ibadet etmeyip de bütün gün ağzından dini imanı düşürmeyenlerin, ibadet eden kimselerinden rahatsız oldukları için çıkardıkları zihniyettir ve islamiyette yeri yoktur.
bir de ''bak ben namaz kılıyorum, bana borç ver!'' tarzındaki suistimalcilere prim yaptırmamak için söylenmiş versiyonu vardır o tamamen farklıdır. zaten tüm sorun gavur kültürü ile yetişip de, müslümanlara ve islama orientalist gözle bakıp da yine de müslüman olduğunu iddia edenlerin müslümanlığı ile diğerlerininki arasındaki zıtlıklardan kaynaklanmaktadır ki bu gayet net bir örnektir.
ezan okunduğu zaman arkadaşlarla gidilmiş cafeteryadan bana bir 10 dakika müsaade namaz kılıp geleyim diyen genç ile ben bir yere kadar gidip geleyim diyen genç arasındaki tek fark tebliğdir.
dışarıda ezan-ı muhammedi okunurken orada oturmayı sürdüren diğerlerinin yüzüne namazın adını dahi söylemek her müslümanın her şeyden önce görevidir.
özet olarak çok uzun bir konu olup hakkında ciltlerce kitap dahi yazılabilir. tanıdığınız parası bol olan ama zekat vermeye pek niyetli olmayan birileri var ise verdiğiniz zekatı onun gözüne sokmanız gerekirken, böyle birisi yoksa tabii ki kimseye duyurmadan vermelisiniz.
rahmanın yaratışında hiçbir uyumsuzluk göremezsin. bir kere daha bak! hiçbir çatlak(düzensizlik) görüyor musun?
(bkz: mülk suresi, 3)
şov amaçlı ibadet etmeyi değil de, tanrı istediği için yapmayı aşılayan cümledir. tabi zor bir durum olsa gerek, çünkü insan yaptığı bir iyiliği ballandıra ballandıra anlatmazsa karpuz gibi çatlar, o yüzden ki sadaka için bir elin verdiğini diğer elin görmemesi gerekir denmektedir.
cuma namazına gelince de burdaki cemaat olarak kılmak, birlik ve beraberlik gibi duyguları yaşatmak amaçlı bir sünnettir ve sadece cuma değil bütün namazlar farzdır demek de isterim.
farzların değil nafilelerin kastedildiği ibaredir. yoksa şeair kısmına girenlerini aşikare ifa etmek, yazıldığının aksine en makbul olanıdır. farz ve şeair olduğu için ona riya karışamaz.
namaz göstere göstere yapılması gereken bir ibadettir. zira insan kimse kılmazken ben bütün namazlarımı kılıyorum gibi bir hisse kapılabilir, çok tehlikelidir. maddiyata dayalı ibadetlerin gizli yapılması makbul olanıdır.
islamda 5 vakit namaz farzdır. Sadece Cuma namazının farz olması söz konusu değildir.
Bahsi geçen konu Farz'lar dışındaki gösteriş ve riyanın önüne geçilmesidir.
Namazını kılmış camiden çıkan birinin yol boyunca tesbihini açıktan çekerek gitmesi şovenistce görülebilir ve hatta ben bile yadırgarım.
Esnafların işyerinde, müşterilerin göreceği şekilde alanen Kuran-ı kerim okuması din büyüklerimizce uygun görülmemiştir.
bu ve buna benzer toplumla birlikte yapılması gerekli farzlar-sünnetler dışındaki ibadetlerin gizli yapılması gerektiği söylenmiştir ve buna insanlar yapacasın diyede zorlanmamıştır.
Ama kabul etmek gerekir ki,
Dünyalık kanunların bile zorlayıcılığı varken, FARZ yani allah emri olan namazların kılınması (bkz: aklı selim) her insana emredilmiştir.
Zor geliyorsa, dinin kurallarına uyamadığın için dini kendine uydurmaya kalkma. Bari konuşma, yapanı yargılama, uyanı küçümseme de, tadımız bozulmasın.
Cuma namazı olayı ayrı bir açılımda yazılabilir irdelenebilir.
Ama namazı kılmayanlarla cuma namazını tartışacak değilim.
Müslümandan daha iyi müslümanlık yapmayan kişinin müslümanları eleştirmesi bana
zevzeklikten başka bir şey gelmiyor.
farz ve vacip ibadetler aşikar yapılır ve yapılması tavsiye olunur. yoksa, niye cami var, cemaat var bu dinde?
ha söz konusu nafile ibadetlerse, kimin (bkz: teheccüt namazı) kıldığını allah bilir.
çok doğru bir sözdür.herkes kendi ibadetini kendisi için yapar.hava atmak için ortalıkta namaz kılmaya gerek yok.gizli bir yerde yapılırsa daha güzel olur.