hz muhammed in geliniyle evlenmesi

    .
  1. 15.
  2. diyelim ki, kadın ilk kocasından çocuk doğuruyor sonra ondan bosaniyor ve eski eşinin babasıyla evleniyor. babadan da çocuk doğuruyor.
    simdi doğan bu çocuklar birbirinin nesi oluyor?
    kardes olmuyor onu biliyoruz da,
    amca/hala, dayı/teyze, yeğen/kuzen, elti/görümce?

    peki bu çocukların birbiriyle evlenmesi de caiz mi?

    islam dunyasi bu sorulara cevap bekliyor. kim kimi seapabilir, bi netlestirilsin artık.
    11 ...
  3. 4.
  4. arap dininin türklere uygun olmadığını gösterir. araplarda evlenilen kadın köle gibi başkasına hediye edilebiliyordu o dönemlerde. nitekim hicret olayında da görülmüştür.

    Edit: bilmeyenler için kaynak;
    “Peygamberimiz (a.s.m) Abdurrahman b. Avf ile Sa’d b. Rabî arasında kardeşlik etti. Sa’d’ın iki hanımı vardı. Abdurrahman’a malını ve eşlerini kendisiyle paylaşmak istediğini söyledi, fakat Abdurrahman 'Allah aileni ve malını sana mübarek kılsın, siz bana çarşı-pazarın yolunu gösterin.’ diyerek bu teklifi reddeti.”(Buharî, Nikah,7; ibn Kesir, Es-Sîre, 2/327; Uyunu’l-eser,1/268).
    11 ...
  5. 20.
  6. "Hani hem Allah’ın nimet ve ihsanına, hem de senin iyiliğine nail olmuş olup da hanımını boşamaya karar vermiş olarak sana danışmaya gelmiş olan kişiye sen: “Eşini yanında tut Allah’tan kork!” demiştin. Allah’ın açığa çıkaracağı bir durumu içinde saklamıştın, çünkü insanlardan çekinmiştin. Halbuki asıl Allah’tan çekinmen gerekirdi. Neticede, Zeyd eşini boşayıp onunla ilişkisini kestikten sonra, Biz onu sana nikâhladık ki, bundan böyle evlatlıkları, eşleriyle ilişkilerini kestikleri, onları boşadıkları zaman, o kadınlarla evlenmek hususunda müminlere bir güçlük olmasın. Allah’ın emri her zaman gerçekleşir." (Ahzab Suresi, 33/37)

    http://m.uludagsozluk.com/e/36005691/
    8 ...
  7. 11.
  8. insanlığın en hayırlı icatlarından olan evlatlık kurumunu sabote eden bir tutumdur.

    olayın magazin yönü zerre umurumda değil, mühim olan yukarıda vurguladığım husustur.

    allah'ın işine bakın ki kölelik kurumu gibi rezil bir uygulamayı ortadan kaldırmıyor ama evlatlık kurumunu yok etmeyi uygun buluyor! ne iş? ne gerek var? üstelik böyle bir kötülük, kendisi de bir yetim olan, amcasının evinde büyütülen peygamber aracılığıyla yapılıyor!

    onca kötülenen müşriklerde evlatlık kurumu olmasaydı ve hastalıklı namahrem anlayışı olsaydı ne olurdu bir düşünün isterseniz. ebu talip peygambere evinde bakabilir miydi? malum, yeğen olmaları hasebiyle ebu talip'in kızları ile peygamber namahrem sayılır.

    eşimin pek dindar teyzesi ve kocası var. iyi insanlardır. maddi durumları da iyidir. çocukları olmadığı ve evlat edinmek istedikleri halde sırf evlerinde bakmaları uygun olmayacağı için evlatlık edinmediler.

    diğer taraftan aynı durumda olan amcam bir kız çocuğunu evlatlık edindi, güzelce yetiştirdi, hayırlı bir evlilik yaptırdı, o evlilikten doğan çocukları hacettepe ingilizce tıpta okuyor.

    dediklerimde haklı olduğumu bunları okuyan dindarlardan vicdan sahibi olanlar pekala kabul ederler. fakat dini şartlandırmalardan mütevellit korkuları itiraf etmelerine engel olur.
    7 ...
  9. 6.
  10. beyin yakan açıklamalar durumu kurtarma çabaları iyice boka sardırıyor bilmem farkında mısınız? evli olan bir peygamber var bilmem kaçıncı eşini almasına izin veriliyor. hemde oğlunun eşi ya da eski eşi fark etmez. eğer korumak amaçlıysa neden muhammed evleniyor. çevrelerinde tanıdıkları bekar sürüsüne erkek vardır. evlendirilebilirdi kolaylıkla. bir dinin buna izin vermemesi lazım. bu normal bir durum değil. zaten birden fazla eş olayına kesin ve net yasak getirmesi gerekir bir dinin. galiba o dönemde kimsenin işine gelmemiş öyle bir ayet yazmak. akraba evliliğine hele double yasak getirilmeli eğer o din gerçek bir dinse ve toplumu doğruya sokmak amaçlıysa. sakat doğan çocukların çoğunluk olarak neden sakat doğduğunun tespitini yapamamış olacaklar ki yasak getirmemişler. tamamen insan yapımı bir din var ortada ya da o kitabın yüzde 20si orjinal. mantığın hata bulduğu noktada kutsallık söz konusu olamaz.
    13 ...
  11. 14.
  12. haklı çıkarmak için girilen entrylerin hiç birininin tatmin etmediği durum.
    6 ...
  13. 5.
  14. bu konunun tartışılacak hiçbir tarafı yoktur.

    ortada ayet var,

    "Zeyd o hanımla alâkasını kesince Biz onu sana nikâhladık tâ ki evlâtlıklarının boşadığı hanımlarla evlenmenin mü'minler için günah olmayacağı anlaşılsın. Allah'ın emri işte böylece yerine getirilmiştir."

    bu ayete inananlar olaya bu açıdan bakacaklar, inanmayanlar ise "muhammed zevkleri yüzünden böyle böyle yaptı" diyecekler.gereksiz tartışmalardır.tartışacaksanız kur'an'ın dediklerinin bilime uyup uymadığını tartışın, somut şeyler çünkü.
    22 ...
  15. 12.
  16. savunmasıda şudur: zeyd hanımıyla ilişkisini kesince orta da kalmasın ve bu durumun haram olmadığı görülsün diye. amma ve lakin peygamber evin de bir gelinin kimden korunmaya ihtiyacı olsun? neden orta da kalsın?

    oğlunun eski karısıyla evlenmesinin nesi kabul edilebilir?
    5 ...
  17. 1.
  18. Peygamberin evinde fazla oturmayın gibisinden de ayet var. Anlaşılan peygamber rahatsız oluyormuş iliştirmiş araya.
    15 ...
© 2025 uludağ sözlük