batılı din araştırmacılarında, teologlarda görülür bu durum. muhammed'in arabistan kıtası gibi döneminin boklu ortamına getirdiği refah, aydınlanma, hak ve hürriyetleri överler. ancak islamın yüzünü soğuk bulurlar, günümüzde geldiği uygulandığı biçiminden haz etmezler, onu inanç statüsüne koyup devlet ve dünya meselesi haline getirilmesini istemedikleri için inananlarına da saygı gösterirler.hristiyan olduğu halde, hz. muhammed hakkında onca güzel beyanda bulunan ve araştırmalar yapanlara rastlamak mümkündür.
beğenilsin ya da beğenilmesin islam feodal ideolojinin bir fraksiyondur, muhammed de onun uygulayıcısıdır. kemalizm de burjuva devrimlerinin bir fraksiyonudur, kemal onun uygulayıcısıdır.
pek mümkündür. saygı duyulasıdır. mesela bunun bir benzeri "hz. isa'yı seviyorum ama hristiyanlığa karşıyım" dır. bu da müslümanların mottosudur. keşke hristiyanlar da bunu (edit: yani bunu derken başlıktakini) söyleyebilse. herkes birbirini sevgiyle kucaklasa. hayat bayram olsa.
hz muhammed'in içinde bulunduğu koşulları değiştiren büyük devrimci kimliğinin farkında olup döneminin en aydın en ilerici sistemini kurmuş olmasından kaynaklı kendisine duyulan ve gayette normal olan ama buna rağmen o dönemde var olan yaşanılan islamla günümüzdeki yoz ve gerici gerici islam arasındaki çelişkileri farkedip muhtemelen günümüzde yaşandığı iddia edilen islama karşı sevgisizlik besleyen kişinin söylemi olabilecek cümledir.