havva nın adem in kaburgasından yaratılması

entry36 galeri0
    11.
  1. yaratılışçıların kadın-erkek eşitliğini asla savunmamasını gerektirir. **
    0 ...
  2. 10.
  3. havva, adem'in yanıbaşına uzandı. kolu başının altında, gözleri bulutlarda. yumuşak ve tatlı bir sesle, söyle, dedi, ben nereden geldim? nereliyim, neredeyim? özüm aslım ne benim?

    hani ya, merak onun özelliğiydi.

    aynı özden yaratılmış olmalıyız biz, dedi adem. aynı cevherden, aynı yerdeniz. aynı yurttan gelmişiz, aynı evdeyiz. sol yanında boşalan yerin acısını unutmuştu.

    öyle sıcaki tatlı, öyle şirindi ki havva, öyle candandı ki aşikar edilmemiş olsa bile, adem onunla bir candan yaratıldığını şeksiz, şüphesiz bilebilirdi. ne yandan olsa da, dikkatle baksa da bakmasa da, havva adem'le aynı surettendi aynı özdendi.

    *** havva kolunu başının altından çekti, yarı doğruldu. saçları yüzünün yarısını örttü. parmağının ucunu adem'in sol göğsünün altında, kalbinin üzerinde gezdirdi. yaseminleri yoktu ama saçlarının ucundan sümbüllerini serpti. yok, dedi, ben senin eğe kemiğinim. bak tam şurada benimle dolar bir boşluk. ben olmasam sen de bir yokluk ki ne yokluk! ***

    adem, üsteledi, biz seninle aynı özden yaratılmadık mı?
    ısrar etti havva. yok, dedi bir kez daha. aynı özden yaratılmış olsak da, uzak tutma beni kendinden. senden başka bir ülkeden gelmiş olamam, farklı bir topraktan yaratılmış olamam. ben senin eğe kemiğinim, öyle değilsem bile öyleyim.

    seninim ben, sendenim... farklı bir yurda sürgün etme. böyle kabul et beni.

    kadındı, temsilleri seviyordu...

    ister onunla aynı cevherden aynı özden aynı nefisten.
    ister sol göğsünün altındaki eğe biçimindeki kemikten, adem'in bedeninden.
    her ne'den, her neden yaratılmış olursa olsun,
    adem onun yurduydu. o neye adım atsa adem'e doğru, adem onaa doğruydu.
    o varsa her şey tamam.
    o yooksa adem eksikti.
    aralarındaki bir eksiklik tamlık ilişkisi.
    ne eksikse adem'de, havva'da o fazla. ne fazlaysa adem'de, havva'da o eksikkti.

    onlar orada öylece birbirlerinin varlığında tamam, eksiğinde eksik. daha fazlası yokken.
    *
    3 ...
  4. 9.
  5. aklıma kaburga dolması getiren uçuk kaçık fikir yumağı. kadına laf atacak ya.
    kadın ademin kaburgasından oldu diyelim. sadece bu iki cins insanın olduğu zamanda nasıl üredi bu insanoğlu?adem- havva çifti akraba olmadıkları için birleşti çocukları oldu. pekii sonraa?
    3 ...
  6. 8.
  7. yahudi torah ve hristiyan incil'inin ilk kitabında iki yaratılış efsanesi vardır;

    birinci hikayede: tanrı 6. günde gökyüzünü, toprağı, bitkileri, ayı-güneşi, hayvanları ve insanları yaratır.

    ikinci hikayede: tanrı ilk insan adem'i topraktan yaratır.

    cennete yollar.

    yasak ağaçtan yememesini söyler.

    adem yalnızdır.

    tanrı, adem'in kaburga kemiğinden havva'yı yaratır.

    konuşan bir yılan, havva'yı elmayı yemesi için ikna eder: havva da adem'i!

    tanrı da onları cennetten kovar, dünyaya indirir ve ölümlü yapar.

    bu efsanelerin ikisi de musevi, hristiyan ve islami inançlarda kabul edilir.

    talmud: ''havva, adem'in onüçüncü kaburga kemiğinden yaratıldı.''

    tevrat: ''...ve rab (allah) adem'den aldığı kaburga kemiğinden bir kadın yaratıp onu adem'e getirdi.''

    ''tanrı birdir''

    ''hepimiz aynı tanrıya inanıyoruz'' dendiğine göre,

    yahudi ve hristiyanlara insanların nasıl yaratıldıklarını açıklayan tanrı'ya da inanmak gerekir!

    ''rabbim meleklere demiş ki:

    ben balçıktan işlenebilen kara çamurdan bir insan yaratacağım.
    onu kılığına koyup, ruhumdan üflediğimde ona
    secdeye kapanın.''

    hicr suresi:(28-29)

    imam taberi havva'nın, adem'in kaburga kemiğinden yaratılma konusunda: '' bu rivayetlerin doğruluğunu allah bilir'' demiş, noktayı koymuştur!
    4 ...
  8. 7.
  9. nisa suresi birinci ayette;

    Ey insanlar! Sizi bir tek nefisten yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana getirip) yayan Rabbinize karşı gelmekten sakının. Kendisi adına birbirinizden dilekte bulunduğunuz Allah'a karşı gelmekten ve akrabalık bağlarını koparmaktan sakının. Şüphesiz Allah üzerinizde bir gözetleyicidir.

    diyanet tabi ondan da kelimesinden sonra bir açıklama yapma gereği duymuş. demiş ki. "Buradaki ondan ifadesi onun türünden şeklinde de anlaşılabilir."

    yav kardeşim lafı eveleyip gevelemenin ne anlamı var? "ondan da" dediği adem'in kendisinden yaratmış işte!

    kaburga olabilir, süt dişi olabilir ne olursa olsun...
    5 ...
  10. 6.
  11. bu tamamen dini kullanarak erkek milletinin kadın milleti uzerinde sartsız egemenlik kurma cabasının verdigi yuzyıllık bir sonuctur.
    1 ...
  12. 5.
  13. Bazı çevrelerde aşağıdaki gibi anlatılan bir hikayedir:

    Tanrı Adem'i yaratır. Adem Dünya'ya gelir, bir süre etrafını tanır. Sonra canı sıkılmaya başlar. Bir gün Tanrı'ya gider ve kendisine bir eş yaratmasını ister. Tanrı da der ki:

    Bunu yapabilmem için senin bir parçanı kullanmam lazım. Vücudundan bir parçayı bana verirsen, sana bir eş yaratacağım.

    Adem düşünür; kolunu verse olmaz, bacağı olsa olmaz, kafasından bir bölüm hiç olmaz. Düşünür, düşünür ve kararını verir. Tanrı'ya gider ve der ki:

    -Bir kaburgaya ne verirsin?

    Ve Tanrı kadını yarattı...
    3 ...
  14. 4.
  15. aslen ilk kadın lilith'dir. sex yaparken adem'in üste geçmesini istemeyen ve kendine verilen üreme görevini kabullenemeyen biridir. kadının sadece üreme aracı olmasını kaldıramamış ve tanrıya isyan etmiştir. tanrı da onu nod'a sürmüştür. ardından havva'yı yaratmış ve itaatsizlik etmesin diye de adem'in kaburga kemiğinden yaratmıştır.
    4 ...
  16. 3.
  17. acıyan kaburganda sakladığın kadınındır, adem'in sana emanet ettiği..

    (bkz: kinyas ve kayra)
    2 ...
  18. 2.
  19. tevrat'ta geçer. kur'anda geçmez. hadiste geçiyor denilen rivayetler de israiliyat kaynaklıdır.
    6 ...
  20. 1.
  21. bütün dna lar aynıysa eğer tüm insanların şu an özürlü olması gerekirdi...
    4 ...
© 2025 uludağ sözlük