Dine göre değişen durumdur.
Misalin islamda devletin uygulaması gereken ayetler vardır. Kısas, cezalarla ilgili ayetleri kişiler uygulayamaz. Bir ayeti hafife almak, onunla alay etmek islama göre dinden çıkmaksa o zaman siz düşünün ;kısas ve cezlar, faız, zina, içkinin üretilmesi, içilmesi, satılması, miras hukuku, evlilik, hukuku, savaş hukuku, gibi konularda " Allah bana karışamaz, ben onun ayet lerine değil aklıma bakarım, birde sadece ona inanır, dua ve ibadet ederim " demenin ne anlama geldiğini.
din insanın kendi içinde Allah'la yaşadığı vicdani ilişkidir. laiklik ise din gibi ulvi bir kurumun, siyaset gibi pis bir olguya karışmasını engeller. yani bu adam gerçek müslümandır.
hem laik hem müslüman olunmaz ya müslüman olacaksın ya laik. laik olan birisi müslümanım demesin. müslümanım diyeden ben laik bir ülkee yaşamak istiyorum diyemez.
Laikligi destekleyen musluman olunur tabi ki. Bunda bir sorun yoktur. Ancak bir baska bakis acisiyla da elbette olunmaz. Ulkeler laik olur, bireyler degil. Bireyler musluman olur, ulkeler degil.
Bir insan musluman olup da laikligi destekleyebilir. Laiklik dinsizlik degildir zira. Hukuk sisteminin, burokrasinin kaynaginin hic bir dini esasa dayanmamasi mantigi uzerine kuruludur.
Laiklik kavramini bilmeyen cahil bir musluman laikligin kendi dinine hakaret oldugunu sanar.
Benzer muslumanlar evrim teorisini de ayni cehaletten dolayi reddeder. Evrimin kendi dini ogretilerini yalanladigini zanneder. Ona gore evrim de maymundan gelmektir.
hem laik hem musluman olunmaz diyen bir cahille tartismak bu sebeple zaman kaybidir.
devlet laik olcak diye halkın diniyle oynarsanız oluşabilecek başlıktır. laiklik hiç bir zaman bir bireye indirgenemez. birisi çıkıp ben laikim diyemez. devletin de ben müslümanım demesi kadar saçmadır. he yok ben laiklik altından dini halktan uzaklaştırmak istiyorum dersen o zaman bende senin laiklik anlayışını çiğnerim arkadaş. işine gelince laikiz biz aman din yaklaşmasın bize işine gelince ben diyanet işleri kurarım halkın diniyle oynarım de. yav he he.
birisi, çıkmış bizim beyin dalgalarımızı yoklamış, beynimizden bir şeylerin yok olmasını istemiş sonradan kuracağı ampül esaratinende gözlerimiz kamaşsın, gözmesin, koyun olalım diye, sonradan, o' esaretteki kişiler çıkmış biz kemalistlere ne biçim koyduk diye gurur duymuş, gurursuzken, sonra cıvatalr eskimiş püsümüş beynimizdeki, takılıp takılıp kalmış aynı noktada, gidememişiz taa uzak dağın ardına, gidememş hatta durmuşuz, durmuş saatler bile yanlış noktayı gösteriri olmuş çünkü; tek amacı esaret altına alıp bizleri, gizl emellerini gerçekleştirmekmiş, teröristin sağ uşğıymış bunlar aslında!..
bütün bu tarışmalar, o gemicikleri
o kadrolaşmaları yapmakmış
bizleri , yok etmek hatta süründürmek için!...
hangisiyle ilgileniyorsun? laik olma kısmıyla mı? müslüman olma kısmıyla mı?
müslümanlık kısmıyla sen ilgilenme "şirk koşmak" olur. onun hesabını soracak sen değilsin. vakti zamanı gelince onun hesabını kişi kendi verir sen zahmet etme.
laik olma kısmıyla ilgili yorumlarını yapabilirsin, düşünce özgürlüğüne girer.
ama noooldu? zorlandın mı işin içinden dini çıkarınca?
insan ister müslüman olur ister başka bir dine inanır yada isterse hiçbir dine hatta tanrıyada inanmaz ama insan eğer insansa yani başka insanların inançlarına saygı gösteriyorsa yaşadığı devletin laik esasa göre hareket etmesini ister.yani insanın laik olması devletin laik olmasını istemesidir.çünkü devlet hepimizindir.kural koyucudur ve koyduğu kuralların uygulayıcısıdır.bireylerin inanç özgürlükleri devletin güvencesi altında olmalıdır.bunun içinde devlet inançlara hem eşit mesafede durmalı hemde hiçbir inancın diğeri üzerinde tahakküm kurmasına müsade etmemelidir ve tabi kurallarını koyarkende uygularkende hiçbir inancı referans almamalı tek referansı ortak akıl olmalıdır.
olunmaz, yani şöyle, vatandaşın laik olma gibi bi zorunluğu yoktur hacılar, müslüman olma gibi bi zorunluluğu da yoktur. laik olmak devletin işidir, devlet laik olmalıdır, her dine eşit mesafede durabilmelidir. ama bazı mongolların anladığı şey farklı. uzun lafın kısası bidon kafalılar, insan laik olmaz, devletin sorunudur bu.