sayısı tahminlerin dışında kalıcak kadar evlense dahi,amacı her daim belli,tutumlu ve var olma sebebiyeti icinde her daim mevcuttur.
sayısız kanun tasarıları,karikatür duzenlemeleri,dünya güzellik yarışmalarının yer değişikliği h.z muhammedin çok eşli olmasından çıkmıştır.
kuran-ı kerim bile 4 kadın fazlası eşliliğe hayır diyorsa, kendisine bir hikmet ve yaymak için gönderilen kuran-ı kerimi nasıl dışlamış olabilir.h.z muhammedin çok eşliliğindeki amaç tamamiyle islamiyeti kadınlar yoluyla yaymak ve kimi zamanlarda ise çeşitli nedenlerden dolayı evsiz,eşsiz,kimsesiz kalmışları koruma amacı güderek yanına almıştır.ve bu çok eşliliğin fazlasını 50 li yaşların üstünde yapmıştır.
dünyaya inanılsa da inanılmasa da tek bir harfi değişmeden gelen kuran-ı kerimi hz muhammede borçluyuz.islamiyet için harcadığı emeği, öncesinde 2 evlilik yapmış,kendisinden 13-15 yaş buyuk olan ilk eşi hz hatice r.a şöyle belirtiyor; "tüm hayatını son nefesine kadar islamiyet yaymak için harcadı"
aslında müdahil olmak istemediğim mevzudur. ne var ki
--spoiler--
.islamiyet için harcadığı emeği, öncesinde 2 evlilik yapmış,kendisinden 13-15 yaş buyuk olan ilk eşi hz hatice r.a şöyle belirtiyor; "tüm hayatını son nefesine kadar islamiyet yaymak için harcadı"
--spoiler--
ifadesi bir uyarı yapmamı zorunlu kıldı: peygamberin ilk eşi olan hatice, peygamberin ölümünden 13 yıl önce ölmüştü. dolayısıyla "son nefesine kadar" diye bir ifade kullanması imkansız...
hayır, bu insanlar böyle sözleri nereden öğreniyorlar, nasıl kolayca inanıyorlar anlamak mümkün değil... zaten referans, link verme zahmetine de katlanmamış...
kadının pek bulunmadığı bir döneme denk gelmesi bakımından hz muhammete verilen büyük bir ayrıcalıktır. cahiliye devri ve islamiyetin ilk yılları bilinen kanının aksine kadın nüfusunun neredeyse hiç olmadığı bir dönemdir. cahiliye inanışında yüzlerce yıl boyunca doğan kız çocuklarının diri diri gömülmesi doğal dengeyi 10 erkeğe 1 kadın düşecek kadar bozulmuştur. bu bakımdan hz muhammet in çok eş almasını savaşta şehit düşenlerin eşleri dul kalmasın diye açıklamak büyük palavradır. çoğu erkeğin evlenecek 1 kadın bile bulamadığı dönemde 8-10 kadınla evlenmek düpedüz ayrıcalık göstergesidir.
hz. muhammed ile evlenmesine izin verilen kadinlardir. çoğuldur, birden fazladir. her gece baskasiyla olabilir. sonucta o kadinlar o'na helaldir. afiyet olsun.
TvT, hiç bir şekilde, kendisini özel olarak islam ve daha özel olarak da Muhammed eleştirisiyle sınırlı tutmuyor. islam peygamberinin haremi, sadece üzeri örtülmek istenen bir konuyu bilinçlere çıkarmak hedefiyle yayınlanmaktadır ve böyle bir 'zevce listesi' veya harem, sadece 14 asır önceki Arap toplumunun genel koşulları içinde değerlendirilebilirse anlaşılabilir ve 'anlamlı' hale gelebilir.
islami 'ulema', 'peygamber efendimizin hanımları' dediği vakit, hangi ölçülere göre, 'peygamber zevcesi' tayin ettiğini gizlemektedir. Örneğin, Muhammed'in 'nikahlı' olmadığı bir cariyesi ile cinsel ilişki kurması ve ondan çocuk sahibi olması, ilgili kadının 'zevce/eş' kategorisine girmesine yetiyor mu, yetmiyor mu? Dikkatli her okur, islami ulemanın, Muhammed'in cariyelerini ve bu cariyelerin 'kadın'lık vasıflarını gizlemeye çalıştığını; onları 'Muhammed efendimizin hanımları' kategorisi dışına attığını fark edecektir.
'Muhammed'in haremi', öteki yönüyle eski toplumun 'tek eşlilik/çok eşlilik' kavrayış ve uygulamasının değişik yönlerinin açıklığa kavuşturulmasına da hizmet etmesi için ele alınmaktadır.
03- Ayşe (Aişe) Ümmü'l-mü'min Aişe bint Ebi Bekr es Sidîk el-Kuresiyye
Ayşe'nin 6 yaşında iken Muhammed'e nikah olduğuna dair hadisler için bak.
Sahi-i Buhari Muhtasari C. 10, s.77-79, Hadis no 1553
islam Ansiklopedisi C.2, s.201-205, Diyanet Vakfı
04- Safiye binti Huyey bin Ahtâb en-Nadriye el-israilliyye el-Haruniye
Safiye binti Huyey bin Ahtar, Meydan Larousse C. 10, s. 822
· Şeriat ve Kadın-ilhan Arsel s. 246-247
· Şeriat ve Kadın-ilhan Arsel s. 265
· Sahi-i Buhari Muhtasari C. 8, s.429, Hadis no 1286
· Şeriat ve Kadın-ilhan Arsel s. 285
05- Cüveyriye binti Haris ibn Ebi Dirar el-Müstalikiye
Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 490
06-Zeynep binti Hüzeyme b. Haris b. Abdullah b. Amr b. Abdumenaf b. Hilal b. Amir b. Sa'saa el-Hilaliyye
Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.4, s. 157
07- Meymune binti Haris el-Hilaliyye
Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 490
08- Mariye binti Sem'un el-Kiptiye el-Misriyye
(Cariye, Muhammed'in ölen oğlu ibrahim'in anası)
Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s.485, 502,509
09- Reyhane binti Sem'un el-Kurziye (Cariye)
Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 485, 491, 538
10-Zeynep binti Cahs el-Esediyye
Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.2, s. 284, 380
Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.3, s. 261
Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.4, s. 248-251, 253, 275, 426
Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 435, 485, 486, 489, 497
Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.6, s. 161, 276, 277, 378, 513, 515
Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.7, s. 59, 169, 173, 174, 521,
Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.8, s. 162
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.9, s. 181
11-Ümmi Seleme Hind binti Ümeyye el-Mahzumiyye
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.3, s. 98, 99, 138
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.4, s. 157
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 496
12- Aliye b. Zebyan b. Amr b. Avf b. Ka'b b. Abd b. Ebibekir b. Kilab
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 491
13- Esma binti Ka'b el Cevniyye (Umeyme)
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 494
14- Ümmi Habibe Remle binti Ebi Süfyan Sahr b. Harb ibn Ümeyye el-Ümeviyye
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.3, s. 100
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.4, s. 244, 245,-247, 397, 496
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 496, 497
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.8, s. 53
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.10 90, s.
15- Hafsa binti Ömer b. Hattab el-Adeviyye
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.3, s. 265, 477
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.4, s. 294, 346
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 244, 253, 268, 269, 391, 434, 485, 486, 488, 496, 497, 536, 538
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.6, s. 24
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.7, s. 229, 230, 349, 373, 544,
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.8, s. 57
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.9, s.12,13,
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.10, s.542
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.12, s. 146
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.14, s. 330
16- Müleyka binti Ka'b
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 495
17- Leyla binti Hatim el-ensâriye
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 498-499
18- Gaziyye binti Cabir b. Hakim
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 497, 500
19- Ümmü Serik el-Ensariye en-Ensariye en-Neccariye
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 494, 498
20- Senba
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 486
21- Ali b. Zebyan b. Amr b. Avf b. Ka'b b. Abd b. Ebibekir b. Kilab
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s.491
22- Havle binti Hakim es-Sülemi
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 17, 18 492, 497
23- Amre binti Yezid el-Gifariyye
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 486
24- Katile binti Kays
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 494
25- Esma binti Salt
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 494
26- Hamze binti Haris el-Müzeniye
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 494 (nişanlandı)
27- Havle binti Hüzeyl b. Hubeyre et-Taglibi
· Şamdan Muhammed'in yanına gelirken vefat etti.
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 491
28- Saraf binti Fudale b. Halife
· Havle binti Hüzeyl bi. Hübeyre et-Taglibi'nin teyzesi, Şamdan Muhammed'in yanına gelirken vefat etti.
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 491
29- Emine
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 492
30- Ümeyme binti Numan b. Serahil
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 492, 493
31- Fatima binti Dahhak b. Süfyan
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 59, 493
32- Amre binti Yezid el-Kilabiye
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 494
33- Amre binti Zeyd
· Ibni Kesir, Büyük islam Tarihi, C.5, s. 492