hz isa aleyhisselam

entry1 galeri0
    1.
  1. hz.isa aleyhisselâm

    (ismi) el mesih
    meryemoğlu isa
    oluşumu adem'in oluşumu gibi olan kul
    allah'tan bi-kelime
    özel kuvvelerin açığa çıktığı allah kelimesi
    “allah’ın âyeti”
    allah’ın yüzü”
    âlemler için bir mucize
    allah’ın kendisini tanımladığı esmâ'sından kendisine vasfettiği bazı mânâları açığa çıkaracağı bir kulu...
    varlığında o'na(rabbine) dair işareti taşıyan...
    “ruhullah”(“allah’ın ruhu”)
    “ruh-ül kuds”
    “kudsî ruh”-“sâri ruh”-“tek ruh”
    “rasûlullah”
    israiloğullarına gönderilen rasûl
    "tevrat'tan (musa'ya vahyolandan) önünde bulunanı (tahrif olmamış-orijinali) tasdik edici...
    saptırılarak israiloğullarına haram kılınmış bazılarının, helal olduğunu bildirmek için rablerinden bir işaretle-mucize ile gelen rasûl
    "teşbih" hakikatını insanlığa açmış zât
    “hayat sıfatının mazharı”
    “fiiller mertebesinin özünde mevcut olan hayâtiyet”
    biiznillah (onların hakikatlerini oluşturan esmâ kuvvesinin elvermesiyle) ölüleri dirilten...
    dünyada ve sonsuz gelecek sürecinde vecîh (şerefi çok yüce kul)…
    ikrama nail olmuş kul
    “mukarrebun” (allah’a kurbiyet mertebesinde yaşayan {allah’ın bazı kendine has isimlerinin mânâlarının bu yakınlık sebebiyle kendisinde açığa çıktığı} mucizelere vesile kişi)…
    sâlihlerden bir kul
    tasavvufta "kudret" sıfatının bir tezâhürü olan "allah`a yakîn" hâlinin sembolü…
    "beşikte ve kehlde (olgunluk döneminde) insanlara konuşacak olan kul…
    şuur varlık
    Қzӟne eren nefs
    “allah kulu"

    hz.meryem-> allah’ın {(kendi devirlerindeki) insanların üstüne seçip arındırdığı imran neslinden-annesinin(imran'ın karısı) daha karnında iken allah'a adadığı; onu ve neslini, taşlanmış şeytandan koruması için allah'a bıraktığı-rabbinin kendisini hoşnutlukla kabul ettiği ve nadide bir çiçek gibi yetiştirdiği, zekeriyya'nın himayesine verdiği-allah'ın, merhameti sonucu, indinden yaşam gıdası (rızık) verdiği-allah’ın kendisi için saflaştırıp (hakikatini hissettirip) seçtiği; şirk-ikilik necasetinden arındırdığı ve o çağdaki bütün kadınlardan üstün kıldığı-huşû duyarak yaşayan…(rabbine kanit)-allah indînde varlığının yoktan var olmuş yokluğunu hisseden(secde eden)-varlığında açığa çıkan rabbinin esmâsını hissederek itiraf eden(rükû edenlerle rükû eden)-allah'ın kendisinden bi-kelimeyi (kendisini tanımladığı esmâ'sından kendisine vasfettiği bazı mânâları açığa çıkaracağı bir kulunu(israiloğullarına rasûl olarak göndereceği, ismi el mesih-meryemoğlu isa olan sâlihlerden bir kul) müjdelediği-âlemler için bir mucize olarak meydana getirdiği} bir kulu...-[sıddîka (hakikati görüp şeksiz tasdik etmiş olan)-iffetini koruyan dişi]
    allah, imran neslini(kendi devirlerindeki) insanların üstüne seçip arındırdı.
    rabbi, meryem’i nadide bir çiçek gibi yetiştirdi ve zekeriyya’nın himayesine verdi…
    allah, meryem’i ve oğlu isa’yı, âlemler için bir mucize olarak meydana getirdi.
    melekler meryem’e neleri bildirdi?(allah’ın kendisini saflaştırıp (hakikatini hissettirip) seçtiğini-(şirk-ikilik necasetinden) tertemiz kıldığını-rabbine kanit olmasını-secde etmesini- rukû etmesini…)
    isa’ya hamile kalışı
    allah, meryem’e “kendisinden bi-kelime”yi(isa’yı) müjdeledi…
    hz.isa’nın yaradılışı ile ilgili işaretler ve hikmetli zikir[gayb olan geçmiş olaylara dair işaretler-hikmeti açıklanan olaylar-üzerinde düşünülüp ders alınması gereken örnekler]
    hz.isa’nın oluşu da âdem'in oluşu gibidir.
    hz.meryem’in yaşadığı şerefe nâil olmış başka yaşamlar var mıdır?
    hz.isa'nın düşünsel kişiliği(mânevi yüzü-şuursal kişiliği-içyüzü-hz.isa’nın "allah"a yönelişindeki bilinci)
    "semânın krallığı"(düşünsel boyut-enfüsî kemâlât)
    hz.isa'nın dini->islâm! (“sünnetullah”-“allah’ın mevcûdatı, varlığı yaratma sistem ve düzeni”-"allah’ın yaratmış olduğu sistem ve düzen’’)
    allah, meryemoğlu isa’ya “kitab”ı, “hikmet”i-tevrat’ı ve incil’i tâlim etti (varlığına nakşetti-programladı) ve israiloğullarına rasûl olarak gönderdi…
    isa, tevrat’ın tahrif olmamış-orijinalini tasdik etti…(israiloğullarına, allah’a kullukta olmalarının farkındalığına erip ona göre yaşamalarını bildirdi)
    insanlığa “teşbih” hakikatini açtı. sapmaları düzeltmek üzere görev aldı.
    insanları "kendi hakikat"larını yaşamaya(enfüsî kemâlâta-düşünsel boyutun özelliklerine-"semâ'nın krallığına) dâvet etti
    apaçık deliller olarak açığa çıktı…sistem ve düzenin gerçeklerini getirdi.
    allah’tan başkasına kulluğu düşünmemelerini [bazılarının bazılarını(meselâ isa’yı) allah yanı sıra ilâh-tanrı edinmemelerini bildirdi.
    hz.isa, "tenzih" ile kayıtlanan yahudilere yeni bir din(sistem) getirmemiş; "sistem'e yeni bir bakış" getirmiştir(musevîlerin yanlışlarını düzeltmiştir.)
    isa’ya verilen apaçık mucizeler(allah'ın bazı kendine has isimlerinin mânâlarının yakınlık sebebiyle kendisinde açığa çıkması)
    “ruh’ül küds” (onda açığa çıkarılan kuvve) ile desteklenmesi (teyid edilmesi)…
    “b” sırrıyla (“biiznillah”)->beşikte konuşması-ölüleri diriltmesi-(saptırılarak) haram kılınmış bazılarının helâl olduğunu bildirmesi-anadan doğma köre ve cüzamlıya (allah’ın izniyle) şifa vermesi…
    hz.isa a.s, allah’ın izniyle şifa veriyor; allah’ın izniyle ölüleri hayata çıkarıyordu…
    semâdan hakikat ve mârifete ait ilimler(mâide-zâhir anlamıyla, sofra) inzali
    "incil" [isa'ya vahyolan-hz.ibrahim'den sonra inzal olan-"müjde"-müjdelenen hakikat-müjde olan bilgi -öğüt olması için verilen, içinde hüda (hakikat ilmi) ve nûr bulunan; tevrat'tan ona ulaşmış olanı da tasdik eden, korunanlar için bir hidâyet kılavuzu-esmâ kuvveleriyle tasarruf]
    bugün mevcud olan "incil", bir hadis muadilidir( kur'ân muadili değil!)
    içinde hakikat ilmi (“hûda”) bulunan-tevrat’tan ulaşmış olanı tasdik eden-korunanlar için bir hidâyet kılavuzu mâhiyetinde olan incil, öğüt olması için verildi.
    israiloğulları, hakikati dillendirenin ortadan kalkması için gizli hileye başvurdular.allah, hz.isa’ya hakikatinin yüceliklerini yaşattı ve kâfirler arasından alarak arındırdı.(kendine ref etti)
    hz.isa, bedenden kopukluğu yaşar (kendini beden sanma hâlinden arınmıştır)
    hristiyan (nasara)
    iman edenlere sevgi bakımından en yakın olanlar-> "biz nasarayız= hristiyanlarız" diyenler[derin ilim sahibi keşişler-kendini allah'a adamış rahipler(ruhban)-kibre sapmayanlar]
    isa öğretisinden sapanlar [“göktanrı ile oğlu isa” diye bir din anlayışı getirenler-“üçtür” (baba-oğul-kutsal ruh) diyenler-"biz allah'ın oğulları ve o'nun sevdikleriyiz” diyenler-hakikati inkâr edenler-dinlerinde ölçüyü kaçırıp haddi aşanlar-zâtına vardıran fenâ yolundan sapanlar-“hakikatlarından sapanlar-ruhani kuvvelerinden, semavi yasamdan mahrum olanlar-“hak”sız yere ölçüyü kaçırıp haddi aşanlar-“denge” noktasından sapanlar-tenzih-teşbih dengesini yitirerek vahdeti yaşayamayanlar-“batın ile perdelenenler”-“dün”de kalanlar]
    meryemoğlu isa hakkında şüpheye düştükleri gerçek
    isa ve (allah'ın kızları diye vehmedilen) melekler, ikrama nail olmuş kullardır.
    subhandır "hû", çocuk sahibi olma kavramından! “üçtür” (baba-oğul-kutsal ruh) demeyin! allah, tek ulûhiyet sahibidir!
    isa (ve mukarreb melâike) allah'a kulluktan asla gocunmazlar.
    siz de allah'ın yarattığı bir "beşer"siniz.
    ruhbaniyet (allah’a erme)
    ruhban (kendini allah'a adamış rahipler)
    ruhbaniyet çalışmaları (çok büyük korku dolayısıyla sırf uhrevî-ruhanî yaşama dönük çalışma)
    israiloğullarına ruhbaniyet mükellef kılınmamıştı…(cennet nimetlerini) talep etmek için bunu kendileri başlattılar ama hakkıyla da riayet etmediler!
    allah dûnundaki ruhbanlarını (rahiplerini) rabler edindiler.
    "meryemoğlu mesih", ancak bir "rasûl"dür... annesi de, o da yemek yerlerdi.(beşerdi!)
    "îsevî hakikat”-“daire-i iseviyet” (“enfüsî seyr”-“düşünsel boyutta yaşama”-“bedensellik-birimsellik anlayışının kalkması ve “b” sırrının yaşanmaya başlanması”-“hakikat’inde hakk’ı görmek”-“nefsinin hakikatının mutlak "tek"e ait olduğunu fark ediş”)
    isevî meşreb (teşbih hâli müşahedesi ağır basan-müşahedesinde “zâhir” ismi ağırlıklı olan)
    isa aleyhisselâm “kudret” sıfatıyla zâhir olmuştur.
    "îsevi hakikat" nuzül ettiğinde "b" sırrı açılarak yaşanmaya başlanır. {varlığın yalnızca, “allah” adıyla işaret edilenin “esmâ mertebesi”nden ibaret olduğu hissedilir-deccaliyet (tanrılık vehmeden benlik) eriyip yok olup gider-“el mudil” isminin ağırlığı geriler-“velî” ismi seyri ağırlık kazanır}
    yaşam gerçeklerini örtenin yolu, "deccal'in cenneti"ne (cehenneme) varır.
    hz.isa ve kıyâmet ("bilinen o meşhur "an"-"emrullah"-kıyam edilen gün-ahiret günü’nün birimin varlığında açığa çıkış süreci-boyutsal dönüşüm-bir yapının diğer bir boyuttaki yaşam biçimine dönüşme süreci-ruh’u a’zam müsahadesi-ruh boyutu yaşamının nurâni yaşam boyutuna dönüşme süreci-uyarılma günü-teslim günü(islâm)-mânevi diriliş-ruhani diriliş-hakiki diriliş"ölüm"-fiziki ölümün akabi-"bâ’s")
    hz.isa, kıyâmet için bir “ilim”dir!
    katledilmesi
    isa katledilmedi! onu ne katlettiler ne de haç’a astılar… sadece (onlara) öyle benzetildi(asılan).
    ref edilmesi (hakikatinin yüceliklerini yaşatılması)
    isa aleyhisselâm şu anda ruhani bedeniyle berzah’ta yaşamaktadır.
    dünyaya tekrar gelecek! şam’da ortaya çıkacak…
    hz.isa niçin bir beden sahibi olarak dünya üzerinde bulunmak zorunda?
    hristiyanlar hz.isa öğretisini anlamadığı içindir ki hz.isa tekrar dönüp, yanlış anlaşılan gerçeklerin doğrusunu açıklayacaktır.
    nasıl göreceğiz?
    isa aleyhisselâm, beynin direkt olarak algıladığı dalgalar ile görülür.
    kâinatta mevcud olan tüm varlıklar "kudsî ruh"un mânâlarının birbiri tarafından görülmesidir.
    hz.isa'nın yeryüzüne gelip hz.muhammed kaynaklı ilmi almasının diyeti, "deccal"i öldürmektir
    isa aleyhisselâm "deccal"i yeryüzünden kaldıracak...
    dalga bedenini("ruh"unu) tekrar yoğunlaştırmak suretiyle aramıza dönecektir.(33 yaşın sûreti ve şekliyle)
    hz.muhammed’in(aleyhisselâmın) geleceğini müjdelemesi bizi, ilâhi sıfatlarla tahakkuk edenlerin yoluna hidâyet et...(“sırat-ı mustakıym”e)…"hakikat"larından sapanların(bâtın ile perdelenenlerin-nasaranın) yoluna değil!
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük