"eş" olmaya farklı bir bakış açısı. bu da bir renk. bu da bir bakış açısı. ha cinsiyetçilik var mı? var! tiyniyet var mı cümle kalıbında? yok! tasvib edersin etmezsin o ayrı. hayatlarını, iyi günde, kötü günde birlikte geçirmeye söz vermiş iki insan, biribiri için ne isterlerse o olurlar. her şey mübahdır; yeri gelir kadın orospu olur, yeri gelir erkek. mevzu aile meclisinde ise 3. insanların ki, laf-ı güzaftır canım kardeşim.
yanlıştır, terstir, dünyaya götünden bakmaktır. biber acıdır, hayatta acıdır, demekki hayat biberdir mantığı. insancası ve doğrusu;
(bkz: orospu herkesin karısıdır)
kadın, yatakta orospu, mutfakta iyi bir aşçı, dışarda hanımefendi olmalıdır. birde kendini dinletmeyi bilen, güçlü ve saygın bir kişiliği varsa tadından yenmez. bunu başarabilen kadınlar ne aldatılır, ne de mutsuz olur. orospu kelimesi burda mecaz anlamda kullanıldığından, erkek de karısının pezevengi değildir.
kadından kadına değişen önerme.
abazalığın tavan yaptığı uludagsözlük te "hepimizin anası orospudur" başlığının eş başlığı olarak açılan ve abazanların seri şekilde + yağmuruna tuttuğu ve "allahım ne olur bana bir orospu eş nasip et" şeklinde dua etmeye teşvik eden önermedir.
(bkz: senin anan bir melekti yavrum)
- her kadın kocasının orospusudur.
+ benim karım orospu değil!
- yok abi öyle demek istemdim.
+ kadınları aşağılama o zaman. bundan sonra da daha dikkatli konuş.
- yok abi. yani şey... kem, küm...
+ sen de evlisin.
- abi mahcub etme. özür dilerim.
+ benden değil tüm kadınlardan özür dile lan densiz.