hem müslüman hem komünist olmak

    6.
  1. 23.
  2. dunya ya da ozel olarak yurdum, oyle bir hale geldi ki, artik herkes, herseyin ustune bir inanc perdesi ortmek mecburiyetinde hisseder oldu kendini. bir tur mesruluk arayisi sanki. ustu inanc perdesi ile ortulmemis her sey fazla ciplak, fazla ayip, ne garip! hem musluman, hem komunist olmak da eskiden duymadigimiz bir seydi, yeni moda anladigim. bu sosyoloji terimleri sozlugu daha cok degisir canim bu gidisle.
    6 ...
  3. 16.
  4. "tek yol devrim allah kerim!" demek.
    3 ...
  5. 7.
  6. aslında ne müslüman olabilmek ne de komünist olabilmektir bu. neyse efendim fazla uzatmadan sözü marx'a, engels'e, lenin'e ve diğer komunist amcalara bırakalım ;

    " Din halkın afyonudur, Halkın aldatıcı mutluluğu olarak, dinin ortadan kaldırılması halkın gerçek mutluluğunun beyan ettiği taleptir." (Karl Marx, F. Engels, Din üzerine, sf.38)

    " Bir Marxist materyalist olmalıdır, yani din düşmanı " (V.I. Lenin, Toplu Eserler cilt 35, sf.121)

    " Hiç şüphesiz, biz komünistler, kelimenin gerçek manasıyla Allah'a inanmıyoruz. Hiçbir dine inanmayız. Bizim dünya görüşümüz diyalektik materyalizmin ve tarihi materyalizmin görüşüdür. " (Çang Çi Yi, Çin Komünist Partisi Birleşik Cephe faaliyetleri Şubesi Md. Yard. 4 Nisan 1962)

    " Bizde ise Ekim ihtilali yasası ile bunlar sonuna dek çözümlenmiştir. Dine karşı gerçek olarak savaştık ve savaşıyoruz. " (Marx-Engels-Lenin-Stalin, Kadın ve Marxizm, sf.225)

    " Marxizm bir materyalizmdir. Bu niteliğiyle 17. yüzyıl ansiklopedicilerinin materyalizmi ya da Feuerbach'ın materyalizmi kadar alabildiğine DiN DÜŞMANIDIR. Bu yalanlanamayacak bir durumdur. Ancak, Marx ve Engels'in materyalizmi, materyalist felsefeyi tarih alanına ve toplumsal bilimler alanına uygulamada ansiklopedicilerden ve Feuerbach'tan daha ilerilere gitmiştir. 'Dine karşı koymalıyız', bu materyalizmin, dolayısıyla da Marxizmin abecesidir. Ama Marxizm abeceyle yetinip kalan bir materyalizm değildir. Marxizm daha ileri gider. Der ki; dine karşı savaşmayı bilmek gerek; bunun için de yığınların inancını ve dinlerin kaynağını materyalist bir biçimde açıklamak gerek. " (Marx, Engels, Lenin, Anaşizm ve Anarko Sendikalizm, sf.282)
    3 ...
  7. 29.
  8. 22.
  9. bahsi geçen ideolojinin sembolü olan yeşil ile kırmızı pan-islamizm ideolojosinin de sembolü olmuş ve istanbul takımlarından sonra anadolu'da kurulan ilk türk takımı olan ve ay-yıldız'ı taşıma şerefine nail olmuş karşıyaka spor kulübü'ne de renklerini vermiştir.

    kuva-i kaf sin kaflar
    2 ...
  10. 32.
  11. iki değeride cılkını çıkartmadan bünyesinde badırabilmektir. yapabilene ne mutlu.
    3 ...
  12. 40.
  13. En doğrusudur. Çünkü islam paylaşmayı söyler.
    2 ...
  14. 9.
  15. Partido Árabe Socialista Baaz nam-ı değer baas partisi... bugün hemen hemen her islam cumhuriyetini yöneten siyasi örgütlenme bu sisteme dayalıdır. bu devlet örgütlenmelerinin en esas özelliği iktisadi ve siyasi alanda sosyalizmi benimsemiş olmasıdır. ancak Sovyet sisteminden farklı olarak devletin hukuk sistemi şerr-i hukuğa dayalıdır. yani bugün şeriatla yönetilen islam devletlerinin Sovyet kommünisminden tek farkları hukuk alanında dini esasları benimsemiş olmalarıdır.

    bu sisteme kabaca karpuz modeli diyebiliriz. dışı yeşil [hilafet]; içi kırmızı [sosyalism]...
    2 ...
  16. 42.
  17. bu bayağı bir zorlar. hadi hem laik hem müslüman olunmazın doğruluk payı yüksek ama hem komünist hem müslüman olmak çok zor.

    komünizm başlı başına bir ideoloji ve dine karşı radikal yaklaşıyor. mesela burjuva dini reforme edip sosyal hayatın dışına itmeye çalışırken komünistler dini tamamen ortadan kaldırmak ister.

    benim zamanımda öyleydi, şimdi cumada toplanıp cuma çıkışı devrim yapacağız diyorsalar bilemem.
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük