ölülerden medet ummayınız sözünü kulak arkası eden cahil insandır. ölüden de ölünün kılından da medet umar bu tipler, gider birinin mezarına bişeyler sürter, diğerinin taşını öper toprağını yer. Peygamberimiz de allahın elçisidir, allah istediği için mucizeler yaratmıştır. ve beklediğiniz mucizeleri aslında yaratacak olan yine allahtır, direk kendisinden isteyiniz, aracı koymanıza gerek yok.
hem kılda keramet olsayı... *
allah için, dini için, peygamberi için göz yaşı dökebilen, diğer inanmayanlara son sürat saygı gösterdiği halde, inanmayan kişilerce dini değerleri aşağılanan, buna rağmen yine de allah'tan o kulları için af dileyebilme erdemliğine erişmiş, her ne olursa olsun bu dine, allah'a ve peygamberine olan inancını kaybetmeyecek, ayar verdiğini sananların akıbeti konusunda ise bir çok olumsuz düşüncelere gark olacak insandır...
oradaki kalabalık sakaldan medet ummak için değil, allah'ın en üstün saydığı bir kula ait tek kılı görmek için bile dinine, allah'ına ve peygamberine aşık oldukları için toplanmıştır. basit değildir bu ey arkadaşlar! allah ile temasa geçip, onun gönderdiği melekler aracılığı ile peygamber yapılmış, şuan 2 milyar insanın ''öl'' dese öleceği bir kula ait sakaldır...
senin hergün lavabodan su ile beraber gönderdiğin sakal ile eş değer değil!
bilmem anlatabildik mi!
ayar vermek niyetiyle giriştim bu entryye. umarım başarılı olurum sizlerin de yardımıyla, oylarıyla.
taa başlığın açıldığı zamana gitmek istiyorum. bu başlık içten içe bir şeyler diyor dikkatli bakanlara. "hz. muhammed'in sakalını öpen zihniyet". sizin de dikkatinizi çekti mi? çekmedi mi, o zaman ben söyleyeyim: "hz" ifadesi fevkalade dikkatimi çekti. sizinkini de çeksin.
hz, bildiğimiz gibi hazreti kelimesinin kısaltmasıdır. hazret kökünden türemiştir. hazret kelime anlamı olarak "saygın" diye türkçeleştirilebilir. hazreti de "sayın" demektir, hürmet belirtir.
nereye bağlayacağım bak şimdi! başlığı açan arkadaşımız da "hz" sıfatını kullanarak peygambere hürmet ettiğini bir şekilde göstermiş. tıpkı 'onun sakalını öpen zihniyet gibi... tıpkı o kıyasıya eleştirdiği zihniyet gibi kendi de aslında hürmet etmektedir "hz" muhammed'e. haa bunu kimi sakal öperek gösteriyor kimi de yazı diliyle. temelde aradaki fark ne? hiç... ee?
7-8 yaşlarındaydım. buraya camiye hz muhammed in sakalını getirmişlerdi. biz de o zamanlar çocukluk işte gidip bir görelim dedik. ardından diğer 2-3 bin kişi gibi cam faunusun içinde olan sakalı öpmüştük. sakalın saklandığı ve sarıldığı bezler gülsuyu kokuyordu. biz bu kokunun sakaldan geldiğini sanırdık, meğer gülsuyu döküyorlarmış. ahahaa. *
---
edit: sanırım anlamadın, şimdi olsa öperim demiyorum bak; 7-8 yaşlarında yaptığım bir eylemdi diyorum. hay allah seni...
eksiktir. hayır, tamam sev yani peygamberindir. sev onu. ama yani ben yanıbaşında yaşıyorum hiç gelip beni öpmedin. hatta sürekli tartakladın. ama git 1000 yıllık adama sevgi göster, öp sakalını. olacak iş mi? tamam buraya kadarmış. beni iyice kızdırdınız şimdi. iyice bi döşenmek lazım size. o sakal benim sakalım ulan! iyi mi..
nasıl da dininizi bilmeden atalarınızdan gördüklerinizi doğru kabul edip savunuyorsunuz. yok ölen annenin elbisesi vs. diye masalsı örneklerden önce bu sakal öpmeyi hangi dini kaynağa dayanarak yaptığınızı sunun. bu dinde resim yapmak yasak da fotograf çekmek neden yasak değil onu düşünün. o da yasak olmasın? hem de domuz eti yemek ve içki içmek kadar.. günah seçmece oyununu bırakın bros. dininizin gerçek yüzünü hacı dedenizden, maaşlı vaizden, gül suyu satandan değil kaynağından öğrenirseniz, beziniz olmaz bu taraklarda.
başka uluslar gibi eski inançlardan 180 derece dönüp kültür şoku yaşamadan, kendi örflerinin devamı kurallardan oluşan islamın öz be öz evlatları olan ve takvası, dini eğitimi, kaynağı, uleması bol arapların; muhammed bin abdullah'ın torunları suudilerin bizzat dine dayanarak o sakalı öpmeyi düşünen dudakların sahibinin kellesini kılıçla gövdesinden ayırdığı zihniyet.
islamda neden resim, heykel, kısaca tasvir, totem, sembol vs. yasağı var? kısaca tam anlamıyla olmasa da taparlar diye, şirk olur, tevratta defalarca ben kıskanç, intikamcı tanrıyım diyen yehova'nın hicaz versiyonu allah'a olan sevgileri, bağlılıkları azalır diye.
peki neden bu sakallar, hırkalar sadece bizde var? mercidabık hatırası diye değil elbette. ağaçlara çaput bağlayan şaman atalardan hatıradır bunlar. şamanist kayı boyununun bu emanetleri mısırdan aldıkları da yine şamandan dönme memlükler.
bilmez riyad, mekke, medine ahalisi böyle adetler. adamı gömer taş maş da dikmezler başına. onun için hicaz yarımadasında sadece kabe ve yıkılması bile düşünülen mescid-i nebevi'ye tolerans gösterilir ki senden takvalı, senden arap adamlar peygamberlerinin mezarını bile yok etme taraftarı. araya mustafa kemal atatürk vs. girmiş de duruyor mezarı. ne sakalı, ne hırkası broo. diğer hatıraların, sahabe mezarlarının, o dönemden kalan evlerin üzerinden iş makinalarıyla gitmişler bile. kabe ve mescid-i nebevi manzaralı dairelerin tatlı karı, yılda milyonlarca insandan milyarlarca dolar olmasa onların halini de görürdünüz.
iyi ki medine bizim değil. yoksa sakalının önünde bayılanlar, mezarının önünde kırılırdı. şimdi medinede mezara elini süremezsin. sopayı yersin kafana.
ama unutuyordum nerdeyse; onlar islamı yanlış biliyorlar, anlıyorlar. haftada 2-3 saatlik din kültürü ve ahlak bilgisi dersiyle bi siz biliyonguuz.
''araplar yanlış biliyor kimsenin suçu değil buuu, kader oyunu değiiil buu, bu benim suçuuumm..''
"sakalı bize bırakın zihniyet size girsin" dedirten başlıktır. sizden değil ateist bilmem ne ist insan olmaz. belden aşağı vurmakla tartıştığınız mı zannediyorsunuz? ayar verdiğinizi mi? normal hayatta karşıma çıksanız ana avrat sövsem size ben sizinle tartışmış mı oluyorum yoksa ayar vermiş mi?
peygamber sevgisinin ne demek olduğunu bilmeyen kendini bir nane sanan zihniyetin bir kıskançlık zırvası yine. bu defa çok kıskanmışsınız neden ki size zorla öptürülen birşey mi var giren çıkan bir şey mi oldu yoksa da hepiniz böyle çullanmışsınız. bakıyorumda biriniz bir laf attımı ortaya arkadan ekip tam kadro geliyor birbirinizi yanlız bırakmayın sakın. kervan yürümeye devam ediyor siz de konuşmaya devam edin. sakın geri durmayın..
alemlerin onun için yaratıldığını bilip, ona ait her şeye saygısı ve hürmeti olan zihniyettir.
konuya biraz değişik bakarsanız eğer, aslında dinle pek bir alakası olmayan bir davranış olduğunu anlayabilirsiniz. bir gün bir kadının, otuz senelik eşi vefat eder ve bu kadın yapayalnız kalır sanki bu dünya'da. * artık o yıllar yılı aynı yastığa baş koyduğu eşi yoktur yanında. onun her şeyini özler. kokusunu da özler tabii. ve bu kadın uyumadan önce kocasının ölmeden önceki gece giydiği terli atletini koklamadan uyuyamaz. o ter onun için kokuların en güzelidir. senin için en iğrençi olsa da.
işte bazı durumlarda, bir insana bir ter kokusu bile bu kadar değerli gelebiliyorsa, bizim yol gösterimiciz olan, kuranı kerim'i bize ileten o yüceler yücesi şahsiyetin değil sakalı, tırnağı bile bizim için her şeydir. *
annesinin veya babasının mezar taşını öpen biri kadar katıksız ve genellikle iyi niyet içeren bir duygudur.* tartışılması gereken insanların neden çok sevdiği birinden kalan hatıraları öptüğü değil, dini alet ederek insanların beyninin ne derece yıkandığıdır.