hz aişe nin çilesi

    1.
  1. mudahil müdahil olduğun entryde asıl biyerinden salllayan sensin... işinize gelmeyince sallama dersiniz işte...biraz antropoloji biraz tarih bilgisi edin sonra konuşalım senle.
    --------
    edit
    1- Hz. Aişe validemiz Efendimiz ile nişanlanmadan önce, Allah Resulü'nü Taif dönüşü himayesine alan Mekke'nin sayılı tüccarlarından biri olan Mut'im ibn Adiyy'in oğlu Cübeyr ibn Mut'im ile nişanlıydı. Eğer Hz. Aişe'nin 9 yaşında Efendimiz ile evlendiğini kabul edersek, 6-7 yaşında Efendimiz ile nişanlanmış olduğunu ve bu olaydan birkaç sene önce de Cübeyr ile nişanı bozduğunu söylemiş oluruz. Böyle bir iddia ise Hz. Aişe'nin Cübeyr ile nişanlandığında 5-6 yaşlarında olduğunu kabul etmek anlamına gelir ki, bununda açıklanacak hiçbir tarafı olmaz. Ama biz biliyoruz ki, islam'ı davetin yankıları Mekke'de yayılmaya başladığında Mut'im: "Ben Muhammed'e inanan bir adamın kızını evime gelin olarak almam" diyerek nişanı geri atmış ve bu olaydan birkaç sene sonra da Efendimiz, Hz. Aişe ile nişanlanmıştır.

    2- Diri diri kız çocuklarını toprağa gömen cahiliye Arapları genel itibari ile kız çocuklarının yaşlarını tutmazlardı. Toplumun tüm kınamasına rağmen kızlarını gömmeyip onları büyütenler, çocukları buluğa erdiklerinde Daru'n-Nedve'de bir tören düzenler ve kızlarının artık büyüdüğünü halka ilan ederlerdi. Eğer bu uygulamayı esas alırsak, Hz, Aişe'nin 9 yaşında evlendiği iddiasını, "9 yıldır ay hali görüyordu" şeklinde anlamak gerekecektir. 9 yıldır ay hali görmesi ve bir 9 yılda çocukluk dönemini dikkate alınca, Hz. Aişe validemiz evlendiğinde 18 yaşlarında bir genç kız olduğu anlaşılacaktır.

    3- Hz. Aişe validemiz yıllar sonra Mekke'nin ilk dönemlerinde inen bir sûre olan, Kıyamet Sûresi'nin iniş zamanı sorulduğu zaman: "Ben Mekke'de sokaklarda oynayan bir çocuk iken Kıyamet Sûresi'nden şu ayetler nazil oldu" diye cevap vermesi, onun yaşını tespit etmemiz açısından önemli bir işarettir. Bu sûrenin Nübüvvetin 3. ya da 4. yılında nazil olduğunu hatırlarsak, Aişe validemizin de oyun oynayacak ve dile getirilen sûreyi aklında tutacak bir yaşta olması gerektiğini de dikkate alırsak; o günlerde en az 6-7 yaşlarında olması icap edecektir. Hz, Aişe'nin Efendimiz ile evliliğinin Nübüvvetin 13. yılında gerçekleştiğini hatırlarsak, demek ki; bu evlilik Kıyamet Sûresinin nazil olmasından yaklaşık 10 yıl sonra olduğunu kabul etmek zorunda kalacağız. Böyle olunca da Aişe validemizin evlendiği zaman yaşının en az 17 ya da 18 olduğu anlaşılacaktır.

    4- Birçok tarihi kaynak Aişe validemiz ile ablası Esma arasındaki yaş farkının 10 olduğunu söylerler. Hicretin 73. yılında 100 yaşında vefat etmiş olan büyük islam kadını Hz. Esma hicret sırasında 27-28 yaşlarında idi. Eğer o bu yaşlarda idiyse ve Aişe validemizden de 10 yaş büyük idiyse, demek ki Hz. Aişe'de hicret sırasında 18 yaşlarında idi.

    5- Bugün hadis kitaplarımızda yer alan ve Hz. Aişe validemizin Mekke yıllarıyla ilgili olarak anlattığı bazı rivayetler, onun yaşını tespit edebilmemize yardımcı olacak niteliktedir. Bunlardan birkaçına değinirsek, mesela; Risâletten kırk yıl önce gerçekleşen ve tarih belirlemede bir ölçü olarak kabul gören Fil hadisesinden geriye kalan iki kişiyi Mekke'de dilenirken gördüğünü söylemesi; Mekke'nin en sıkıntılı günlerinde Allah Resulünün sabah-akşam kendi evlerine geldiğini ve bu sıkıntılara dayanamayan babası Hz. Ebu Bekir'in de Nübüvvetin 5. veya 6. yılında Habeşistan'a hicret teşebbüsünde bulunduğunu detaylarıyla birlikte anlatması; ilk defa namazın ikişer rekat farz kılındığını, mukim olanlar için daha sonraları onun dört rekata çıkarıldığını, ancak sefer durumlarında yine iki rekat olarak bırakıldığını ifade etmesi gibi rivayetler onun yaşı konusunda bize ipuçları verecek niteliktedir.

    6- Hz. Aişe validemizin doğum tarihindeki ihtilafların bir benzeri vefat tarihinde de görülmektedir. Ama biz bazı detayları ve rivayetler arasındaki ilişkileri dikkate alırsak, onun Hicri 58. yılda, 74 yaşlarında vefat ettiğini kabul edebiliriz. Eğer o 74 yaşında vefat etti ise, Efendimiz'den sonra 48 yıl dul olarak yaşadı ise, Allah Resulü ile evliliği de 9 yıl sürdü ise; demek ki, Aişe validemiz, Efendimiz Daru'I-Beka'ya hicret ettiğinde 26, evlendiğinde ise 17-18 yaşlarında idi.
    9 ...
  2. 3.
  3. islam'a, hz muhammed'e hakaret edebilme amacıyla ortaya atılmaya çalışılan bir ifade. hz. ayşe, başını hz muhammed'in omzuna koyarak siyahi dansçıları beraberce izledikleri gibi, biraz bugünkü ölçülerle düşünürsek romantizm örneği olarak bile yorumlanabilecek olaylar nakletmiştir. yani kazın ayağı öyle değildir.
    4 ...
  4. 16777214.
  5. başlığı açanın copy paste filozofu olduğunu belli eden cümledir...Biraz bilgi sahibi olsaydı araplarda kızların yaşlarının ergenlikten sonra sayılmaya başlandığını yani aslında en az 18 (araplarda kzı çocukları 9-10 yaşında ergen olur 9+9=18) yaşında olduğunu da bilecekti....Hoş bunu dindarım diyenlerin de çoğu bilmez orası ayrı.
    7 ...
  6. 16777213.
  7. alemlerin efendisinin eşi olmakla şereflenmiş mübarek bir insandır hz aişe, çile ne hacet.
    bu söylemlerde bulunan anguslar bir yerleri sıkıyo ise taksim meydanında dile getirsinler bu seviyesiz sözlerini, anca klavyeden konuşur bu münafıklar.
    6 ...
  8. 2.
  9. özellikle, yazdıklarından tam bir islam düşmanı olduğu çıkarılanların niye ilgi alanına girdiği anlaşılamayan durumdur. be şerefsiz, neye inanıyorsan onunla meşgul ol, sana ne milletin dininden, inancından, peygamerinden.

    ama yok, o içindeki kuşku seni bu yola itiyor. aslında o denli yaklaşmak istediğin, ama şeytanın kölesi olduğun için islama ve müslümanlara hakaret etmeyi, iftira atmayı, bir çeşit onlara yakın olma amacıyla kullanıyorsun.

    madem beğenmiyorsun, sevmiyorsun, ne diye muhatap oluyor, konu üstüne konu açıyorsun. istiyorsan elinin altındaki klavyeye tap, ekrana tap, masanda duran bardağa tap. onlara övgüler yaz, methiyyeler düz. bize ne.
    3 ...
  10. 16777212.
  11. 1400 yıl sonra yaşayan dini değer ve figürlere düşman olan kişilere dert olmuş çiledir.

    hazrer-i aişe ye değer verdiklerinden yahut onu önemsediklerinden değil; dini değerlere kinleri nedeniyledir.

    9 yahut 19; bir ömür boyunca çilesi (!) ile yaşamayı onur bilen bir insandır hazret-i aişe. birileri dindiremeyecekleri kinleriyle oraya buraya saldırsa da.
    0 ...
  12. 4.
  13. hz muhammed karşıtı saldırgan propaganda aracı ifadelerden biri. hz aişe'nin başını hz muhammed'in omzuna koyarak dans gösterisi yapan siyahileri izlemesi gibi günümüz romantizm anlarını çağrıştıran anekdotları bile söz konusudur.
    1 ...
  14. .
  15. ayşe ye aişe diyen entellektüeller olduğu sürece bu çile daha çok konuşulur.
    konuşulurda bir kişi çıkıpda demezki ağa bu nedir?

    bu arada 9 yaşa 9 ekleyen vatandaşa selam olsun, götten sallama dalında yeni bir boyut açtı adamın haberi yok.
    3 ...
© 2025 uludağ sözlük