aziz ve muhterem türk halkı! kandırıldınız! kandırdılar oğlum sizi. bu adamı jön diye filmlerde oynatan zihniyet kandırdı. bu adamı jön diye oynatan zihniyet, bana da pekala, bir soba rolü verebilir, sizi tekrar kandırabilirdi. aradaki ilişkiyi kurabildin değil mi? ben-soba, balamir-jön? olamaz değil mi?
nah olamaz, hayta. bu adam türkan şoray'la oynamıştır, evet, türk sinemasının sultanı, güzel gözlü, şirin sözlü türkan şoray'la. bitmedi. "nolur dur, yalvarırım." dediğini duyar gibiyim. hayır, sen işkenceyi hak ettin. bu adam hülya avşar'la bir filmde öpüşmüştür. o hülya avşar ki, o dönem bizim için masumiyetin sembolü, ince belli, güzel yüzlü, pambık tenli hülya avşar. öpmüş de değil esasen, bildiğin yedi. öyle ki hülya avşar'ın sonunda dayanamayıp, "yetti dudağımı yediğin, al da doy ulan!" deyu kolundan bir parça koparıp, hakan balamir'in önüne atmışlığı vakidir. yaklaşık 35 kilogram gelen, tropikal saç-sakal aromalı büyükçe başını sallayarak, kolu hapır hupur yiyişini görmeliydiniz. ama dudakları yiyişini görmemeliydiniz.
bir gün, eğer bir gün, bir ecnebiye, "bakın, türk sinemasının jönü hakan balamir." deyu bu kimsenin fotoğrafını gösterirlerse, işte o gün medeni avrupa, türkler'in insan olmadığı yönündeki fikrini sabitleyecek. bunun üzerine bu ecnebi, "türkler'in doğal yaşamı" isimli bir belgesel çekmek üzere topraklarımıza ayak basarsa, onu anlarım, kızmam, hak veririm. o kadar diyorum işte.
gercekten de, dendigi gibi, maalesef ki oyunculuk kisvesi altina burunmus bir abimizdir kendisi, her ne kadar "affola be abi ama, duvari koysak, daha iyi rol keser" tadindaki dusuncelere sevk eylemistir karsisindaki kisiyi. zira 14 numara filminde, serpil cakmakli nin,
- seviyoz lan ! gibilerinden, cizirtili sesi ile vermis oldugu cevabi ile, bendenizi yarim yarim yarmis, "kalibina uygun cevap verdin be dayi" dedirtmistir. ayni zamanda da, ismini bilmedigim bir filmde harika avci yi, dusta yakalayip optugu bir sahne vardir ki, alfred hitchcock un gerilim sahnelerine bes basar, harika avci yi opmemekte, tersine, harika avci nin boynundan yukarisini yemektedir; elektrikli supurgenin icine cekmektedir, abartisiz.
1972 yılında sinemaya Bir aşk bir ölüm filmiyle başlamış olan aktördür. Yunus Emre (1974) ve 14 Numara(1985) filmleri ile Antalya Altın Portakal Film festivali'nde iki kez en iyi erkek oyuncu ödülünü kazanmıştır.
(bkz: Göl)
gerçek bir mağara adamı ve kalaslığının hakkını verebilen oyuncu bozması şahsiyet. kendisini filmlere sokan zekayı da merak etmekteyiz. özellikle yunus emre adlı filmin içeriğinin berbatlığından anlıyoruz ki, onu filmlere sokan zeka oldukça kıtmış. mallığın katsayısını artırmayı başaran bu şahsiyetin duruşu, gülüşü ve konuşması akıllara son derece zarar vaziyettedir.
sevişirken kadını yiyen bir canavar kisvesine bürünebilen bu adamın, aslında rol değil de doğasının gereğini yaptığını da görmekteyiz. hayvanca ve hunharca öpüşmek denince akla bu adam gelmelidir.
yunus emre gibi yüce bir şahsiyetin rolünü böylesi bir adama vermek hem dünyada hem ahirette o yönetmeni zora sokmaya yeter de artar. bahsi geçen filmde bu mal, koyun gibi durur, hiçbir duygusal refleks göstermez ve put gibi duruşuyla hayranlığımızı kazanır. moğollar bunu alırlar işkence yaparlar. bu mal durmadan yunus emre beyitleri tekrarlar. moğol komutan soruyor :
"kimsin sen? nereden geliyorsun?" bu mal :
"bir ben var bende, benden içerü".... komutan kırbacın dozunu artırır : "tekrar soruyorum kimsin, nereden geliyorsun?" bu da mallığa devam eder :
"leyla leyla diye mevlayı buldum..." en sonunda balamirin koyunsu bakışlarına dayanamayıp can veren moğol komutanı da dediklerimizi doğrulamaktadır.
bu adam fazlalıktır dünyaya, en kısa zamanda en uzak gezegene gönderilmelidir.
1974 yapımı diyet fliminde , hülya koçyiğit , erol taş , erol günaydın gibi usta isimlerle kamera karşısına geçmiş , oldukça başarılı bir performansa imza atmıştır.
hollywood'un chuck norris ile en iyi hayvan oyuncu dalında gerçekleştirdiği emperyalist saldırıya anadolu'nun kıllı bağrından gelen tokat gibi cevabın ta kendisi .
2 ödüllü bir oyuncuya bu yorumlar fazla. adam ayıyı oynuyor diye adama ayı demekte öyle. aktörlüğün ya da iyi oyuncu olmanın tiple alakası ne diye bir düşünelim. gayet iyi bir aktördür ve 14 numara filminde ki arap karakterini o kada iyi oynamış ki, sanki arap denen lavuk gelmişte kendisi kendisini oynamış gibi. baştacıdır.
--spoiler--
evet beyler. şimdi fako'ya bakıyor musunuz. Bir bakın,fako.. tipsiz orospu çocuğu. amına koduğumun hakan balamiri bu nasıl tip lan moruk bu amma am göt yalar bunun anasını avradını sikiyim ben....
--spoiler--