cradle of filth cover'ı vokalinden dolayı bok gibi olan şarkıdır. bu cover'ın davullarını da daha düzgün beklerdim ben. anlayacağınız, şarkı piç olmuştur. sevgili cradle of filth vokalistine buradan sert vokal kaygılarını bir yana atıp, silkinip kendine gelmesini temenni ediyorum. devlet buna bişey yapması lazım.
ismiyle kutsanan(lar) gibi bir anlama gelen mükemmel şaheser. coverları arasında eli yüzü düzgün bir iced earth'ınki vardır, ki o da matt barlow'un hatrınadır. kalanını at çöpe.
bu şarkının en sağlam coverı machine head tarafından yapılmıştır. rob flynn biraz vokalde zorlamaya başvursada iyi bir cover olmuştur ama şarkıyı sahibinden dinlemek bambaşkadır.
hiçbir coverı orijinali kadar iyi olamayacak olan aşmış şarkı. tutup da cradle of filth coverı daha iyi demek iron maiden'a saygısızlıktır. cradle of filth bu şarkıya bir yenilik getirmemiştir, dümdüz çalmıştır. haa kötü müdür derseniz cradle of filth'ten tiksinen bir insan olmama rağmen yine de başarılı bir cover diyebilirim. (yiğidi öldür hakkını ver)
ama bu şarkının en güzel coverı da dream theater'a aittir. tabii o da orijinalini geçemez o ayrı.
iron maiden ın bir idam mahkumunun son saatlerini anlattığı şarkısı. gelmiş geçmiş en iyi heavy metal şarkısı olduğu söylenir. konserlerden birinde sahneye darağacı getirmeleri, bruce un darağacına bakarak şarkıyı söylemesi insanı duygulandırır gerçekten. yalnız saçlar hiç olmamış bruce um.* kısa saçlı hali çok daha iyi.
cradle of filth denen salak grubun çok güzel bir şekilde yorumladığı efsanevi iron maiden şarkısı. girişinden itibaren ürpertir, çoğu maiden şarkısı gibi bu da tam bir konser şarkısıdır.
hiç bir cover'ı orjinali yada bir canlı perfonmansı* kadar güzel olmayan, bir idam mahkumunun son gününü girişindeki çan seslerinden son sözlerine dek etkileyici biçimde anlatan iron maiden parçası.
canlı performansı inanılmaz gaz olan şarkı.aynı zamanda kanımca dünyanın en güzel şarkısıdır.coverları dinlenmemeli,dinletilmemelidir.bilhassa cradle of filth coverı.
girişiyle kendine aşık eden, vokaliyle* adamı bitiren maiden* eseri. the number of the beast denen hayvan* albümün incilerinden.
(albümde kötü şarkı yok gerçi. neyse.)
ayrıca;
(bkz: saygıyla eğilmek)
iron maiden şarkısı. gitaristler için kesinlikle çalınması gerekli şarkıla arasında yer alır eğiticidir. iron maiden'ın ne olduğunu anlamakta birazda bu şarkıdan geçer kanımca. asıl soundları bu şarkıda yer alır. yürüyün bre.
Giriş kısmında çan sesleri duyabileceğiniz şarkı. ilk cümlesinde çanlar çalarken demektedir ve bu çan sesleri sözlere uyum sağlamaktadır. Ayrıca Rock in rio 2002 konserinde çalınan versiyonun giriş solosunun tablarını hala bulamamışımdır.
baştaki çan sesleri bile insanı karamsarlığa sokar. iced earth daha hızlısını yapmıştır. matt'in sesi daha çok uymuştur parçaya*. sonrasında dani'nin kedi sesiyle daha hızlı bir versiyonunu cradle of filth coverladı. sıralamamı isterseniz;
1- iced earth
2- cradle of filth
3- iron maiden
bir de amon amarth ve varg vikernes coverlasaydı daha güzel olurdu. zaten heavy, thrash ve gothic metal versiyonu var bir de death ve black metal versiyonlarını dinlerdik. tabii şarkının içine etmezlerse.***
(bkz: kaş yaparken göz çıkarmak)
Cradle of filth cover'ında adamın bir "Cos at 5 o'clock they take me to the Gallows Pole. The sands of time for me are running low" deyişi vardırki sanırsınız gerçekten idam edecekler adamı, o kadar içli ve acılı söyler. hayran olduğum bir şarkıdır.
dream theater coverının ilginç bir özelliği vardır. tek gitarla icra edilmiş ve ikinci gitarın yerini klavye almıştır. bu yüzden farklı bir tınısı vardır. vokal yönünden ise james labrie şarkıyı bir oktav daha yüksek söylemiştir. özellikle başındaki oktav farkı şarkıyı daha güzel yapmıştır.