islam ın sanat düşmanı olması

entry17 galeri4
    1.
  1. 2.
  2. 3.
  3. 4.
  4. senin sanat dediğin açıklık saçıklık sapkınlık değil yavrum kuzum.
    4 ...
  5. 4.
  6. CAMiLERi,KÖPRÜLERi,HAN-HAMAMLARI, SU ALTI SARNIÇLARI BiRER SANAT ESERi DEĞiLDiR Mi?
    2 ...
  7. 5.
  8. camileri,köprüleri,han-hamamları, su altı sarnıçları gibi şeyler sanat değil zanaat eseridir.
    0 ...
  9. 6.
  10. umarim troll falandir. cunku hic gulemedim. eger islam'in her sartina uyacaksak, her yasagina uyacaksak, erkek kadin sesi duymamali. sizce bu mumkun mu? ya da bana 50 musluman kisi icinden 25 kisi sec 5 vakit namazini kilan?

    her kurala takilmayin siz. yapin sanatinizi.
    1 ...
  11. 7.
  12. sanat islam düşmanı olmasın sakın.
    0 ...
  13. 8.
  14. islamın kendine has sanat dalları var düşman değildir...
    2 ...
  15. 8.
  16. Yani birde batının dayattığı adına sanat dedikleri şeyleri niye yapmak zorundayız,niye bu aşağılık kompleksi?birde islam sanata düşman diyenler bilim sanat adına ne yapmışlar ne eser vermişler hava civa..
    3 ...
  17. 9.
  18. Adam 2bin yilda 5-6bilim Adamı gosteriyo ve Burda 7artı aliyo. Yav siz artık şakayıda geçmişsiniz lan o kadar bilim adamı sana o kafir dediğin ülkeler yarım yılda gösterir.sitmişim formatı efkarlandım.
    1 ...
  19. 10.
  20. Telli çalgılar,boks sporu,resim,heykel, satranç, kızlı erkekli tiyatro/sinema yasak.Erkek erkeğe masa tenisi oynayıp sadece câmi, medrese, aş evi yapabilirsin ve bir tek arap defi çalabilirsin.
    " Ümmetimden bir topluluk olacak.Onlar zinayı,ipeği,içkiyi ve çalgı aletlerini helal sayacaklar." (Buhari)
    Hanefî mezhebine göre mûsıkî icrâsı ve bunu dinlemek haramdır. Bu hüküm, değnek ve çubuğun bir yere âhenkli bir şekilde vurulmasını dahi içine almakta ve haram saymaktadır.Hanbelî mezhebi bu konuda-genel çizgileriyle- hanefî mezhebi gibidir.
    Hükmün bazı istisnâları vardır: Savaşta vurulan kös ile düğünlerde çalınan tef.
    (bkz: el-Merginânî, el-Hidâye (kerâhiye bahsi) ).
    Şiîlerden Imamıyye ve Zeydiyye'ye göre, ne şekilde oynanırsa oynansın, satranç, haramdır (el-Huliyy, Şeraiul-Islâm, II, 9; Ibn Miftâh, Şerhul-Ezhâr, IV, 383).
    Ebû Bekr b. el-Esrem, el-Cami' isimli eserinde Vâsile b. el-Eska' (r.a)'dan şu hadisi rivayet eder: Rasûlüllah (s.a.s):"Her gün ve gecede Cenabı Hak mahlûkatına üç yüz altmış defa (rahmet) nazarıyla bakar. "Şah" diyenlerin bu bakıştan nasibi yoktur" buyurur.
    Bilindiği gibi satrançtaki taşlardan birisinin adı şahtır ve oynanırken sık sık "şah!" kelimesi kullanılır.
    Deylemî, Enes (r.a)'den Rasûlüllah (s.a.s)'in şöyle buyurduğunu rivayet eder: "Satranç oynayan mel'undur".
    Şafiîlere göre satranç tenzihen mekruhtur, haram değildir. Mezhebin sahih görüşü budur. Bunlara göre satranç tavladan hafiftir. Tavlanın özünde, fal oklarında olduğu gibi, atmak vardır. Satrançta ise düşünme temel esastır. Bu da savaş taktiğini öğrenmekte faydalıdır. Yine Şafiîlere göre satranç aletini alıp satmak mekruhtur (Nevevi, el-Mecmu', IX, 244; Ibn Hacer, ez-Zevâcir, II, 326).
    "Rasulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
    "Kim tavla oyunu oynarsa elini domuz kanına bulamış gibi olur." (Muslim, Şi'r 10, (2260); Ebu Davud, Edeb 64, (4939)

    boksun haram olduğuna dair sunulun kaynaklar/deliller;
    1-) “Kişi ne kendi nefsine, ne de başkasına zarar veremez.”(ibn Mace, Ahkam, 17 / Hadis-i Şerif) denilmektedir.
    Buna göre "zarar ve zarara mukabil zarar yoktur. (Mecelle madde. 19)
    2-) Peygamber s.a.v imam Ahmet ibn Hanbel’in rivayet ettiği sahih bir hadiste şöyle buyurmaktadır :
    “ Zarar vermek yoktur, zarara uğramak ta yoktur.”
    (Hadis-i Şerif / Hakim : 2 / 57 – 58 – Beyhaki : 6 / 69 – 70 – Albani Sahiha :1 / 443 – 250)
    3-) Hz. Cabir, “Resulüllah bizi yüzü damgalamaktan ve yüze vurmaktan sakındırdı.”(Hadis-i Şerif / Müslim, Libas, 106).
    4-) Yine Hz. Cabir’in bildirdiğine göre, bir gün Hz. Peygamber (a.s.m), yüzü damgalanmış bir eşeği görünce, “Bunun yapana lanet olsun.” diyerek tepki gösterdi. (Müslim, Libas, 107).
    5-) Ebu Said el-Hudrî’nin bildirdiğine göre Hz. Peygamber (a.s.m) şöyle buyurmuştur: “Biriniz kardeşiyle kavga ederse, yüzüne vurmaktan sakınsın.”(Mecmau’z-Zevaid, 8/106).
    6-) Boksta vuruşmak ve rakibe eziyet etmek kasdı vardır. iki insanı karşı karşıya getirerek eziyet ettirmek haramdır. (Envarül Ebrar / imam- Şafii)
    7-) islam dininde horoz, teke, deve, koç ve boğaları dövüştürmek -hayvanlara eziyet verdiğinden- caiz görülmemiştir. Hayvanların eziyet görmesine izin vermeyen dinimizin, yeryüzü halifesi ve varlıkların en üstünü olan insanların birbirini dövmesine ve eziyet etmesine müsaade etmesi düşünülemez. (bk. Yusuf Erdebîlî, Envaru'l-Ebrar, II/388, Halil Günenç, Günümüz Meselelerine Fetvalar, s. 199)
    Resim,heykel ise zaten herkesin malumu.
    "Kıyamet günü bu suretleri yapanlara; yaptığınızı canlandırınız denilecektir."(Buhari)
    "Kıyamet günü Allah'ın en şiddetli azabına maruz olanlar, Allah' ın yarattıklarını taklid edenlerdir."(Ahmed bin Hanbel, Müsned)
    Resim yapanlara azab verilecek, yaptığınızı canlandırınız denilecektir. içinde resim bulunan eve melekler girmez."(Müslim, IV/90)
    ibn Hacer, canlı mahlukların suretlerini yapmak haram olduğunu bulundurulmasının da caiz olmadığını belirttikten sonra şöyle der: Cansız mahlukların resimlerini yapmak ve yaptırmakta beis olmadığı gibi, yerde ve ayak altında bulunan sergilerde hakarete maruz kalmaları hâlinde dâhi, yerde ve ayak altında bulunmalarında herhangi bir beis yoktur. Ama ayak altında kalması için dahi olsa canlı mahlûkun resmini yapmak caiz değildir. (Zevâcir, II/33; al-Fıkh 'ala'l-Mezâhib al-Arba'a, II/41)
    sinema,tiyatro;"De ki: 'Size (yaptıkları) işler bakımından en çok ziyana uğrayanları bildirelim mi? (Bunlar) güzel iş (sanat) yaptıklarını sandıkları halde, dünya hayatında çabaları boşa giden kimselerdir." (Kehf, 103-104)
    baleyi maleyi zaten saymıyorum.islama göre sadece,sanat olarak arap defi çalar, spor olarak da deveye binebilirsin. Anlam,mana,kelime bükücülüğü yaparak hiç de helal/caiz demeye getirmeyin. Bu arada bu saydıklarıma haram diyenler olduğu gibi helal diyenlerde vardır ancak,islamda helal haram ayrımı 180 derece zıttır.helale haram diyen,harama helal diyen kafir olur nettir.Bu da ayrı çelişki tabii ki. birinin helal dediğine öbürü haram der. Öte tarafta kimin dediğine göre yargılanacak o da bambaşka bir mevzu. Mezkur gerekçelerle geçmişte olduğu bugün de sanat islamda yasaktır.Ve bu yasaklar nedeniyle islam coğrafyasında 1400 yıldan bu yana sanat,spor gelişmemiştir.Fakat günümüz şartlarında islamın hükümlerine yüzde yüz uyarak insanlar yaşanamayacağını gördüklerinden kelimeleri değiştirir,anlamları değiştirir veya o şöyle olursa caizdir diye hükmü ekarte etmeye çalışır. Yaşamak isteyen buyursun ama kimseye kendi yaşam tarzını dayatmaya kalkışmasın.hoş kendisi de yaşanamayacağını gördüğünden iki de bir alternatif fetvalara bakmaktadır.
    1 ...
  21. 11.
  22. Keșke sadece sanata düșman olsa.
    0 ...
  23. 12.
  24. dedi cehaletiyle küf tutmuş, sanatı sadece heykel ve resim yapmak sanan ilkel insan.
    2 ...
  25. 13.
  26. sanat anlayışına göre değişir. senin için sanat nedir bu sorulmalı.
    0 ...
  27. 14.
  28. 15.
© 2025 uludağ sözlük