Aslında tam olarak laiklik karşıtıdır. Bunun en iyi ve klasik örneği skolastik dönemdir. Ki patristik dönem felsefesinde dahi felsefe-din hususu hep karşı çıkılan bir birliktelik olmuştur. Bugünün hristiyanlığının skolastik dönemdekinden tek farkı insanların ona eskisi kadar itimat etmeyişi. Yoksa hristiyanlığın musevilik ile yarışırlığı vardır.
Yeri geldiginde din-bilim catismasinda bilimin tarafini tutanlar ; kilise hep bilim adamlarini öldürdü ühühü derlerken şimdi hristiyanlik laiklik karsiti degildir diyor.incili tevrati ve kurani okuyan kimse anlayacaktir ki üc dinin ortak ilkeleri vardir ...
Tüm sorun seriatin tarih üstü ve degismez kabul edilmesinde yatiyor..dinin evrensel ahlaki ilkeleri vardir fakat kutsal metinlerde hukuga , ekonomiye , sosyal iliskiye dair her ayet evrensel midir ? Bu sorgulanmali.
Çok katı ibadetlerinin olmaması, dinamik bir din olması, toplumsal bir düzen sunmaması(Dar-ül Harb, Dar-ül islam), tek eşliliği savunması, ulus devlet dini olması, islam ve Yahudilik gibi şeriatının olmaması, ezan gibi sözlü bir çağrı yerine çan gibi daha basit bir çağrı olması vb.