplenme ve o dönemin durumuna göre koruma biçimidir.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük