hayvan keserek bayram yapan bir dini aklım almıyor

entry247 galeri10
    244.
  1. Alması için önce birşeyler vermek lazım akla. okumak lazım.

    Kurban kesmek, hicretin 2. yılında meşru' kılınmıştır. Meşrûiyeti, Kitab, Sünnet ve icma' ile sâbittir.

    Kurban kesmenin Kitaptan, yani, Kur'an'dan delîli, Kevser suresidir. Bu sûrede Cenâb-ı Hak, Resûlüllah Efendimize hitaben:

    "Rabbin için namaz kıl ve kurban kes" buyurmaktadır. Hanefî fakîhler, bu âyetten, kurban kesmenin vâcib olduğu ve emir peygamber Efendimize ise de umum mü'minlere de şâmil bulunduğu hükmünü çıkarmışlardır.

    Kurban kesmeyi şiddetle emreden bâzı hadîs-i şerîfler vardır. Ebû Hüreyre'nin şu rivayeti bu hususta ibretli ve düşündürücüdür:

    "Hâli vakti yerinde olup da kurban kesmeyen kimse bizim mescidimize yaklaşmasın..."

    Görüldüğü gibi, hadîs'te, maddî durumu müsait olanın kurban kesmesi şiddetle emredilmektedir. Bu durumdaki kimselerin, kurban kesmezlerse, her türlü namazları ve ibâdetleri Allah tarafından kabûl olunmayacağı, "mescidimize yaklaşmasınlar" ifadesinden anlaşılmaktadır.

    Hazret-i Enes de, Resûlüllah Efendimizin bizzat kendi elleriyle iki koç kurban ettiğini beyan

    etmektedir.

    Kurban kesmenin uhrevî mükâfat ve faydasına ise, bir hadîs-i şerîf'te şu şekilde işaret buyurulmaktadır:

    "Kurbanlarınızı büyük büyük kesin. Muhakkak ki onlar, Sırat'ta sizin binek hayvanlarınızdır."

    Bu hadîs-i şerîfte, deve, inek gibi büyük baş hayvanları kurban etmeğe teşvik vardır.

    Kurban Kesmenin Hikmetleri:
    1 - Kurban kelimesi, lügatta, kendisi ile Allah'a yaklaşılan şey mânasına gelir. Bu isimden de anlaşıldığı gibi kurban; Allah'a yaklaşma ve O'nun rızasını kazanma vesilesidir.

    Kur'ân-ı Kerîm'de şöyle buyurulmaktadır:

    "Biz her ümmet için kurban kesmeyi meşrû' kıldık (emrettik).

    Allah'ın rızık olarak verdiği dört ayaklı davarlar üzerinde (yalnız) Allah'ın ismini ansınlar (o

    davarların) gerçek sâhibinin Allah olduğunu bilsinler) diye... O halde hepiniz O'na teslim olun. (Habîbim)! Sen itâatli ve mütevâzî olanları (ebedî saâdet ve selâmetle) müjdele.." (el-Hacc, 34).

    Bu âyette kurban kesmenin, Allah'ın hatırlanması, yeryüzünde mevcut bütün hayvanların Allah'ın mülkü olup, sırf rahmet eseri olarak insanların istifadesine verilmiş olduğunun bilinmesi için emr olunduğu belirtilmektedir.

    insan zamanla gaflete düşüp, sâhip olduğu malın, mülkün, servetin Allah'ın kendisine bir lütfu olduğunu unutabilir. Karun gibi her şey'e kendi çalışmasıyla, bilgi ve mehâretiyle sâhip olduğunu vehmederek, kendisinde bir kudret ve kuvvet görmeye, ilâhî nimetleri şahsına maletmeye başlar. Gururlanıp, haddini aşar.

    işte kurban emri, ona, sâhip olduğu mal ve mülkün, bağ ve bostanın, hayvanların, servet ve

    paranın Allah'ın bir ihsanı ve lütfu olduğunu ve asıl mal sâhibinin Allah bulunduğunu hatırlatır. O'nun izni ve müsâadesi olmadan hiçbir şey'e sâhip olunamayacağını bildirir. O da gururu bırakıp mahviyet ve tevazua girer. Hakikî kulluk tavrını takınır, şükür vazifesini ifaya çalışır. Bu hal ise, onun Allah'a yaklaşmasına ve rızasını kazanmasına bir vesile teşkil eder.

    2 - insanın yaptığı bütün ibâdetler gibi kurban kesmesine de Allah'ın ihtiyacı yoktur. Ancak Allah, kurban kesme emriyle kullarını imtihan etmekte, onların takvâlarını, ilâhî emre itâattaki titizliklerini, Allah'a yakınlık derecelerini ölçmektedir. Hacc sûresi, 37. âyette bu husus şöyle belirtilir:

    "Onların ne (sadaka edilen) etleri, ne de kanları hiçbir zaman Allah'a (yükselip) erişmez. Fakat sizden O'na (yalnız) takvâ (Allah'ın emirlerine itâat ve yasaklarından ictinab titizliği) ulaşır..."

    Bu âyette de görülüyor ki, kesilen kurbanlarda gaye; ihlas, takvâ ve Allah'a yaklaşmadır. Maksad, Allah'ı verdiği nimetleriyle hatırlama ve O'nun rızâsını kazanmaktır. Bu maksad ve gaye olmadıktan sonra kesilip dağıtılan etlerin, akıtılan kanların, ne kadar çok olursa olsun, Allah katında hiçbir değer ve kıymeti yoktur.

    3 - Kurban aynı zamanda Hz. ismail'in (A.S.) Allah için kurban edilmekten bir lütuf eseri olarak kurtuluşunun hatırlatılmasına da vesiledir.

    Cenâb-ı Hak, ibrahim'i (A.S.) büyük bir imtihana tâbi tutmuş, sevdiği biricik evlâdını Allah için kurban etmesini istemiştir. Hz. ibrahim ile oğlu ismail, her ikisi de bu isteğe, tam bir teslimiyet ve sadakat içinde uymuşlardır. Hazret-i ibrahim oğlunu kesmek üzere yatırmış ve bıçağı boynuna çalmıştır. Fakat bıçak ismail'i (A.S.) kesmemiştir. Çünkü Cenâb-ı Hakk'ın muradı, Hz. ismail'in kesilmesi değil, baba-oğul iki şanlı nebînin erişilmez teslimiyet ve sadakatlarının, ferâgat ve fedakârlıklarının, melekler ve kıyâmete kadar gelecek bütün insanlar tarafından bilinmesi, daima hatırlanması idi.

    Bu hikmet tahakkuk ettiği için, bıçağa ismail'i kesmemesini emr etmiş; Hz. ismail'in yerine onlara Cennetten bir koç göndererek onu kurban etmelerini istemiştir. işte kurban kesmek; bu büyük ve ibretli hâdisenin yıldönümünü kutlamak mahiyetindedir.

    4 - Her yıl müslümanlar tarafından binlerce kurban kesilmektedir. Bu, bir bakıma, bir müslümanın Allah'a ibadet ve onun emrine uymak için her şey'ini fedâ edebileceğinin, Allah yolunda bütün varlığından vazgeçebileceğinin sembolik bir ifadesi olmaktadır.

    5 - islâmın koyduğu kurban kesme hükmü, aynı zamanda insanlar için büyük bir nimet ve rahmettir.

    Bir yıl boyunca pek çok sıkıntılar çekmiş, belki de ağzına bir lokma et koyamamış fakirler, kurban bayramı münasebetiyle bol bol et yeme fırsatına kavuşurlar. Fazla gelen etleri kavurma yapıp uzun zaman o etten faydalanma imkânını elde ederler. islâmın sosyal adâleti te'min edici bir hususiyeti de böylece ortaya çıkmış olur.
    0 ...
  2. 243.
  3. 242.
  4. ibrahim tatlıses ile, barbekü kebap keyfi yaparken öyle demiyordu hiç..

    ilginç, bunalmış olmalı.

    Olur bazen öyle.
    3 ...
  5. 241.
  6. https://galeri.uludagsozluk.com/r/1712551/+

    Lanet olası püritenler, şükran gununde kesersin, noelde kesersin, yılbaşında kesersin. Nedir bu turkeyin sizden cektigi?!
    1 ...
  7. 240.
  8. sadece kurbandan kurbana et görüp yiyen insanlarıda bir düşün.
    1 ...
  9. 239.
  10. Hülya avşar'ın belki de katıldığım tek doğru düzgün lafı.
    5 ...
  11. 237.
  12. Amina koyayim sanki hayvani kesip de etrafında yamyam dansı yapıyoruz.

    Bir hülya avsar sıçmığı.
    5 ...
  13. 236.
  14. aklı almayanlar, karşı olanlar az ötede dursun. herkesin dini kendine. ben senin inançsız, boş dünyan hakkında laf söylüyormuyum.

    saygı ulan saygı. senin değerlerine nasıl saygı duyuluyorsa sende benim değerlerime saygı duyacaksın. hemde sike sike saygı duyacaksın. zoruna gidiyorsa siktir git. seni tutan yok.
    0 ...
  15. 231.
  16. senin fakirhaneye girmesine gerek yok zaten, bosver almasin.

    edit: ucan spagetti canavarini, yaptiklari tanrilari donup yiyenleri aliyor ama amk.

    elestiri fikridir.
    0 ...
  17. 230.
  18. amaci malum sorudur. bakin bu tur zeki arkadaslarimiz ibadet ve zevk icin kedi kesen(kedi yinmez) satanistleri sorgulamazlar ama yenilebilecek bir hayvanin kurban vesilesiyle kesilip fakire yoksula dagitilmasini emreden islami sorgularlar. cunku amaclari islam dusmanligidir. humanistlik hayvan severlik yalniz islam karsiti bir durumda silah olabilecekse akillarina gelir. en yakin zamanda beyninizi de alip gitmeniz dilegiyle hayirli aksamlar.
    1 ...
  19. 229.
  20. Böyle der kavurmayı da löp diye götürür.
    2 ...
  21. 228.
  22. Böyle der kavurmayı da löp diye götürür.
    3 ...
  23. 227.
  24. 226.
  25. 225.
  26. noeli hindi yiyerek kutlayan dini benimsemesi muhtemel kişinin kullanabileceği cümle.
    3 ...
  27. 225.
  28. rakıyla ,şarapla ,içkiyle zıkkımlandığınız etler ağaçta yetişiyor zaten ç
    0 ...
  29. 224.
  30. o zaman hristiyanlığı da aklınız almaması gerek bayım diye cevaplandıralacak bir kişisel görüş. herkes görüşlerini söylemekte tabi ki serbesttir, yeterki saygı duyulsun insanlık dışı birşey olmadığı müddetçe.
    0 ...
  31. 223.
  32. 222.
  33. Sen geri zekalıysan biz napalım dedirten düşünce.
    0 ...
  34. 221.
  35. mahalle yanarken orospu saçını tararmış.

    itibar edilmemesi gereken bir söz.
    5 ...
  36. 220.
  37. 219.
  38. 218.
  39. 217.
  40. 218.
  41. hayvan keserek bayram yapılmıyo kesilen hayvanların etleri paylaşılarak bayram yapılıyor aklının almaması normaldir.
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük