incil:
1. Korintliler 11:
7. ( ) Çünkü erkek Tanrının benzeyişinde olup Tanrının yüceliğini yansıtır. Kadın ise erkeğin yüceliğini yansıtır.
kütüb i sitte (Hz. Peygamber'in hadislerini toplayan meşhur eserlerden altısına verilen isimdir.)
''zira Allah Ademi kendi suretinde yaratmıştır.
Buhari, Itk 20; Müslim, Birr, 112, (2612).
yani allah insanı kendi vücudunda, kendi suratında yaratmıştır.
3457 - Hz. Ebu Hureyre (r.a) anlatıyor: Resûlullah (s.a.v) buyurdular ki: Sizden biri kardeşiyle dövüşünce yüze vurmaktan sakınsın.
Müslimin rivayetinde şu ziyade var: zira Allah Ademi kendi suretinde yaratmıştır.
bu demektir ki; kitapların yazdığı doğruysa allahın da kaşı gözü, allahında eli kolu ayakları, hatta diğer organları vardır.(ben demiyorum kutsal kitaplar diyor).
kısacası bundan sonra bir insanın sıfatına söverken iki defa düşünmekte fayda var.
Aslında biraz panteizm kokan bir konu. Yani Tanrı her şeyin oluşturduğu bir teklik ise insan da buna küçük bir model sunar. Sonuçta atomlar hücreleri hücreler organları organlar ise insanı meydana getirir. Bu organların hiç birisi tek başına insan değildir fakat hepsi birleşince insan meydana gelir. Bu durumda birine seslendiğinizde o aslında kim ? Onun başı mı , kolları mı yoksa gövdesi mi ? Eğer bunlar tek başına anlam içeriyorsa o halde insan aslında çokluğun tekliği değil midir ? Evren de belki böyle bir oluşum. Insanın nasıl nöronları varsa evrenin de nöronları insandır. Kastedilen belki de budur. Zaten Tanrı denince bir tahtta oturan kral akla gelirse yanlış bir tanım olur her şekilde. Çünkü onu düşünmek için bir surete sokmak gerekir. Haliyle onu düşünemeyiz doğru bir şekilde. Vesselam bu konu çok uzar gider böyle.