hz muhammed in 6 yaşındaki bir çocukla evlenmesi

    9.
  1. kız çocuklarının diri diri gömüldüğü dönemlerde müslüman olmayanların dahi karılarını, evlerini teslim edebilecek kadar güvenilir olan bir insan hakkında atılan bir iftiradır.

    (bkz: muhammed ül emin)
    29 ...
  2. 3.
  3. uzatmadan ve eksi oy falan almayı göze alaraktan yazıyorum.peygamber ailesinden geliyorum , gerekli kaynaklar çok geniş bir şekilde bende mevcuttur. hz.muhammeed aişe ile aişe yi korumak için evlenmiştir. 52 yaşındaki adam 9 yaşındaki çocukla gerdeğe girmiş , yok aişe nin hadislerinde yazıyormuş.

    peygamberin ilk hadislerinin ölümünden 200 yıl sonra yazılmaya başlandığını düşünürsek , hadislere ne kadar güvenebileceğimiz ortadadır.

    evet hadi seri eksileyin ne halt yerseniz yiyin.

    edit:bu evlilik gerçek anlamda bir evlilik karı koca ilişkisi değildir.daha çok evlat edinme gibi düşünebilirsiniz .yukarda eksik yazmışım özür.
    27 ...
  4. 7.
  5. 8.
  6. hz. adem bedir savaşında hz. yusuf'u gözünden vuruyor, bunu gören peygamber hz. davut'a çok kırılıyor.bu olaydan sonra hz. süleyman müslüman olmasına rağmen peygamberimiz ona "benim gözüme gözükme, alerjim var" diyor...

    bunun gibi oldu üstat.ben neresini düzelteyim?
    4 ...
  7. 23.
  8. yine alıntı iftira durumu ortadır ki bir kez araştırılıp okundugunda mantıklı olarak gerçekler ortaya çıkar. kuranı okurken hep açık aramaktan başka bir dert bulamayanlar için ;

    hz aişe nin ablası esma 100 yaşına kadar yaşamış olup hicretin 73. senesinde ölmüştür. hz aişe ablasından 10 yaş küçük olup esma hicrette 27 yaşındaydı. esma hatun 27 olduguna göre hz aişe o dönemde 17 yaşında olur. öncesinde hz aişe cübeyr ile nişanlıydı ve dini konularda uzlaşamadıkları için nişan bozulmuştu. şevval ayında yani hicretin 2. sırasında evlenen hz aişe ortalama 18 yaşında oldugu ortadır.

    kuran da geçen ayetler incelemeye alındıgında kamer süresi iniyorken ''oynayan bir çocuktum'' diyor yani oyun oyanacak durumu bildigi kadar büyük. kamer süresi ilk gelen ayetlerdendir yani peygamberimizin 4. senesine denk gelen ayettir. bu sıralarda oynayan bir çocuk durumununda olan hz aişe varsayılan 9 yaşında oldugunu kabul edersek yani aklı birşeyleri hatırlayacak çagda oldugunu düşünürsek ve peygamberimiz hicretin 2. yarısında evlendigi gerçeginide ortaya katarsak hz aişe bariz bir şekilde 18-19 yaşında oldugu ortaya çıkacaktır. peygamberimizle 9 sene evli kalmıştır. ölümünde 74 yaşındaydı peygamberimiz öldügünde ise 48 yaşındaydı. küçük bir matematik yaparsak 74-48-9 eşittir ile gerçek yaşı ortalama olarak çözebilirsiniz.

    not: tabi bu eksilenir. anlamanız beklenmez ama en azından açık aramaktan vazgeçin herkes kendi inancını yaşasın. zor degil.

    büdüt: geri kafalı yoboz anlayışsız kişiler kim görebiliyoruz şu açıklamaya eksi verenleri. sorun eksi almak degil kayıp yok ama üzücü olan hiç birşey anlamayacak olmanız.
    5 ...
  9. 2.
  10. 25.
  11. müslümanım diyen dallamaların, kuran haricindeki her boku püsürü baz alıp; kendine alim diyerek kuran'ın apaçık olduğuna yemin eden allah'ın lafzına karşı gelip kuran açıklaması yapan gavatların ortak olarak ortaya koydukları bir düşüncedir.

    bu düşünce zaman içerisinde bir kısım "batıllar" tarafından sahih dahi sayılmıştır. hatta o kadar ki; suudiler buna sırt dayamaktadır.

    peygamberin yaşamı, kuranda ortaya konulduğu kadarıyla örnek olmalıdır. "sünnet" diyerek işin bokunu çıkartmak, kitap dışına çıkara anane ile din yaşamaktır. biz bunu ancak 4-5 bin yıl evvel şamanken yapmaktaydık. şimdi din adına elimizde allah'ın gönderdiği bir kitap var; ancak halen hurafe, hacı-hoca-molla peşindeyiz. yazık.

    oysa ortada kesin bir kanıt vardır ki; hz.ayşenin kendisinden tam 10 yaş büyük "esma" isimli bir ablası vardır. esma, hicretten tam 73 yıl sonra 100 yaşındayken ölmüştür. bu da hz.ayşenin hicrette iken yaşının 17 olduğunu gösterir.
    3 ...
  12. 10.
  13. sözlükte nasıl ortalık karıştırılır, dine, dile, ırka, namusa afedersin bok atıldığında süper tepki çekersiniz. yeni nesiller bakmayın siz ona buna, alıntılarla kimbilir kimin yazdığı bir iftiraya inanmayın kardeşlerim.

    bunlar istisnadır. yazarlık vasfı kolay elde edilmez.
    4 ...
  14. 6.
  15. önce o hadisin kaynağını, kimin söylediğini, hangi fıkıh yada ilim kitabının kaçıncı sayfasında geçtiğini söylede bizde bakalım. ayrıca her hadis kitabi doğru değildir. bende şu anda otursam bir kaç bin sayfalık hadis kitabını çok rahat bir şekilde götümden atarım.

    (bkz: hayallerde yaşıyor bazı i..)
    3 ...
  16. 41.
  17. mecburen tanım mnskym: öylesine bir idda değildir.

    öylesine bir idda değildir bu zira, tahrik etmek için yazılmıştır. olta mısın, trol musun, şaka mısın, neysen osun da.. ya mına koyim tamam inanmıyor olabilirsin de saldırma işte milletin kutsalına.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük