gayet doğru bir sanıdır. ülkemizde büyük bir çoğunluk doğduğunda otomatikman müslüman olur. şimdi bu insanları 2ye ayırabiliriz, zekiler ve salaklar. (salak derken hakaret amaçlı değil, gerçekten salak.)
salak insanlar sorgulamamaya devam ederler. sadece inanırlar.
peki joker sorusu geliyor. yukarıdaki örnekte dikkat ederseniz iman edenler 2'ye ayrılmış. salaklar ve zekiler diye. peki gerçekten sorgulayıp inanan insanların, sorgulamadan inanan insanlara oranını tahmin edersek ne olur ? herkesin kabulleneceği üzere ortada büyük bir uçurum olur.
yine yukarıdaki istatistikte ateistler ikiye ayrılmamış. çünkü salak insan ateist olmaz. ha ateistim diye geçinirse büyük olur o kocaman olur dikkat çeker süper kahramandır. o gerizekalı olur.
bir de gerçekten hissettiği için, bazı yaşadıkları yüzünden ve kişisel saptamaları yüzünden allah'a inananlar vardır. saygı duyarım.
bu dünyada sadece iman etmeyenlerin zeki olduğunu savunan kişilerdir. ama bilmezlerki asıl iman edenler onlardan daha çok sorgulayıp öyle iman ettiklerini.
ateistlerin yaptığı yanlış ama iman edenlerin sandığının aksine bu oran çok düşüktür ve gerçek bir dindar sorgulamaz(küfür olucak, dinden çıkıcam, günah vs.).
Dinsel bilgi, bilenle bilinen arasındaki bağın, bu iki unsurun dışında aşkın bir varlığa olan itikatla, inançla kurulan bilgi türüdür. Bu bilgi, tanrı ile inanan arasında bir inanç bağı olması bakımından özneldir.
Fizik yasalarının ötesinde bir yaklaşım olduğu için metafizik (Fizikötesi) bilgiler olarak da değerlendirilirler. Din bilgisinin temel mantığı; evreni ve beni yaratan aşkın varlık (genellikle tanrı) en doğru bilgiye sahiptir, "O halde doğru bilgi için onu dinlemeliyim, ona yönelmeliyim." Düşüncesinden kaynaklanır.
inanç esasına dayanan din bilgisi dogmatiktir. Yani dogmalar, tartışılmaz, kendilerinden kuşku duyulamaz. Bu açıdan din bilgileri mutlaktır. Ancak mutlaklık o inanç sistemine inananlar arasındadır. Bir başka inanç nüansı için yine ve ancak kendi inançları mutlaktır. Değişmez, tartışılmazdır. Bu açıdan bakıldığında, tüm mutlaklık iddialarına karşın, din bilgisi de görelidir.
Din bilgisinin doğruluk değeri; doğaya uygunlukta aranmaz. Doğa din bilgisine uymuyorsa, yanlış, bilgide değil doğadadır.
Din bilgisi; sistematiktir. Dünyaya özgün bir bakıştır. Kendi içinde mantıksal bir tutarlılık taşımaktadır. Ayrıca düzenleyici, yaptırımcı bir güce de sahiptir. Genellikle örgütlüdür.