isa tanrının oğlu değildir diyen kitle

    4.
  1. teslis inancını genede müslümanlar üç tanrı diye algılıyor alakası yoktur. hristiyanlara göre tanrı aynı anda her yerde ve her surette olabilir. tanrı için burda olması diğer yerde olmayacağı anlamına gelmez. bunu anlamak için biraz zorlanabilir insanlar ancak dini açıdan bakarsak mantıklı yanı var ve asla islamda yazan gibi değildir hristiyanlık. ayrıca tanrının oğlu kavramı sadece söz olarak belirtir isa tanrının oğlu değil bizzat tanrının özüdür ve tanrının kendisidir. hristiyan değilim ancak bu onların dinini çarpıtarak anlatmayı gerektirmez. adamların inandıkları dini çok tanrıcılık gibi göstermekte saçmadır.
    1 ...
  2. 5.
  3. hristiyan olmayan kitledir.
    degildir diyen kesime 99%islama inanan türkler ve 85%islama inanan misirlilar dahildir, cünkü kuranda tanrinin nasirali isanin öz babasi olmadigini gecer.
    1 ...
  4. 9.
  5. aslında her insanı allah yarattıysa bir mânada oğlu. yaratıcısı allah sonuçta.
    1 ...
  6. 2.
  7. müminun 91-92 de "Oysa Allah ne bir çocuk edinmiştir ne de O'nunla birlikte O'na ortak bir tanrı vardır. Eğer böyle olsaydı, her tanrı yarattıklarını kendi tarafına çeker; kendisi ayrı bir egemenlik kurar ve biri diğerine üstünlük sağlamaya kalkardı. Bilin ki, Allah onların bu tür yakıştırmalarından uzaktır." ayettende açıkça anlaşılacağı üzere Müslümanların içinde bulunduğu kitledir.

    müslümanlar ilahları olan Allah'ın biricik ve eşsiz olduğuna inanırlar.O'na bir eş, bir çocuk edindi demek aynı zamanda yerin ve göğün Rabbi'nin eşininde çocuğununda bu Rablikten bir pay almaları olurdu. hem Allah neden kendine bir varis istesin ve yoksa o ölecek mi hayy sıfatı yok mu ya da Allah'ın başka akrabalarıda var mı varsa onlarda kendilerine kul ediniyor bir yaratıcılık yapıyorlar mı gibi soruları akla getirir. yine inançtır elbette saygı duyulmalıdır.
    1 ...
  8. 3.
  9. haklı olan kitledir.
    Allah'ın antropomorfik anlaşılmasını reddeden hakiki muvahhidlerdir.
    insanoğluna tanrısallık atfetmek şirktir, illa "falanca tanrımızdır" demeden de müşrük olunur.
    yani müslümanlar iseviliği yanlış anlamamıştır, gayet doğru tanımlandırmaktadır.
    benzeri bir şirki mekkelilerde görürsünüz.
    aslında onlar da tek tanrıya iman etmektedir, putlar ise onun vekilleridir bu inanışa göre.
    Allahın vekile mekile ihtiyacı yoktur. aracıya, imamlara-şeyhlere de ihtiyacı yoktur. hakiki inanan, dünyanın her yerinde, direkt olarak Allah'a iman ve ibadet edebilir.
    1 ...
  10. 7.
  11. haklı olan kitledir.
    Kur'an'da mekkeliler neden müşrik olarak anılmaktadır; kadere ve Allah'a iman edip, kurban kestikleri ve şükrettikleri halde?
    işte şu inançları gereği:
    "Müşrikler (haccederken şu şekilde telbiyede bulunurlardı): "Lebbeyke la şeri-ke leke". Resulullah (sav) da: "Yazık size, yeter, yeter" buyururdu. Müşrikler (telbiyelerinin devamında): "Yalnız bir şerik müstesna, o senin şerikindir, sen ona da, onun malik olduğu şeylere de maliksin" derlerdi. Onlar, bunu, Kabe`yi tavaf ederken söylerlerdi."
    kaynak: http://hadis.ihya.org/kutubusitte/konu/170.html
    0 ...
  12. 8.
  13. 1.
  14. müslüman ve yahudilerin oluşturduğu kitledir. yahudiler kendisini çarmıha germiş, müslümanlar ise teslis inancını yanlış anlayıp sanki hristiyanlar isa'ya tanrı muamelesi yapıyor gibi ortalıkta veryansın etmekte, din kitaplarında bu büyük dini yanlış tanıtmaktadırlar.
    2 ...
  15. 6.
  16. hristiyanlar bile bunu saçma bulurken bir batı özentisi bunu savunur. hal böyle işte memleketimde napacan.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük