kuran'da isra(esra) suresinde geçer. bu olay hakkında farklı görüşler olup, müslümanlar arasında fikir ayrılığı ve gruplaşmaya sebebiyet vermiştir. bazi alimler rüya aleminde olduğunu, bazı alimler bedenen gittiği bazı alimlerin ruhen gittiği, bazı alimler ise bir misal olarak gösterildiği kabul edilir. müslüman olmayanlar ise böyle bir şeyin metafiziğe girdiği için olmasının imkansız olduğunu söylemişler ve islam peygamberi muhammed'in delirdiğini ve yalan söylediğini savunmuşlardır.
şahsen bu hadiseye inananlardanım ki konuyla ilgili hadisler var ve ayetlerden de bazı çıkarımlar yapanlar yok değil. farklı görüşlerin olmasının sebebi bu konuyla alakalı olabileceği düşünülen ayetlerin üstü kapalı olmasından ve hadis rivayetlerininde farklı kanallardan farklı şekilde gelmesinden olabilir. ancak bu hadise inkar edilemez, çünkü konuyla ilgili baya bi rivayet var. sadece nasıl olduğuyla alakalı bazı farklı yorumlar var o kadar. aşağıdaki ayetlerde konuyla yakından alakalı görünüyor ve özellikle son ayetteki ifade hadisenin güçlü bir delili olabilir.
estaizubillah
Battığı zaman yıldıza andolsun ki, arkadaşınız (Muhammed haktan) sapmadı ve azmadı. ﴾1-2﴿
O, nefis arzusu ile konuşmaz. ﴾3﴿(Size okuduğu) Kur'an ancak kendisine bildirilen bir vahiydir. ﴾4﴿
(Kur'an'ı) ona, üstün güçlere sahip, muhteşem görünümlü (Cebrail) öğretti. O, en yüksek ufukta bulunuyorken (aslî sûretine girip) doğruldu. ﴾5-7﴿
Sonra (ona) yaklaştı derken sarkıp daha da yakın oldu. ﴾8﴿
(Peygambere olan mesafesi) iki yay aralığı kadar, yahut daha az oldu. ﴾9﴿
Böylece Allah kuluna vahyedeceğini vahyetti. ﴾10﴿
Kalp, (gözün) gördüğünü yalanlamadı. ﴾11﴿
(Şimdi siz) gördüğü şey hakkında onunla tartışıyor musunuz? ﴾12﴿
Andolsun ki, o, Cebrail'i bir başka inişte daha (aslî suretiyle) görmüştü. ﴾13﴿
Sidretü'l Müntehâ'nın yanında. ﴾14﴿
Me'va cenneti onun (Sidre'nin) yanındadır. ﴾15﴿
O zaman Sidre'yi kaplayan kaplamıştı. ﴾16﴿
Göz (gördüğünden) şaşmadı ve (onu) aşmadı. ﴾17﴿
Andolsun, o, Rabbinin en büyük alametlerinden bir kısmını gördü. ﴾18﴿
şimdi müslümanlar arasından farklı gruplar birbirini yalanlıyorlar.
kimisi diyor ki gerçek islam bu değil. yedi gök semaya çıktı ve bu atmosfer değil uzayın yedi katıdır.
kimisi diyor ki gerçek islam bu değil. böylesine önemli bir olay gerçek olsaydı kur'an da yazardı. bu mirac hadisesiyle peygambere ve allah'a iftira atıyorlar.
kimisi diyor ki gerçek islam bu değil. mirac'a inanıyor ama namaz vakitleri konusunda allah ve peygamber arasında bir pazarlık olmadı. bu pazarlık allah'a ve peygambere iftiradır.
kimisi diyor ki gerçek islam bu değil. peygamberin ruhu oraya gitti. bedeni gitmedi. burak denen bir binek yoktu. bedeni gitti demek peygambere ve cebrail'e iftiradır.
kimisi diyor ki gerçek islam bu değil. peygamberin sadece ruhu değil bedeni de gitti. sadece ruhu gitti demek peygambere ve allah'a iftiradır.
şunun doğrusunu biri çıkıp anlatsın la artık.
aşağıdakine not:
yav tamam islam mükemmel olsun ama bu soruyu cevaplıyor mu? mirac var mı yok mu? inanan müslümanı var inananmayan müslümanı var ve her biri birbirini dinden çıkmakla suçluyor. sence bu müslümanlar için ve islam için kolayca geçilecek bir durum mudur?