100-200 sene öncesinin türkiye kafasının bunu kaldıracağı ama şuanki türkiyenin buna müsayit olmadığı bir gerçektir. neyin kimin ümmetçiliği? her devlet kendi menfaatleri doğrultusunda hareket eder. devletlerin sınırlarını gözeten ümmetçilik değil siyasi politikadır. özgür düşünce mantığına uymayan bir kavramdır şeriat.
islamiyet yanlış yorumlandığı sürece kabul görmeyecek olan sistemdir.
kadın dövmek kuran'da yazılı diyen bunun yorumunu yapamayan zihniyetle, kuran'da yazılanları düz bir mantıkla okuyan kişilerle birlikte yürümez bu sistem. allahtan kitaptan bahsedenlerin ne kadar büyük hırsızlık yaptığını görüyoruz.çok fazla yanlış yapıp islamiyetin hoşgörüsüne sığınırım mantığında olanlar bu işe bulaşmasa daha faydalı olur.
insanlığın muhtaç olduğu yegane devlet sistemidir. ve malesef uygulanıldığı sanılan ülkelerde dahi uygulanmamıştır. islam şeriati ne kapitalizma ve liberalizma gibi cemiyet hakkına tecavüz eder; ne komünizma ve sosyalizma gibi kul hakkını gasp eder. ne de marksisizm gibi insanlığın ruhunu yok sayar. islam şeriati bütün insanlığın hakkıyla huzur bulacağı, gerçek adalet ve gelir paylaşımının yaşanacağı ve her iki cihanda huzur getirieceği yegane sistemdir. islamı kabul edip şeriatini kabul etmemekse güneşi kabul edip ışığını kabul etmemektir ki bunu yapanlar kubur fareleridirler. Aslında uzun söze gerek yok Allah'tan daha iyi sistemi kim kurabilir.
bir dinin devlet yönetiminin temelini oluşturmasını istemek, laiklik ilkesine karşı çıkmaktır. dolayısıyla anayasaya karşı çıkmaktır. ha, düşünce özgürlüğü varsa... (bkz: bi siktir git çay koy)
dinin devlet yönetimlerine hakim olduğu dönemlerden biri ortaçağdır. farklı bir din olması hiçbir şeyi değiştirmez, dindir, dini yönetimdir. osmanlı' nın yıkılış sebebi temelde dindir. aslında din değil de insanların dini algılama biçimidir, dinin insanların gözünü kapayıp gelişmelerini engellemesidir. tüm mesele de insanların dini algılayış biçimidir zaten. insan dinini kendisi yaşar, tanrının da islamın dünyaya egemen olmasını istediğini sanmıyorum. *
tanım : umursanmayacak kadar geri bir mantık olmakla beraber, umursanmayacak kadar geri bir mantıktır.
tarih nedir, hukuk nedir, sosyoloji nedir, din nedir, fıkıh nedir vs. diye soracak olsan, anında menkıbe okumaya başlayacak olan ve tarikat öğretileriyle beyni bulanmış olan müridlerin, ezbere sayıklamasıdır.