hazreti ebu bekir

entry133 galeri8
    56.
  1. 55.
  2. "o ne söylediyse doğrudur" diyen, peygamberimizin "en yakın dostu" ve kayınpederi.

    hakkında atılan iftiraların kaynaklarına bakanlar anal seks mahsullerine ulaşacaktır.
    2 ...
  3. 54.
  4. 53.
  5. "Peygamber in sünnetlerine ısınamıyorum" sözünün sahibi olan ve ismine ulanan "hazret" sıfatını haketmeyen ilk halife.
    0 ...
  6. 52.
  7. Bekirin oğludur. Şaka bir yana dostluğu öğreten über insandır kendisi.
    0 ...
  8. 51.
  9. Mescidde Allah rasulü ebubekiri göremeyince meraklandı ve sordu, birkaç vakitir namazlara da gelmiyordu, oysa ebubekirin üzerine giyecek elbisesi kalmamıştı, dışarıya çıkamıyordu, üzerinde siyah bir çarşafla evde oturuyor, dışarı çıkamıyordu. Cebrail mescidde üzerinde siyah bir çarşafla görününce peygamberimiz bunun nedenini sordu, bunun üzerine cebrail durumu anlattı ve gökteki meleklerin ebubekire özenip siyah çarşafa büründüğünü söyledi. (kısaltarak yazdım)

    ilk müslüman olduğu dönemde şehrin en itibarlılarından, en zenginlerinden biri iken, vefat ettiğinde üzerindeki elbiseden başka hiç bir varlığı olmayan insan. bazı arkadaşların dediği gibi gözü halifelik filan görmeyecek derecede dünya nimetlerinden uzaklaşmış, tüm şahsi isteklerini bir kenara bırakmış, savaşlarda canını tehlikeye atmış büyük sahabi.

    Hz. Ebubekir bu dünyada vefa nedir, dostluk nedir onu göstermiştir, herkes peygamberimize karşı çıkarken, herkes onu aşağılarken o ona sahip çıkmıştır, hiç kimse yokken onun yanında o bulunmuştur, hz ebubekir islamın ilk yıllarında malını mülkünü köle satın almaya, müslümanların ihtiyaçlarını karşılamaya adamıştır, şehirde itibarlı birisiyken mekkelilerden tabiri caizse bir araba dayak bile yemiştir, siz şimdiye kadar hangi arkadaşınız için bu fedakarlıkları yaptınız ki?

    Bu yüzden Hz Ebubekir sahabenin en büyüğüdür, gerçi bir müslüman sahabeden kimseyi ayırmaz, bazıları gibi birini sevip diğerini yermez, hepsini sever, lakin Hz Ebubekir bu dinin yayılmasında büyümesinde temel taşıdır, bu dinin temelinde onun koyduğu manevi harçlar vardır.
    0 ...
  10. 50.
  11. hz. muhammed'in kayınbabası.
    1 ...
  12. 49.
  13. 48.
  14. ikinci binin yenileyicisi imam-ı Rabbani (kaddesAllahu sırrahu), Sıdık-i Ekber (radiyAllahu anhu)nun, peygamberlerden sonra en faziletli kimse olmasını şu üç özelliğiyle açıklar:

    1- Canını, bedenini ve emeğini, dini ve peygamberi uğruna pervasızca öne attı. Teklifsiz, pazarlıksız ve tereddütsüz hizmet etti.
    2- Malını ve parasını, üzerindeki tozları silkelercesine döktü önüne peygamberin. Ta ki geriye bir tek Allah ve Resulü kalıncaya kadar. Öyle demişti Resulullah a.
    3- Toplumdaki nüfuzunu ve itibarını feda etti. Kimsenin savun(a)madığı Yetim Peygamber e kol kanat olmak için.
    3 ...
  15. 47.
  16. uydurma hadisler yetmezmis gibi adina "ya rabbim vücudumu o kadar büyüt ki, cehennemi doldurayım, benden başkası orada yanmasın" diye dua ettigi soylenilen-uydurulan sahabe, ilk halifedir *.
    cennete ve cehenneme yakinen iman etmis bir insanin bu sozu soylemesi kendisiyle celistigini gosterir. hz ebu bekir boyle soylememistir.
    0 ...
  17. 46.
  18. 'ya rabbim vücudumu o kadar büyüt ki, cehennemi doldurayım, benden başkası orada yanmasın' diye dua etmiş, yardırmıştır sağolsun. ya o kadar da dedik yobaz insanlarla aynı cennete gitmek istemiyoruz diye. cehennem dediler. tamam. e bir de ebubekirin de kıçı cehennemde yer kaplayacaksa allah bir suit hazırlasın en güzelinden bana. *

    edit:ben relief in yalancısıyım. (bkz: #11776696)
    3 ...
  19. 45.
  20. abide şahsiyet,hıristiyanlıkta havari petrus ne ise islamda hz. ebubekir o dur.

    efendim cenaze işleri devam ederken halife seçilmiş nasıl olurmuş...yahu birincisi devlet işleri süreklilik arz eder kaos a geçit verilmez,hz. ali nin bir itirazı var idiyse ümmetin kararına karşı çıktığını ilan ederdi yaptığı sadece geç biat etmektir o da fedek arazisinin hakları ile anlaşmazlık nedeniyle olması muhtemeldir diyelim ki hz. ali gerçektende halifeliğe kendisinin öncelikli hakkı olduğunu düşünmüştür iyi güzelde ümmetin kararı bu değildir halifelik makamı ümmetin yönetimi makamıdır ümmetin kararı ise hz. ebubekir lehinedir.

    ikincisi bizzat şiilerin kutsal saydığı hz. aliye atfedilen nehcül belağa da hz. osman ın şehadeti sonrası hz. ali ye yapılan halifelik teklifini hz. ali nin ilk etapta red ettiğinin itirafı görülür ee hz. ali nin hilafette önceliği var idiyse hatta haşa bu allah,peygamber emri idiyse hatta sümme haşa ilk üç halife halifeliği ele alarak hz. ali nin hakkını gaspetti ise ve haşa hz. ali kan dökülmesin diye bu allah emrinin çiğnenmesine razı oldu ise en azından üçüncü halifenin şehadeti sonrası sözde allah emrini derhal kabul etmesi gerekirdi. şia nın iddialarına derinlemesine bakar isek üstü kapalı peygambere iftira görürüz, çünki onlara göre hz. peygamber halkını yetiştirememiştir,hz. peygamber muallimliği beceremiştir. hz. ali ye iftiradır zira allahın emrini kendisine teklife rağmen ilk etapta kabullenmek istememiştir,ümmete iftiradır çünki başlarında ilk üç halifeyi görmek istemişlerdir. ilk üç halifeye iftiradır ümmetin kararını ümmet adına uygulamaktan dolayı gasıplıkla suçlanmaktalardır.

    üçüncüsü halife nin muhacirden seçileceği kararı alındığında hemen herkesin aklına sağ iken hz. ebubekir gelmiştir...dördüncüsü hz. ebubekir sağ iken kimsenin aklına hz. ömer gelmemiştir...beşincisi hz. ebubekir sağ iken kimsenin aklına hz. osman gelmemiştir...altıncısı şii iddiasına göre hz. ebubekir sağ iken hz. ali nin hilafete daha layık olduğunu düşünen sahabe sayısı sadece 4 tür...yedincisi hz. peygamber sağ iken arkasında bıraktığı sahabe sayısının yüz bini geçkin olduğu tahmin edilmektedir...sekizincisi yüzbin 4 ten büyüktür dokuzuncusu dört kişi eğer gerçekten hz. ali yi ilk halife olarak istediğini varsaysak bile 4 ün istediğini yüzbine dayatmak adil değildir. onuncusu ümmetin ezici çoğunlukla kanaatine göre hz. ali çok büyük bir sahabedir. hz. ebubekir ise peygamberin vefatından kıyamete kadar herkesten büyük bir şahsiyettir.
    1 ...
  21. 44.
  22. imparator neron hz. şaban ile romada ananı günde 1453 kere kanunen.
    0 ...
  23. 43.
  24. bir gün ebu derda (r.a)hz. ebu bekirin önünden yürüyordu.Allahın resullu onu görünce dediki"ya ebu derda sen öyle bir insanın önünden yürüyorsun ki,peygamberlerden sonra güneş öyle bir insanı aydınlatmadı,okadar büyüktür o"sözüne mashar olan sahabe.dünya bütün süsü ile kendini ona arz etdide dönüp bakmadı bile.birde Allah resulu hayatında iki kişinin arkasında namaz kılmıştır.bunlardan birisi hz. ebu bekirdir.
    1 ...
  25. 42.
  26. insanın "sözlerimin anlaşılamaması ne kadar da tuhaf.oysaki aynı dili konuşuyoruz." demesine neden olacak bilgilerin geçtiği başlık.
    0 ...
  27. 41.
  28. Sadakat...
    Sevgi...

    Hümanistim diye geçinenlerin kendisini iyi okuyup anlamalarını salık veririm...

    "Yarabbi benim bedenimi öylesine büyüt ki, son bu bedenimi cehennemine koy ve oraya benden başkası giremesin" sözü ile insan aşkını ortaya koymuştur...
    1 ...
  29. 40.
  30. hazreti ali (ra) nin de halifeliğini sonuna kadar desteklediği, kur'an da geçen adıyla üçün ikincisi.

    başka din mensupları peygamberimiz ve sahabe ile ilgili yorumlarını kendilerine ait forumlarda paylaşmaları kendileri hakkında hayırlı olacaktır. e mi canlar, be hey gardaşlar.
    2 ...
  31. 39.
  32. tarihsel bilgi diye bir sürü ıvır zıvırı ortaya koyanlar için halife seçimindeki adaletsizliği gösterme babında,sünni bir tarihçiden alıntıdır.objettif olmak için azınlıkta kalmanın gerekmediğini anlamanız dileğiyle.

    ""hz.peygamberin vefatı günü,henüz defni yapılmadan,hz.ali ve birkaç sahabe defin işleriyle meşgul iken,diğer ileri gelenlerin toplanarak,hz.peygamber adına temsilci tayini ile meşgul olmaları,müslümanlar arası anlaşmazlıkların ana eksenini teşkil etmiştir.bu olaya tepkinin ilk önce ve olayın olduğu gün,hz peygamberin yeğeni ve damadı hz.ali'den gelmesi önem taşır. hz.ali :"ya ebu bekir,biz bu kadar ihmal edilecek kimseler miyiz.hiç değilse fikrimiz alınamaz mıydı!"diyerek itirazını ve burukluğunu göstermiştir.hz.ömer'in de hz.ebu bekir'in ve kendisinin seçiliş biçimlerinden rahatsızlık duyduğunu ifade ettiği bilinmektedir.""
    1 ...
  33. 38.
  34. sunnilerin inancına göre, peygamberlerden sonra dünyaya gelen insanların en hayırlısı ve üstünüdür. lakabı sıddık'tır. peygamberimizden sonraki halifedir.
    1 ...
  35. 37.
  36. ali ve diğer ehl-i beyt peygamberin cenaze işleriyle uğraşırken,halife seçimleri ile ilgili kulis çalışmaları yaptığı iddia edilen dini figür.
    eksileriniz şimdiden kabul.zira bu cümleyi okuyup "acaba bu konu hakkında tarihçiler ne yazıyor" şeklinde araştırmayla sonuçlanacak bir cümle kurmak yerine,yorumu yapan kişinin annesine(ki peygamber cennetin ayakları altında olduğunu söyler) küfretmeyi ve "hadi eksileyin şu kafiri" grubu oluşturacağınızı düşünmek için yığınla argüman mevcuttur.
    4 ...
  37. 36.
  38. hz. muhammed(s.a.v.)' in yakın arkadaşlarından ve sadıklardan olmasının yanı sıra, süper bir devlet adamıdır. halifedir yani kısaca. diğer 4 halife gibi halifeliği sırasında halkı ne yiyorsa onu yemiş ne giyiyorsa onu giymiş muhterem şahıstır. servetine servet katmak yerine servetinden devlete vermiş, elinde avucunda ne yoksa saçmıştır. zayıflamış ve her zaman omzundaki büyük yükün farkında olmuştur. dinci geçinip de servetini 20 katına çıkaran kazmalara benzememektedir.
    1 ...
  39. 35.
  40. hz.muhammed'e bildirilen vahiy'i cebrail sesinden duyan ve şahit olan tek insan.
    not: "sadece bir adet" vahiy'e şahit olmuştur.

    edit:gizli bkz.
    http://img708.imageshack....mg708/4783/53ebubekir.jpg
    1 ...
  41. 34.
  42. hz. ali ve ailesinin yas tutması...hz.ebubekirin yas tutmayıp halifelik derdinde olduğu anlamına gelmez...rafizilerin sapkın uydurmaları bir kenara tartışmasız ümmetin en kıdemlisi o idi...ve onun ümmeti toparlaması gerekirdi...çünki ümmet üzerinde büyük ağırlığı vardı ve ümmet onun sözünü dinlerdi...o da ümmetin işlerinin sürekliliğini görerek gerekeni yapmıştır...zaten hz. alide gerekli gördüğü zaman geçtikten sonra müminlerin emiri hz. ebubekirin o mübarek ellerini öperek biat etmişdir..tıpkı hz. ömer ve hz. osmanın mübarek ellerini öperek biat ettiği gibi...o mübarek elleri hz. ali öpmüşdür...aliyi takip ettiğini söyleyen yalancılar alinin öptüğü o mübarek ellere küfür etmişdir...elbette bunların imam aliyle ilişkisi bulunmamaktadır...bunların imamı yahudi dönmesi ibni sebedir...imam ali değildir...
    2 ...
  43. 33.
  44. hz. ademden hz. muhammede kuranda resul-mürsel-nebi olarak anılan farsçası peygamber olan kimselerden sonra güneşin üzerine doğduğu en üstün insan oğludur....

    hz.peygamber ilahi emri tebliğe başladığında yanındaki ilk yetişkin erkek o idi...tüm malını allah ve resulun yolunda harcayınca mal harcayan en üstün diye kuranda anıldı...allah onu kendisi ve hz. muhammed ile beraber 3 ün 3.cüsü olarak andı...hz.peygamberin ölümünden sonra ölümün gerçeği ve ümmetin işlerinin sürekliliği aşikar olduğundan halife seçildi...bütün sahabeler ona biat etti..
    1 ...
  45. 33.
  46. islamdaki ilk halife. hz. muhammed'in naaşı daha toprağa verilmeden, hz. ali ve ailesi peygamberin yasını tutarlarken hz. ömer ile birlikte medinelileri toplamış, kendisini halife seçtirtmiştir. imanı bu kadar sağlamdır.
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük