bir sünni olarak rahatsızlık duymayacağım durum. fakat hem alevi hem de türkiye komünist partisi taraftarı ise uzak durmak gerek. çünkü benimsemese de dine duydukları saygı sıfırın altında oluyor.
alevi değilim ama söyleyebileceğim şu ki, en kötü ihtimalle yaratılanı yaratandan ötürü sevmeyi öğrenirsiniz. çok da önemi yok aleviymiş, sünniymiş, paganmış, şamanmış...
birisi başlık sıçmış. trollükte emin adımlarla ilerliyorsunuz.
kişinin ailesinin sunni kesime kız vermemesi onların kendi içlerinde olan bir durumdur. kaldıki sunni ailelerde kızlarını alevilere vermemektedir çoğu zaman. medeniyet denen şey cehalet ile örtülmüş ise elden birşey gelmez. ha maksadınız alevilere bok atmaksa kendi bokunuzda ölür geberirsiniz ayık olun.
hala bunu sorun eden mallar var mı,biz onları ortaçağda kaldı biliyorduk,dedirten saçmasapan bir tespittir.(çok sevmiyorum yazmayı ama) bu tespitin bir beyinden çıktığına inanmadığım için anca sıçılmış olabilir diyebiliyorum.
sanki dünya sünniler üzerine kurulmusta uzaylilardan bahsediliyor. ne kadar gerizekali bir toplum yetistirdigimizin kaniti. hani bunu bir yabanci söylese anlarim ama atiyorum onbes milyon alevinin yasadigi ülkemizde böyle bir konunun bu kadar saptirilmasi normal olabilir mi? süper zeka git kendine türk, sünni, hic evlenmemis, bakire ve gözü disarida olmayan birini bul!
Hani dedik ya eğitim sistemi bu Türkiye'de gerizekalıaştırma üzerine kurulmuştur, dini kitaptır bu uyuşturmak ve sorgulmasını engellemek için çıkarılmıştır diye işte bu gerizekalılaştırma, uyuşturma, sorgulamasını engelleme vb. birçok amacın üzerinde gerçekleştirildiği insan tiplerinin entrysidir. Komik ama bunlar bide camiye giderler(ayakkabı çalmaya yada domalanları görmeye).
-aşkım ben aleviyim
-senin amına goyam! senin götünü sikem! (bu seferlik yoğurtlamak yok)
çok absürt bir konu başlığına yazdığımın farkındayım, ayrıca absürt üzerine söylenen her şeyin absürt olarak nitelendiğini de elhamdülillah kamyu*dan öğrenmiş bulunmaktayım ama demek istediklerim bir az daha farklı. toplumsal bilinçaltı*nın iğrenç bir dışavurumudur böyle bir ayrımı yapmak. yani böyle bir şey öğrenildiğinde karşıdakı insanı hemen x kategorisine sokarak artık farklı bir muamele çekmek melunluktur kısacası. mesele sadece dışavurumda değil. oluşumu da, buna dair en küçük bir çağrışım sahibi olmakta aynı derecede üzerine kusulasıcadır; yani ne olmuş?
arkadaş Alevilerin ibadethane hakkını savunmak, sünniler gibi diyanetten pay almalarını savunmak, zorla sünni eğitim verilmesini, köylerine camii dayatmalarına karşı çıkmak veya sünniler tarafından oluşan önyargıları yıkmak için çaba sarfetmek başkadır ileride doğacak çocuklarının tamamen sünni bir ailede yetişmesini istemek başkadır.
ilki toplumsal sorumlulukken diğeri bireysel haktır, istektir.
Ben bir Türk Irkçısı olarak Ruanda'da birbirlerine düşürülen afrikalıların haklarını elimden geldiğince savunur, onlara üzülürüm lakin dünyalar güzeli de olsa hale bery de olsa, bunun yanında peygamber kızı hatta onu geçtim Bir Türk Başbuğu kızı kadar ahlaklı da olsa o kızı almam arkadaş. Bu Tibetliler için de geçerlidir veya diğer hakları Türk haklarıyla çelişmeyen ezilmiş milletler için de geçerlidir.
Sonuçta ben evimde olabildiğince türk kültürü yaşatmak istiyorum, çocuklarımın da haliyle türk olmasını istiyorum.
Bir sünninin de çocuklarının Ramazanda anneleriyle beraber sahura oturma isteği olabilir, keza çocuklarına namaz kılmasını annelerinin öğretmesini de isteyebilir.
Keza bu bir alevi için de geçerlidir. doğacak çocuklarının muharrem ayını anneleriyle birlikte hissederek geçirmesini isteyebilir, keza cem'i, bağlamayı sevmesini isteyebilir.
Ha ben takar mıyım?
gerçek aleviyse takmam, ama çakma aleviyse aleviliğini değil çakmalığını takarım.
çok muhtemel erkek annesinin kalbine ineceği durumdur..
gerçi günümüz erkek anneleri bu konuda bi ilerleme kaydetti..artık dil,din,cins ne bilim ırk,mezhep ayrımı yapmıyolar..
oğluşlarının getirdiği hiç bi kızı beğenmiyolar..
babamın başına gelmiş durumdur. hatta bu kızla evlenmiştir *, sonucunda ise her mezhebe saygısı, sevgisi, emptasi olan çocuklar yetişmiştir *. bu çocuklar her iki mezhepte de çok iyi ve kötü insanlar olabileceğini, topluma hayırlı ya da hayırsız insanlar olabileceğini vs. bizzat içlerinde bulunarak gördükleri için, mezhep kavgasının saçmalığının da farkına varmışlardır. kimin allah katında daha yüce olduğunu sadece allah bilir, bunu mezhebiniz gösteremez. ayrıca bu evliliğin diğer kötü yanı, hem aleviliğe, hem de sünniliğe yapılan hakaterlerin ucunun bize dokunmasıdır. biz de şöyle bir sonuca vardık, önemli olan "insan (iyi, ahlaklı, akıllı vs.)" olabilmek. zaten kuran da bunu başarabilmemiz için ve allah'a inanmamız için bir yönlendirici değil mi?