içkinin haram olduğunu kabul ediyorsa ve o günaha giriyorsa bu adam hala müslümandır ve onun yanıp yanmıyacağını allah bilir burada böyle kesin hükümler verilmez.
kimsenin karışamayacağı insandır. din insanın allah ile arasındaki bir şeydir ve insan günahlarının bedelini allah'a ödeyecektir. bu durumda allah'ın diğer kullarına b.k yemek düşer.
müslümanım diyen, içki içmeyen fakat içinde binbir türlü şerefsizlik olan, ancak bunları dışa yansıtmamaya çalışan insanımsı varlıklardan daha müslüman olan insanlardır.
Sonunun sadece Allah tarafından bilinebileceği insandır. Durum şu eğer içkinin haram olduğunu kabul ediyor ama nefsine mağlup olup yine de alkol kullanıyorsa günahkardır; fakat hem içki içip hem inandığını söyleyip fakat içkinin haram olduğunu kabul etmiyorsa küfre girmiş sayılar ve kafirdir.
içkiyi helal sayan'da kafir olur. fakat bir şey var, içki içti diye insan kafir olmaz. demek ki allah'a ve peygamberine (sav) inanıyorsa hem' de içki içiyorsa, yinede müslümandır.
içki içmeyip, namaz kılıp, görünürde islamın bütün gereklerini yerine getirip devletin parasını iç eden şerefsizden daha düzgün müslümandır başlıkta kastedilen şahıs.
gıybet etmenin(dedikodu) çok daha şiddetli bir günah olduğunu, ama kimsenin bunu takmadığı bir islam aleminde, umursanmayan günahlara göre daha az günahkar insan.