hz. ömer in şarap içti diye oğluna yüz kırbaç cezasını bizzat uygulaması fakat oğlunun zayıf olmasından dolayı seksen kırbaç sonunda ölmesidir. hz. ömer buna rağmen durmayıp yüz kırbaç cezasını tamamlamıştır. azimli olsa gerek.
açıkçası inanılabilecek bir hadise değildir, şahsım adına da inanmak istemediğim ve değişik kaynaklardan öğrendiğim kadarıyla da safsatadır. ömer'in oğlunun bir-bir buçuk ay sonra hastalıktan öldüğüdür, bu kırbaçın etkisi var mıdır bilemiyorum.
ancak; bu başlık altında yazıldığı şekilde gerçekleştiği yönünde forumlarda yazılanların, altına yazılan yorumlara bakınca müslüman bir insanın müslümanlığını bırakın insanlığından utanmadan övücü ve hikmetli ifadeler kullanmaları bir hayvan olarak beni bile utandırıyor.
hikaye götten, kafadan uydurma olabilir. burası tartışmaya açık. asıl ürkütücü olan bu hikayede anlatılanları yüzde yüz onaylanyalar. hikaye altındaki bir yorum. buyrunuz:
--spoiler--
Bu anlamlı hikayeyi acaba bugün çoğu kimseye anlatsak kaç kişi idrak edebilir
belki kimilerine vahşet gibi görülebilir ama çok hassas ve incelik örneğidir bu hikaye
tıpkı hz.ibrahim a.s ın oğlu hz. ismaili Rabbine tereddüütsüz bağlılık örneği göstererek kurban edişi gibi
ve hz.ömerin oğlu istemeyerek farkında olmadan yaptığı zina sonucu babası ona bu cezayı vermiş ya bugün herhangi bir kimse bunu isteyerek bilerek ve şuurlu bir şekilde yapsa belki babası oğlunu tebrik eder aferim benim aslan oğlum der dimi
farkında olmadan yapılmış bir suçun cezasını onaylamak en büyük gaddarlık olsa gerek. bu hikayedeki incelik dediği şey de babanın oğlunu öldürmesi. çok ilginç beyinler var aramızda.
Bazılarına göre mutlaka bir açıklması vardır. Örnek açıklama : insanın seksen kırbaç sonra öldüğünü bize göstermiştir. O zamanlar insan anotomisi hakkında hiç bir şey bilmeyen insan oğlu için bu bilgi bir alamet değil midir.
müslümanların savunma girişimlerine girmesine sebep olmaması gereken iddiadır. zira iddianın amacı "doğru"yu bulmak değildir. iddianın amacı, iddiayı öne sürenin niyeti karalama yapmaktır. eğer bunu bir müslüman söylüyor ise, bu şekilde bir iddia ortaya atması ya cahilliktendir ya da fitne çıkarma niyetine sahip olduğundandır, ki niyeti fitne çıkarmak olan da müslüman değil, münafıktır. yahut bunu bir ateist ya da gayrimüslim iddia ediyorsa, bunun amacı kesinlikle islamı karalamaktır. zira bir ateist islam'ın unsurlarıyla uğraşmaz. onun tartışması gereken şey, allah'ın varlığı, birliğidir. yani en temelden en özele doğru bir tartışma düzlemi oluşturmak gerekir. adamlar evin var olduğuna inanmıyor, fakat evdeki bir dairenin bir odasındaki masanın rengini tartışıyor. bu anlamsız bir tartışma. zira önce o ateiste, inkarcıya, evin var olduğu anlatılmalı, buna ikna edilmelidir. yoksa, evin var olduğuna inanmayan adama masanın rengine ilişkin hangi renk söylerseniz söyleyin, bu onun için bir anlam ifade etmeyecektir ve masanın gerçek rengini de asla kabul etmeyecektir, çünkü o, evin varlığına inanmıyordur. masanın renginin kabul etmesi, masanın bir binanın içinde olması sonucunu doğuracağından, ateistin yenilgisi anlamına gelecektir. zaten onlar, ateistler, ekseriyetle hep bu şekilde islam ile ilgili özel meseleler üzerinde tartışma düzlemi oluşturur. allah'ın varlığını, birliğini tartışmak istemezler. hep böyle spesifik konulara saldırırlar.
ama kırbaç/sopa cezasında, ama cezadan 1 ay sonra...
neticede ömer'in oğlu öldü mü? ölümüne, aldığı bu ceza sebep oldu mu?
sebep?
seviştiği için...şarap içtiği için...
bugün terör örgütü liderlerini bile besliyoruz, bir adamı seviştiği için ve/veya şarap içtiği için öldüresiye dövmek, ölümüne sebep olmak, hangi adaletin, hangi terazisinin kefesinde tartılıyor acaba...
şarap içti diye had tatbik edilmiş..bik bik bik...
ama hemen ölmemiş...sonra ölmüş felan falan...
hz ömer o kadar adilmiş ki ilk "had" de iltimas olabilir deyu bir posta da kendisi tatbik etmiş ve ne kadar adil olduğunu bugünlere kadar duyurabilmiş...
yahu şu hikayeyle 3 yaşından itibaren bu tarz masallar dinlemeye alıştırılmış zavallılar dışında kimseyi etkileyip ikna edeceğini cidden düşünüyor musunuz?
bu hikayden hz ömer'in ne kadar adil olduğu sonucunu nihat hatipoğlu ile masallar programı müdavimleri dışında kimsenin çıkarabileceğini düşünebiliyor musunuz?
hadi o dönemlerde tamam da 2012 yılında hala " hacı fışfış görüyon mu hz ömer'in adaletini" diyenleri görünce benim sıtkım sıyrılıyor..din denen kavramın beyin denen organı n e hale getirebildiğini görünce umutsuzluğum arşı alaya değiyor..
had mad deyip bir de kelimelerin arkasına saklanmıyorlar mı? had ne lan..sopalamış işte, bi kadeh şarap içti diye ıslak odunla oğluna girişmiş...türkçe konuş türkçe..
yahudileri kötülemek için yazıldığını düşündüğüm bir masal. kimin ne olduğunu bilen insanların düşüncelerini değiştirmeye çalışmanın pekute lüzumu yok.