--spoiler--
bir süre sonra ahzab suresinin sadece muhammed'i kapsayan 50. ayeti inmiştir(!). ayet, muhammed'e, akraba olsun olmasın tüm kadınları helal kılmıştır...
--spoiler--
tam bir çarpıtma örneği. burda helal kılınanlar bellidir.teyze, hala, dayı, amca kızları helal diyor. akraba olsun olmasın mış, akraba olmayanlar zaten helal olacak. akrabalarda bunlar gayet doğaldır. isteyen evlenmez ama hala kızı teyze kızı amca kızı v.s olabilecek durumlardır. teyze kızı genetik açıdan en risklisidir. ama bu risk de tartışılır. eğer br hastalık varsa ailenin geçmişinde olmaması iyidir. ama yoksa çokda sorun değildir.
hz muhammed'in, hz haticeden sonraki bütün evlilikleri politik, stratejik ve sulh sebeplerinden olmuştur. üstelik normal bir insan, sadece bir kadın ile evlenerek bu evliliğin sorumluluğunu çok zor kaldırabilirken, peygamber efendimiz bütün o evliliklerin sorumluluklarının üstesinden gelmiş, peygamberimiz eşlerinden, eşleride peygamberimizden razı olmuştur. komşu kızının donuna elini sokan ya da kerhanelerde para karşılığı yatan, üniversitelerde ya da hayatınızın herhangi bir noktasında kızlar ile zina yapan sizler; acaba hz muhammed ile ilgili bir yorum yapmaya çabalarken, önce kendinizi değerlendirmiyormusunuz? "hayır kardeşim ben kimseyle yapmadım şimdiye kadar" diyenleriniz varsa sizi islama davet ediyorum. milyon kere zina yapan kişiyide islama davet ediyorum. kendinizi bu dünyada çok hırpalamayın.
ben hala neresine yuh çekiyor arakdaşlar anlamıyorum. kendini sana bağışlayan kadınla evlenmen helal diyor. bu tüm insanlar için geçerli değil mi? sizle evlenmek isteyen biri ile evlenmek de ne sakınca var. ayrıca hala, teyze v.s çocukları ile evlenmek bazı açılardan sakıncalı bulunabilir, ama genetik danışmanlık alınırsa çok da sakınca değildir. etik olarak kimi istemez yine de kimse de kesin şekilde teyze kızı , hala kızı evliliği yasaklanmalı diyebiliyormu hayır.
nedendir tam açıklayamasamda, sünnet olarak görülmemesi gerektiğini gayet iyi biliyorum.
şunu itiraf etmeliyimki kocası savaşta ölmüş, ya da kimsesi olmayan bir kadına sahip çıkmanın başka bir yolu o devirde varmıydı bilemem ama günümüzde onlarca yolu olduğu kesin.
o yüzden libidosuna yenilen zevatın ahlaksız eylemlerine hazreti muhammed i delil göstermesine tahammülümde yok.
iki, üç karılı şeyhlerinizinde insanlıktan nasibini almamış gavatlar olduğuna inancım sonsuz.
imzasız olarak kadınlarla cinsel deneyimler yaşamayı, doğal olarak görüp peygamberin evliliklerini sorgulamak haddini bilmemektir, öküzlüktür. ulan şerefsiz kusura bakma da, sen istediğin kadınla yatacaksın, belki 10 belki yüz, sonrada bunlar 4 karı alıyor diyeceksin öyle mi? ki pratik 4 kadınla evlenmek de imkansız gibi bir şeydir. islamı kurallara göre 2. kadın bile imkansıza yakındır. çok uç durumlarda gerçekleşir bu hadise. bilen adam akıllı kaynaklardan bulur cevabı.
ahzap suresinin 50. ayetine bakıp da "yuh" çekmenize vesile olacak evlilik türüdür.
"ey peygamber! mehirlerini verdiğin hanımlarını, allah'ın sana ganimet olarak verdiği ve elinin altında bulunan cariyeleri, amcanın, halanın, dayının ve teyzenin seninle beraber göç eden kızlarını sana helâl kıldık. bir de peygamber kendisiyle evlenmek istediği takdirde, kendisini peygambere hibe eden mümin kadını, diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helâl kıldık). kuşkusuz biz, hanımları ve ellerinin altında bulunan cariyeleri hakkında müminlere neyi farz kıldığımızı biliriz. (bu hususta ne yapmaları lâzım geldiğini onlara açıkladık) ki, sana bir zorluk olmasın. allah bağışlayandır, merhamet edendir." (ahzab, 50)
buna göre, peygamber bir kadınla evlenmek isterse ve o kadın da peygamberi isterse (ki peygamberi reddetmek her kadının harcı değildir), peygamberin gerideki tüm eşlerine rağmen evlenmelerine hiçbir engel yoktur. ne var ki geçen zaman içinde gelişen günlük siyaset, peygambere evlilik konusunda sınırlama getiren aynı surenin 52. ayetini doğurmuştur. fakat bu bile mümin erkeklerin en fazla dört kadınla evlilik hakkı bulunmasına rağmen, peygamberin onlarca kadına ya da cariyeye sahip olduğu gerçeğini değiştirmez.