insanın nankörlüğü, aç gözlülüğü, her zaman daha fazlasını istemesi, kendi lanet çıkarları için yapamayacağı hiçbirşeyin olmaması, insanlara ve insanların hayatlarına hükmetme hakkını iğrenç bir egoyla kendinde bulması gibi sayfalarca sıralanabilecek durumlardır.. doğada ki en aşağlık veya en değerli varlık olmak insanın elindedir.. bu bir seçimdir.. hemde çok az kişinin bilincine tam olarak varabileceği dev bir seçim..
hak , adalet, kibir vb. nedenler insanlar arasında anlayışsızlık doğurur. bunun sonucu kimi karakterlerde nefrete dönüşür. onlar için nefret edilen ağzıyla kuş tutsa yararlı biri olamaz . ***
başlıca sebep insan olmalarıdır. bir insan uygun şartlar oluştuğunda her türlü haltı kayıtsız şartsız yiyebilir. bugün cok sevdiğin bir insandan ertesi gün nefret edebilir s.kmek ister hale gelebilirsin.
neden? insan olmasından tabi ki. değişir insan, bugün iyi yarın kötüdür.
o yüzden temelde insan olmamız nefret edilmemiz ya da nefret etmemiz için temel ve yeterli bir nedendir.
bundan sonra yazılacak herşey işin sadece ayrıntısıdır.
bütün insanlıkta değil, çoğu insanda görülen sebeplerdir.
-ota boka burunlarını sokmaları, sonra da bununla "duyarlılık" deyip övünmeleri.
-fedakarlıklarının karşılığında insanlardan fedakarlık beklemeleri. sonra da "fedakarlığı" kutsamaları.
-toplumu düşündüklerini söyleyip bizzat kendi menfaatlerini düşünmeleri. sonra da bencilliğin zararlarından bahsetmeleri. peki ya iki yüzlülüğün zararları..
-akrabacılık, kabilecilik, ırkçılık, bizdencilik.
-oportunizm. asıl düşüncelerini saklayarak kendi çıkarlarını yaygın kabul gören düşüncelerle elde etmeye çalışmaları.
anne ve babasına eziyet etmeleri, karısını ve çocuklarını dövmeleri, kedi köpek ve benzeri hayvanlara eziyet vermeleri,şerefsizce tecavüz olayına kalkışmaları, kadına kıza laf atmaları, gururlu ve kibirli olmaları, yalancı ve dolandırıcı olmaları, terör faaliyetlerine katılıp suçu günahı olmayan kişileri öldürmeleri.... bu sebepler okadar çok ki. insana zarar veren yine insan. üzen ağlatan yine insan...
yüzlerce insanın içinde lafla taciz edilen, takip edilen, yolu kesilen bayanları korumak adına gıkını çıkarmamaları; sözlük gibi sanal ortamlarda sanal ahlak bekçiliği yapmaları; 1 yaşındaki bebeğe tecavüz edip ne kadar yoldan çıktıklarını göstermeleri...
otobuste giderken ve yo la tengo dinleyip biseyler cizerken ayi insan diye tabir ettigimiz insan olmayan varliklarin abuk sabuk bakip gakgak gubalak hareketler yapmalari, kocaman dunyayi 10 bin tane asalak insanin yonetmek istemesi, sirf erkeklerde kupe takar sozu dogrulandigi icin yolda yine ayi insanlarin yaptigi sozlu saldirilar.
kötü olmayı seçmiş insanları içinde barındıran ifade.. aksi halde geçerliliğini otomatik olarak yitirecek olan da ifade nitekim.. vurgulanan nokta iyiliğin ve kötülüğün bir seçimden ibaret olması.. evet şimdi okuduğumuzu anladık mı kısmına geçiyoruz.. evladım sen arkada ki.. evet evet sen... kitabın nerde senin..