islam'ın bu yönüne ben de çok saygı duyuyorum.düşün ama senden daha büyüğün aklının alamayacağı şeylerin olduğunun da farkında ol diyor.bu önerme kulağa doğru gelmeyebilir ama en azından barışçıl.kendi vicdanının adaletine çok güvenmeyip daha büyük bir vicdan ve adaletin varlığına inanmak diyebiliriz buna kısaca.gelgelelim şu an itirabiyle düşünmek bizim milletimiz için adeta bir lüks.yanlış anlamayın bütün bu tiyatronun anlamını düşünmek bir lüks.yoksa kira olsun,fatura olsun üstüne düşünecek çok daha önemli şeyleri var bizim insanımızın.sadede gelicem o yüzden türk insanı bu siyasal islamı bu kadar çabuk benimsedi.biz şu an fakir bir ülkeyiz ve fakir ülkelerden daha fakir beyinler çıkar.
3/ÂLi iMRÂN-7: Kitab'ı sana indiren O'dur. Onun bir kısmı muhkem (hüküm ihtiva eden, mânâsı açık olan) âyetlerdir, onlar Kitab'ın esasıdır ve diğerleri, muteşâbihtir (yoruma açık âyetlerdir). Fakat kalplerinde eğrilik (bâtıla meyil) bulunanlar, bu sebeble muteşâbih olanlara (yorum gerektirenlere) tâbî olurlar. Ondan fitne çıkarmak için, onun te'vilini (yorumunu) yapmak isterler. Ve onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez ve ilimde rusuh sahipleri ise: “Biz O'na îmân ettik, hepsi Rabbimizin katındandır” derler, onlar da tezekkür edemezler, sadece Ulûl'elbab (daimi zikrin ve sırların sahipleri) (tezekkür edebilir).
manası açık demek geri zekalı okusa anlar demektir. ve bu kitabın anasıdır. yani anladığını uygula yeterli cennete
hak kazanırsın demektir. müteşebihlerin yorumunu ise sadece ben bilirim demiş Rabb'im. bu da her kimki sana onları
yorumlar sallıyo demektir zira onlar sırdır ve benim verdiğim sırrı sana kimse açık edemez ben istersem sanada veririm demektir.
okunan bazı entrylere istinaden 'akla' gelen sorular:
mezhep 'yol' demek ise 4 'hak' mezhebin 'hak'lığı nereden gelmektedir?
kur'an-ı kerim bütün insanlığa gönderilmiş bir kitaptır. yani oldukça 'anlaşılırdır.' karmaşık ifadeler bulunmamaktadır. bazı ayetlerin anlamının allah'ın katında olduğu yine kur'an-ı kerim'de bildirilmektedir. bu kadar 'net' olan bir kitabı okumak için önce 'tefsir' mi okumak gerekir?
peygamber efendimizin uygulamaları ve kur'an-ı kerim'in emirleri bize yetmiyor da mı şeyhlere, şıhlara ve tarikatlara ihtiyaç duyuyoruz ve onları baş tacı ediyoruz?
kur'an-ı kerim'i okuduktan sonra anlamadığınız ya da işin içinden çıkamadığınız ayetler oldu mu?
allah; benimle aranızda aracılar edinmeyin, bana şirk koşmayın dediği halde büyük islam alimlerini neden oldukları yerin daha da üstüne çıkarıp onları yüceltiyoruz?
'peygamberimiz 'zamanın ve mekanın efendisi'dir.' cümlesi sizin için ne ifade ediyor?
hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız?_enbiya10.ayet
bunca yıldır düşünme, sorgulama, derine dalma gibi sözlerle insanların din hakkında sorgulamadan her şeyi kabul etmesi istendi. bunun sonucunda insanlar dini kutsal kitaplarından değil kulaktan dolma hurafeler ile öğrenmeye çalıştı.
ne anlattılarsa sorgulamadan kabul edip inandı. bunun sonucunda ayetlerden habersiz bir nesil yetişti. allah ayetlerde her konuyu örnekler ile açıkladığını bildirmiştir.
andolsun, biz bu kur'an'da insanlar için her türlü misali değişik şekillerde açıkladık._kehf54.ayet
insanlara ''kur'an anlaşılması zor bir kitaptır. onu siz anlayamazsınız. '' denildi. oysa allah, kur'an'ı anlamanız için kolaylaştırdık''demekteydi.
andolsun biz, kur'an'ı düşünüp öğüt almak için kolaylaştırdık. var mı düşünüp öğüt alan?_kamer32.ayet
kur'an müslümanlığına geri dönülmesi ''kaş almak caiz mi?, kaynanama bağırdım günah mı?, tahareti sol elle yapmasam günah olur mu?, kocamın penisine baksam günah olur mu?, öz kızına hallenmek annesi ile olan nikahı düşürür mü?'' gibi din dışı sorular cevaplamayı sevenlerin zoruna gitti.
açıkça ne anlattığı belli olan ayeti anlamayanlar tefsire bakıp 10 farklı görüşle karşılaşıyor ve farklı görüşleri ezberleyip onları sayarak dindar olduğunu zannediyor. şu adama göre şöyledir filanca böyle demiştir falanca şöyle demektedir, kabul edilen görüş şudur''
mezheplerde bu şekilde farklı bir din yaşamaktadır. güya, kendi mezhebinde yasak olan bir şeyi helal olarak yapmak için kısa bir süreliğine diğer mezhebe geçebiliyormuşsun. sonra kendi mezhebine geri dönüyormuşsun.
o zaman ben helal olarak adam öldürmek için müslümanlıktan çıkayım. öldürdükten sonra tekrar müslüman olayım. böylece dinde yasak olan bir şeyi dinsizken yapmış olup günaha girmemiş olurum.
işte bu kadar saçmalayacak kadar düşünemez hale gelmiş bir müslüman topluluğu var karşımızda.
islam düşünme ve akletme dinidir.
andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız?_enbiya10.ayet