Modern mümintoların,
new age mumın's denilen yalnız kuran bize yetercilerin sallamasıdır.
ilk insan ademdir.
Cennetten kovulan adem ve havvadır.
Adam ve eva yani.
nouman ali khan'ın kur'an tefsirlerini dinledikten sonra haddim olmadığını düşündüğüm için ne üstünü ne altını eşelemeyeceğim iddiadır. bence kurandaki herhangi bir sureyi hatta ayeti gerçek anlamda yorumlayabilecek nitelik buradaki hiçbir sözlük yazarında bulunmamaktadır.
hemen bakara suresi 36'yı inceliyoruz: bunun üzerine şeytan onların ayaklarını kaydırdı da onları içinde bulundukları yerden çıkardı.biz de şöyle buyurduk:''bir kısmınız bir kısmınıza düşman olarak aşağıya inin. belli bir süreye kadar yeryüzünde sizin için bir bekleme yeri bir nimet imkanı olacaktır.
ayetin arapçasını yazmıyorum, dileyen google amcaya yazıp bulabilir. çevirilerin de hemen hepsi birebir bu anlamı ifade eder.
devam edelim: şimdi bu ayette geçen ''kulnehbitu'' ifadesi ''hubut'' kökünden gelmekte. yani ''gözden düşmek manasında''
bunu cebimize koyuyoruz..
sonra diyoruz ki sorgulayıcı bir birey olarak '' bir kısmınız bir kısmınıza'' denen bu ''kısımlar'' kaç kişi?
arapçada çoğul 3 ten başladığına göre, hz.adem'e ithaf edilen bu ayette en az 6 kişi işaretleniyor. işte arapçanın bu semantiği bizlere adem'in ilk birey değil, bir jenerasyon olduğunu ifade ediyor.
Ateist forumlarını bilmem ama, Eren Erdem'in son kitabı "Devrimci Peygamber"de öne sürdüğü tez. "Kur'an'da Hz Adem'in ilk insan olduğuna dair hiçbir atıf yoktur." diyor Eren Erdem. Yukarıda bahsi geçen ayetlerin Adem'in ilk peygamber ve ilk insan-ı kamil olduğuna işaret ettiğini savunuyor. Hz Adem'den önce yeryüzünde birtakım ilkel ve barbar insanımsılar olabilir belki de diyor...
Daha çok şeyler diyor Eren Erdem. Mesela yine Adem ile Havva'nın Cennetten kovulma kıssasına farklı bir bakış getiriyor. Yasak meyveyi yiyen Adem ve Havva'nın cennetten yeryüzüne kovulması(indirilmesi) olarak bilinen kıssadaki "indirilme"nin esasında Allah katında Adem ile Havva'nın mertebesinin düşürülmesi olduğunu savunuyor. Peki neden cennetten kovuluyor ya da Allah nezdinde mertebeleri düşüyor Adem ile Havva'nın. Yasak meyveyi yedikleri için... Yasak meyve neyi temsil ediyor: Mülkiyeti... Peki insanın mülk edinmesi (ihtiyacından fazlasını) günah mıdır? Eren Erdem günahın da birkaç adım ötesine gidiyor ve tarih boyunca helak olmuş (edilmiş) kavimlerin başına gelenlerin, o toplumların insan fıtratına aykırı bir şekilde eşitsizlik ilkesini yol tutmalarından kaynaklandığını savunuyor. Erdem'e göre Firavun Hz Musa'nın kavmine "Ben sizin rabbinizim. Bana itaat edin." dediğinde "yaratıcı" olma iddiasında değildi. Firavun da muhtemelen evreni yaratan bir ilaha inanıyordu. Ama o rabb(sahip) olduğunu iddia ediyordu. Tüm mülkün ve hatta insanların rabbi, yani sahibi... Ancak mülk ancak ve ancak Allah'ındı ve bu ilkeye karşı çıkan Firavun ve Firavun'a karşı çıkmayan çıkamayan kavmi helak olmuştu.
Velhasıl kelam, siz de benim gibi "Allah'ım, senin ve senin dininin temsilcileri bu kafa kesenler, adını anıp da yetim öksüz hakkı demeden kesesini dolduranlar olmamalı. Biz senin o kutsal mesajında birşeyleri çok eksik ya da çok yanlış anladık ama neyi?" diye dert edinenlerdenseniz, Eren Erdem'i bir okuyun derim. Önyargısız...
---spoylır---
sonra insanın topraktan 'cailun (ceale) edildiğini'
anlarsın belki.
---spoylır---
insanın topraktan ceale edildiğini kabul eden bir insanı, bu sürecin evrim yoluyla da olabileceğini düşünmekten alıkoyan şey ne olabilir acaba? zira evrim de canlılığın cansızlıktan başladığını öne sürer. Kuran'da bu süreç edebi dille anlatılır, bilimsel dille değil.
kılavuzu bilim olmayanların, yok kuran'da şu kelimenin kökü budur, yok şudur, öyleyse böyle olmalıdır, şöyle olmalıdır diye birbirlerine girmelerine vesile olan tezdir. hem de küfür kıyamet!...
Yoktur hz Adem diye bir sey. Havva da yok, cidden. Pozitif bilimlere inanin. Beykent siyasal masteri yapiyorum, hala bu safsataya inanan bir tane ogrencim yok. Büyüyün.
bilgiyi biraz daha güçlendirelim, bazı totoşların -sanmıyorum ama- belki ufukları açılır.
bakara suresi 31: ve adem' e ismlerin hepsini öğretti.sonra onları meleklere yöneltip: ''eğer doğru sözlüyseniz,bunları bana isimleri ile haber verin''dedi'
işte hz.adem'in ortaya çıktığı an budur. kan döken, istirmarcılık eden insanların vardığı tekamül boyutudur. ve devam eder ayet:
''ey adem, eşyanın ismlerini meleklere anlat dedi.adem onların isimlerini anlatınca : ben size muhakkak semavat ve arzda görülmeyenleri(sırları) bilirim. bundan da öte, gizli ve açık yapmakta olduklarınızı da bilirim, dememiş miydim?dedi (bakara 33)
yani adem'in bildiği şey meleklerin bilmediği bir şey.. meleklerin bilmediği bir şeyi sadece allah bilir bu kur'an'da ifade edilir. ve adem'i her şeyden ayıran özellik de budur.
hazreti adem'in kur'anı kerim'de topraktan yaratıldığı yazar. ayette ''halaka'' yerine ''cailun'' kelimesi geçiyor diye iddia eden beyin mahrumu insan kelime kökenini keşke araştırsaymış. kendisine teşekkür ederim sayesinde ben de şöyle bir bakındım. ''cailun''kelimenin manası da bahsedildiği üzere ''bir şeyin halini değiştirmek'' değil ''yapacak olan, kılan'' anlamına gelir.
bahsi geçen bakara suresi 30. ayetin meali ise şöyledir;
Ve Rabbin meleklere: Muhakkak ki Ben yeryüzünde bir halife kılacağım. demişti. (Melekler de): Orada fesat çıkaracak ve kan dökecek birisini mi yaratacaksın? Biz Seni, hamd ile tesbih ve seni takdis ediyoruz. dediler. (Rabbin de): Muhakkak ki ben, sizin bilmediklerinizi bilirim. buyurdu.
bilgi ile gel diyen arkadaşa gerekli bilgiyi özelden de buradan da vermiş olmama rağmen neden hala çırpınışlarda anlamış değilim. alkol bütün kötülüklerin anasıdır. içiyorsunuz hadi bizi ilgilendirmez de az için be kardeşim.
zaten sistem belli. kafa bulandırmaya çalış, cevabını aldıysan eyvallah demek yerine olayı dolandır, sonra ''söz bölgösözsönöz, döşönön ömönö köyöyöm'' deyip ergen ergen tribe gir. helal süper devam.
yanlış önermedir. adem aleyhisselam ilk insandır fakat ilk yaratılan değildir. ademoğlundan önce şeytanın kavmi cinler vardı. onlardan da önce melaike-i kiram vardı.
--spoiler--
uzatmayalım bağlayalım. bu ayette ''yaratma' anlamında kullanılan ''halaka'' kelimesi geçmez, bilakis ''cailun'' şeklinde bir kelime geçer ve bu 'bir şeyin halini değiştirmek'' anlamında kullanılan bir kelimedir.
--spoiler--
arkadaş içki kafasıyla zaten açıklamış. cailun kelimesinin bir şeyin halini değiştirmek olduğunu da söylemiş çok güzel. yani diğer ayetlerde geçen ademin topraktan yoğurulduğunu açıklamış. gavur arkadaşa kur'anı açıklamasından ötürü teşekkür ederiz.