iki kadinin sahitliginin bir erkege esit olmasi

entry10 galeri0
    1.
  1. islamdaki eşitlik anlayışıdır. mantığı ise şöyledir kadınlar daha duygusal olduklarından objektif olamazlar. şimdi benim anlamadığım erkeklere duygusuz mallar mı demek istiyorlar, yoksa kadınlara eksik eteksiniz ikinizi toplasanız ancak bir erkek edersiniz mi?
    5 ...
  2. 2.
  3. (bkz: bütün kadınlar için mi?)
    öyle bir kadın vardır ki 500 tane zibidi erkeğin sahitliğine turrrrup sıkar.

    (bkz: genellemeler)
    1 ...
  4. 3.
  5. müslüman murphy ce onaylanmış cümledir. hatta öyle ki sadece kadınlar kıskanınca mantıksız olurlar yoksa hiç görülmemiştir kıskanan erkek katliamları gazetelerin 3. sayfalarında...
    4 ...
  6. 4.
  7. simdi bunun nedeni islamin kadinlari mahkemeye gidip kapi kapi surdurmemek istemesidir. aslinda altinda kadinlara karsi cok buyuk hosgoru yatar. ayrica iki kisi olurlarsa sapik erkeklere karsi daha rahat korunabillirler.
    2 ...
  8. 5.
  9. avrupada insanlar kazıklara bağlanıp türlü iftiralarla yakılırken, şeytan ruhunu ele geçirmiş diye türlü işkenceler keşfedilirken ve hatta dünya dönüyor dediği için kellesi uçurulurken, basit bir alacak davası için bile biri erkek 3 şahit isteyen dinimin ne kadar evrensel, adaletli, eşitlikçi olduğunu gözler önüne seren hüküm.

    Ey iman edenler! Belirli bir süre için birbirinize borçlandığınız zaman onu yazın. Aranızda bir yazıcı adaletle yazsın. (Bu işleme) şahitliklerine güvendiğiniz iki erkeği; eğer iki erkek olmazsa, bir erkek ve iki kadını şahit tutun. Bu onlardan biri unutacak olursa, diğerinin ona hatırlatması içindir. Şahitler, çağrıldıkları zaman (gelmekten) kaçınmasınlar.

    (Bakara 2/282)

    Görüldüğü üzere âyet, vadeli borçların şahit tutularak yazılmasının, ihtilafları önlemek bakımından yararlı olacağını bildirmek için inmiştir. Bu itibarla, ayette geçen yazın emri, bağlayıcı mahiyette olmayıp, tavsiye niteliğindedir.

    Diğer taraftan ayette geçen ;Bu onlardan biri unutacak olursa, diğerinin ona hatırlatması içindir. ifadesi, bu ayetin tek kadının şahitlik yapamayacağını değil, alacağın güvenceye alınması için, bir erkek yerine iki kadının şahit tutulmasının önerildiğini göstermektedir. Nitekim, mahkemede şahitliğin ifasında tek bir kadının şahitliğinin geçerli olduğu bu ifadeden anlaşılmaktadır.

    Şöyle ki ayette mahkemede şahitliğin ifası sırasında iki
    kadının da bulunmasının zorunlu olduğu ifade edilmeyip, aksine birinin unutabileceği kabul edilerek, diğerinin (yani tek bir kadının) şahitliğinin yeterli olabileceğine işaret edilmektedir.
    2 ...
  10. 6.
  11. sözlükte din, iman ve hadis hakkında her şeyi bilen(!) müfessirler mevcutken, bu konulara zahirde pek nadir el atmak gerekir ama bazı açıklamalar yapmakta da faide mevcuttur.

    öncelikle bu yüzeysel tespit yıllardır yapılagelen ve her yapıldığında da aynı etkiyi gösteren bir konudur. islam nazarında kadın ve erkek iki eşit yaratıktır. va hatta kadının kendisine verilen doğurganlık ve sonradan yaratılma özellikleriyle erkekten bir nebze üstün oluşu tasavvufta yer almaktadır.

    iki kadının şahitliğinin bir erkeğe denk olması mevzuu ise dikkat edilirse sadece miras gibi ekonomik konularda adı geçen ve kadına yardımcı olunması esasını güden bir anlayıştır. bakara suresinin 282. ayetinin gerekli kısmını inceleyelim;

    "... şayed borclu bir sefih veya küçük veya kendisi söyleyip yazdıramıyacak ise velisi dosdoğru söyleyip yazdırsın, erkeklerinizden iki hazırı şahid de yapın, şayed ikisi de erkek olamıyorsa o zaman doğruluğuna emin olduğunuz şahidlerden bir erkekle iki kadın ki biri unutunca diğeri hatırlatsın... "

    ne deniliyor orada "biri unutunca diğeri hatırlatsın". günümüzde dahi ev hanımlarının ekonomik alanlardaki hakimiyeti ve bilgi düzeyi tartışılabilecek halde iken siz 600 yılında yaşayan kadınların ekonomiden, ticaret yapan bir erkek kadar anlayabileceğini zannediyorsanız yanılgıdasınızdır. zira bu şahitlik konusu işte bu yüzden, yani kadınların davalarda, mahkemelerde kandırılmaması veyahut yanlış kararlar almaması için vardır. yoksa islamda kadın erkeğin yarısı değerde değildir.

    umarım biraz açıklayabilmişimdir.
    9 ...
  12. 7.
  13. inanmadığı din hakkında kulaktan dolma bilgiyle karalama yapmaya çalışan aklın ürünü olan genelleme. (bkz: araştırınız)
    2 ...
  14. 8.
  15. Her geçen gün islam'ın kutsallığına daha da inanamamı sağlayan hede. Keşke elini korkak alıştırmayıp 2 yi 3 e 5 e çıkarsalardı, o zaman bana göre daha kutsal olurdu.

    şopınauır deyince büyük filozof oluyor, islam deyince ilkellik oluyor, yok öyle.
    6 ...
  16. 9.
  17. kuran- ı kerimin türkçe mealini okumuş bir insanın yorumudur. Ha burda bazı bünyeler o okuduğun tefsiri, meali, biz kabul etmiyoruz da diyebilirler onlara da sözüm yok. misal nisa suresi 34 . ayette gerektiğinizde eşlerinizi uyarmak anlamında dövün der ama bazıları da bunu uyarın anlamında çevirmişlerdir. en nihayetinde tesfirler de yorumlardır herkese göre değişri. başka bir örnekse şimdi hatırlayamayacağım şöyledir o ki dağları bile yerinde oynatacak kadar kudretlidir ve dağların içinden nehirler akıtacak kudrettedir der; bunu yorumu ise deprem ve petrolle açıklanır, dağların harketi depreme, dağların içindeki nehirlerse petrole yorumlanır. dediğim gibi herşey yorumlamayla alakalı. isteyen istediği gibi yorumlar.
    0 ...
  18. 10.
  19. dogru oldugu kosulda, bosanma davalarinin surekli kadinlar lehine sonuclanmasina neden olur.

    soyleki;
    1 adamin eger 4 karisi varsa, mahkemede bayanlar 2 tane 2'li grup olusturarak davayi kendi taraflarina cekebilirler, bosaniyorlarsa nafakaya bile baglayabilirler. * *
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük