kendinin de yasakladığı için normaldir. o'na kimse benzemez diye abuklamayalım tasvirleri ve hz. hüseyin sorduğunda şu kişi o'nu andırıyor diye aldığı cevaplar var. lakin tanrılaştırma yok. yahu yasak. vefat ettikten sonra da kimse böyle bir dert etmemiş. çünkü lazım değil ben o'na değil Allah (c.c) tapıyorum. o o'nun peygamberi. lakin siz hristiyanlar hz. isa a.s.'ı tanrı yaptınız sümme haşa oğlu dediniz. çünkü putperest kökene bunlar gerekiyordu yahudiler değil eski putperestler hristiyanlığı seçtiği için. oysa putperest kökeni olan bir topluma bu yasaklanarak aşıldı. ha adetler devam etti mi? evet. lakin türbeye çaput asmak her hangi bir din adamı tarafından onaylanmazken kilisede mum yakmak ayinin parçasıdır.
bazı dallamaların ısrarla anlamak istemediği hede.
Kuran-ı kerimde böyle bir yasak yok tamam kabul ancak resmedilmesi gerektiğini gösteren de bir bildirim yok.
şimdi sen ben bunu resmederim dersin ve bunun adına ifade özgürlüğü dersin. Ne kadar kolay değil mi??
bak güzel kardeşim peygamberimizin bizim için taşıdığı değeri söyleyeyim sana, "peygamber efendimiz sahabelere seslendiği zaman o sahabeler ona "anam babam sana kurban olsun emret" diye karşılık verirlerdi.
Sen şimdi peygamberimin benim için olan değerini anlıyor musun? anamdan babamdan kıymetli kendi canımdan kıymetli.
ben senin ananın resimleri ifade özgürlüğü adı altında yayınlasam nasıl karşılarsın? bu saygısızlık mıdır ifade özgürlüğü müdür?
bak güzel kardeşim Allah kuran-ı kerimde "bir insanı öldürmek bütün insanlığı öldürmek gibidir" der gerçek müslümanlık aslında bu kadar basit. Peygamber efendimiz peygamberlik yıllarında bile sadece canını, namusunu ve inancını korumak için sadece 3 ay cihat etmiştir ve teslim olan esir alınan kimseyi katlettirmemiş sadece ve sadece okuma yazma bilmeyen müslümanlara okuma-yazma öğretmeleri karşılığında serbest bırakacak kadar muhteşem bir insandır.
sen ifade özgürlüğü diyerek benim için çok kutsal olan bir insanla dalga geçemezsin çünkü bu bir özgürlük değil saygısızlık, hakaret ve provokasyondur.
hristiyanlar tanrıyı üçler. teslis ile isa a.s.'a da bir tanrılık yüklerler. kabe'de yapılan tavaftır o binaya değildir yapılan bir ibadetin parçasıdır. o gün orada olmak sadece bir birlik duygusudur. bu sebebten herşeyi 3'lersiniz. oysa islam'da her şey tektir.
hristiyanlıktaki tehlikenin olmaması için. en basiti gerçekten o döneme ait bir resmi olsa ne olur? hırka'i şerif ve sakalı şerif ziyaretlerinde görüyoruz. kim nederse desin ne yazık ki insan en sonunda görebileceği dokunabileceği bir nesne istiyor imanı için. kutsal olan tebliğ ettiği dindir ve o'nunla ilgili yaptığı açıklamalardır. veysel karani'ye hırkasını göndermesinin nedeni ona bir anı bırakmasıdır. millet sakalı ya da hırkayı anı görmek için ziyaret ediyorsa sorun yok lakin o nesneler peygambere temas etti onlarda kutsallık var ise sorun vardır. benim niyetim anı görmektir başkasının niyetini bilemem.
yasak değildir. hz isa veya hz muhammet sonuçta ikiside insan eleştirilebilir. dinlerde eleştirilebilir.
islam harici her dini veya dinsizliği eleştirme hakkınız var da sizinki eleştiridimi rererö.
Hz Ali' nin resimleri gibi sallamasyon olmasındansa olmaması daha iyi olan resim. Bu sefer resim kullanılacak ve kitleler daha çabuk uyarılacak. Yasak oluşu yalnış ama kullanılmaması doğru bana kalırsa.
dikili taşa, yeşilli mezara, çaputlu ağaca sarılıp putlaştıran, ona dua eden, ondan hayır dileyen insanlar olacağından resminin olmamasını kendisi istemiştir. hz isayı tanrılaştıran insanların kendisini tanrılaştırmasından endişe etmiştir.
fitneye sebep olunmaması yüzünden böyle bir uygulama vardır..
peygamber efendimiz sallallahu teala aleyhi vessellem o kadar kıymetlidir ki,resim,heykel vs.şekillerde alenen sergilenmez..bu insanlarda fitneye sebep olur...bilindiği gibi heykel ve resimlere konu olan büyüklerin halleri ortadadır.
ve islamı yanlış yorumlayacak binlerce müslüman bu resim veya heykelleri putlaştırma yoluna gidebilir ve bu da yanlıştır.
resmedilmiş hali türkiyede de mevcuttur.
insanı ilahlaştırmak islama aykırı asıl bu kuranda yazar ama günümüz müsümanlarının müslümanlığı duyduklarına inanmaktan ibaret olduğu için nerde yazıp yazmadığı önemli değildir.