aslı hırsızlık yaptığı için değil hırsızlığı mesek edindiği için kolu kesilen olması gereken insan.
hırsızlık yaptığı için hz ömer'in önüne getirilen birine neden yaptığını sormuştur hz ömer. o da aç kaldığı için yaptığını söylemiş, bunun üzerine hz ömer bu senin suçun değil bizim suçumuzdur diyerek serbest bırakmıştır.
"hırsızlık yapan erkek ile hırsızlık yapan kadının ellerini kesin. bu hüküm, yaptıklarına karşılık allah ın koyduğu bir cezadır. allah, çok güçlü, işini sağlam yapan ve yaptığında bir hikmet bulunandır."
el yerine kolu kesilmesi daha mantıklı olurdu. cezalar caydırıcı olmaktan ziyade ibret vericide olmalıdır.
kolu kesilmesi çok ağırsa, alnının çatısına kızgın demir ile "hırsız" yazmak daha mantıklıdır.
ancak ve ancak 1500 yıl önce yaşayan insanların o zamanın şartlarına göre uydurabilecekleri zamanımıza göre oldukça ilkel kalan cezalandırma usulünün kurbanı. üstün bir varlığın yani ulu yaradanın büyüklüğüne hakarettir bu cezayı uygulamak.
çalınan şey 0,87 gram altından fazla değerde olacak;
her dinde kıymetli olan ve durmakla bozulmıyan bir mal olacak;
sahibinin mülkünden, yani başkalarının izinsiz olarak açmaları veya girmeleri yasak olan yerden alacak;
hepsini bir defada gizlice alacak;
mal sahibi de dava edecek.
ceza gerektirmeyen haller:
Et, sebze, meyve, süt, çalmak. Çünki, bunlar, zamanla bozulur.
Kıymetsiz olan, parasız ele geçebilen, odun, ot, balık, kuş, tavuk, av hayvanı, kireç, kömür, tuz, saksı, cam, ekmek, süt, her türlü yiyecek, içkiler, çalgılar, haç, oyun aletleri, kapı, camiden ayakkabı, Kur'an-ı kerim, çocuk, her çeşid kitap ve köpek çalmakla, mezar soymakla, çölde saklı malı çıkarmakla, türbeyi, umumi yerleri, vakıf ve hazineyi soymakla, alacaklısından alacağını veya benzerini çalmakla had lazım gelmez
Babasının veya kendisine bakması lazım olanın evinden çalarsa kesilmez.
bir hırsız, çaldığı şeyi evden çıkarmadan yakalanırsa kesilmez.
tespit ve tatbik şu şekilde olur:
Hırsızlık, çalanın bir kere söylemesi veya iki adil erkek şahidin haber vermesi ile belli olur. Soruşturma yapıncıya kadar, sanık haps olunur.
zorunlu edit: dünyada bu cezayı sağlıklı ve doğru şekilde tatbik edecek bir ülke olmadığından, islamiyeti kendi kafasına göre yorumlayan ülkelerdeki cezalar ve bu cezaların uygulanma şekilleri sadece, islamiyete gözü kapalı sövmek isteyenlerin ekmeğine yağ sürmektedir, asıl hali ile alakası yoktur!
Cezalar kişiyi topluma tekrar kazanmak için verilir. Hukukta toplumun mutabık olduğu kurallara uymayanların cezalandırılma amacı, o suçu işleyen kişinin tekrar topluma adapte olarak, toplumla birlikte uyum içinde yaşamına devam etmesinin sağlanmasıdır. başka bir deyişle suçu işleyen kişiyi geri kazanmaktır, ve bu bütün suçluların hakkıdır! kimse doğuştan suçlu değildir, yaşadığı hayat koşulları sonucu kimileri suça eğilim kazandırılır, kimileri de kurallara uymaya güdülenir. insanlığa verilen fiziki cezaların o insanın aynı suçu işlemesini engelleyemeyeceği zaten belirlenmiştir, önemli olan suç işleme isteği ve düşüncesinin kafasından silinmesidir, ve ceza süreleri de bunlara göre belirlenmektedir. el, kol, bacak keserek ulaşabileceğiniz sonuçlar pragmatik olarak kısa dönemlidir, toplum olarak refaha ulaşılmak isteniyorsa uygulanması gereken ceza yöntemi aşikardır.