hz aişe nin peygambere verdiği ibretlik ayar

    10.
  1. kavgada söylenmez valla. (alıntıdır)

    "Havle binti Hakîm, kendini Peygamber'e hibe eden kadınlardan biriydi. Bunun bu davranışı üzerine Âişe:

    “Kadın kendini erkeğe hibe etmekten haya etmiyor mu?” dedi.

    "Resulum! Eşlerinden dilediğini bir süre ihmal edip dilediğini de yanına alabilirsin. Kendisinden bir süre uzak durduğun eşlerinden birini tekrar yanına almanda sana bir vebâl yoktur. Bu hâl onların sevinmeleri, mahzun olmamaları, yaptığın muameleden hepsinin hoşnud olmaları bakımından daha münasiptir. Allah kalplerinizde olan her şeyi bilir. Allah alîmdir, halîmdir/her şeyi hakkıyla bilir, müsamahası boldur.”(Ahzâb, 33/51)

    âyeti inince de Âişe:

    “Yâ Rasülallah! Vallahi bana öyle geliyor ki, Rabb'in (kadınların değil) ancak senin arzunu/rızanı, hoşnutluğunu tahakkuk ettirmek için böyle çabuk davranıyor.” dediğini belirtmiştir.(Buharî, Nikah, 29; Müslim, Reda’ 49).
    15 ...
  2. 3.
  3. ateist zırvası. hz ayşe'nin sözü nasıl hadis oluyor?
    9 ...
  4. 4.
  5. --spoiler--
    "onlardan (zevcelerinden) dilediğini (sırasından) geri bırakır, dilediğini de yanına alırsın..." (ahzab/51)

    islam peygamberinin, adilane olma adına, kasm uygulaması gereği eşleri ile arasında bir cinsel ilişki sırası var. işte ahzab suresi 51. ayeti bu sırayı ortadan kaldırıyor. tüm bu galaksiyi, ahanda bu evren'i yaratan allah, elçi'sinin hanımları ile arasındaki cinsel ilişki sırasını peygamberin lehine ve eşlerinin aleyhine bozuyor. "kasm yok, sıra mıra da yok, sana mahsus kaldırdım, kafana göre takılabilirsin" diyor.

    mevzu hadislerde ise şu şekilde geçiyor:
    ~~
    " hz. aişe buyurmuştur ki: "havle bintu hakim (ra), resulullah (sav)'a kendisi gelip evlenme teklif edenlerdendir." aişe (ra) devamla dedi ki: "ben (kıskançlığın şevkiyle): "kadın kısmı bir erkeğe evlenme teklifi yapmaktan sıkılmaz mı?" (diyerek bu şekilde hz. peygamber (sav)'a teklifte bulunanları kınardım). ne zaman ki: "onlardan kimi dilersen (nevbetinden) geri bırakır, kimi de dilersen yanına alabilirsin. (nevbetinden) geri bıraktıklarından kimi istersen (nezdine almak)da da sana güçlük yoktur..." (ahzab, 51) mealindeki ayet nazil oldu, (kendimi tutamayarak):

    . "ey allah'ın resulü, görüyorum ki, rabbin seni memnun kılmada gecikmiyor" dedim. (kütüb-i sitte, hadisno: 748)

    işte bu sitem içeren ve diyanet'in yayınında "rabbin teala (kadınlarının değil) ancak senin arzunun tahakkuna müsaraat ediyor" şeklinde türkçeleştirilen "ma era rabbeke illa yüsariu fi hevake" sözünü eden de hz. ayşe.
    --spoiler--
    7 ...
  6. 16.
  7. (bkz: rabbin yalnız senin hevan için koştuğunu görüyorum).
    "Bakıyorum da, senin efendi Tanrı'n, yalnızca senin şeyinin/pipi keyfini (hevanı) yerine getirmek için koşuyor." Sahih-i Buhari
    ilgili link: https://makalelerleislam....medin-sehveti-ve-tanrisi/
    ilgili fotoğraf:
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2290150/+
    2 ...
  8. 8.
  9. ateist zırvası diyen arkadaşlar şöyle verilen kaynaklara bir bakın siz burada verilen peygamberin sözlerine zırva demiyorsunuz da buna mı zırva diyorsunuz?
    3 ...
  10. 13.
  11. kimi yalancının "kasıtlı olarak yanlış çevrilmiştir" diye inkar etmeye çalıştığı ayardır.

    evet, çeviride bir problem var ama bunların sandığı gibi değil. ayşe'nin kullandığı kelime "heva"dır. tercümesi? buyurun:

    http://sozluk.ihya.org/dini-terimler/heva.html
    1 ...
  12. 7.
  13. muhammed bin abdullah'la aişe binti ebu bekir arasında geçen bir konuşmanın vurucu tümcesidir ve sünniler arasında sahih sayılan pek çok hadisi de aktarmış olan buhari tarafından aktarılmıştır.
    1 ...
  14. 11.
  15. kaşar simit tadında olmasın o?

    sıkışınca ya da "gerçek islam bu değil" diye bağırırken hadis olmadan islam olmaz diyordunuz ne oldu? masal dediği hadisi nakleden adam buhari. yani hadisteki en güvenilir kaynak.

    namazın sünnetini kılarken peygamber ne derse o, işinize gelmeyince masal tadında dersiniz ama yemezler kardeş.

    t: en güvenilir hadis kaynağı buhari'nin naklettiği hadis.
    1 ...
  16. 5.
  17. çağın ötesinden gelen ayardır. öyle ki aradan 1400 yıl geçmesine rağmen günümüz şakirtleri bunu algılayamamış, ismini duyunca gözyaşlarına boğuldukları, evrenin uğruna yaratıldığını zannettikleri birisi ile insandan saymadıkları bir cinsiyetten birisinin bu şekilde konuşmuş olabileceğini kabullenemediklerinden dolayı söylediği söz üzerine düşünememişlerdir bile.
    3 ...
  18. 2.
  19. küsüratlı yazayım da inandırıcı olsun ayarıdır.
    5 ...
© 2025 uludağ sözlük